Web Analytics Made Easy - Statcounter

همچنین مردم می توانند هرگونه گرفتن کرایه اضافی از سوی خودروهای دارای پلاک زرد و شناسنامه دار را نیز به سامان حمل و نقل تعزیرات حکومتی و یا بازرسان صنعت و معدن گزارش کنند.

البته بر اساس گزارش دستگاه های مسئول و نظارتی میزان افزایش قیمت و نرخ کرایه تاکسی ها بویژه مسافربرهای بین شهری هرچند در روزهای نخست و پرتب و تاب طرح سهمیه بندی بنزین افزایش یافته بود اما با مقاومت مردم ، نظارت های مستمر و برخوردهای قاطع کرایه ها تا حدودی به نرخ های اولا برگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد میزان شکایات و گزارش های مردمی در روزهای نخست طرح سهمیه بندی بویژه در حوزه حمل و نقل تا ۳۰۰ مورد می رسید.

براتعلی صالحی اظهار داشت: در صورتی که هم اینک میزان این شکایت ها و درخواست ها انگشت شمار است و حتی در برخی روزها به ۱۰ مورد نمی رسد.

وی دلیل اصلی آن را عزم راسخ همه دستگاه های مسئول و نظارتی در اعمال قانون و افزایش میزان بازرسی ها دانست و یادآور شد: بازرسی از سطح بازار از سوی بازرسان صنعت و معدن، اصناف و تعزیرات حکومتی روزانه و به صورت دو شیفت صبح و عصر با قوت ادامه دارد.

صالحی اظهار داشت: پس از طرح سهمیه بندی بنزین و بازدیدهای میدانی از سطح بازار در صنوف مختلف تخلفی مبنی بر افزایش قیمت کالاها مشاهده نشده و یا بسیار ناچیز بوده که البته با توجه به شرایط خاص و برخی نگرانی ها از طرح سهمیه بندی بنزین اجازه هیچ افزایش قیمتی و یا سوء استفاده ای از این طرح از جمله در حوزه حمل و نقل داده نخواهد شد.

وی ابراز داشت: تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان در سطح بازار مصمم است و پرونده های مربوط به تخلف گرانفروشی و یا کم فروشی در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

صالحی تصریح کرد: البته افزایش قیمت تا حدودی بر حوزه حمل و نقل درون شهری و بین شهری در سطح استان بویژه شهر یاسوج تاثیر گذاشته که تذکرات لازم در این زمینه به رانندگان تاکسی ها داده شد و ضروری است که متولیان امر و اعضای شورای ترافیک نیز با عزمی راسخ تر به یاری دستگاه های نظارتی بیایند.

صالحی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و یا افزایش قیمت در هر کالایی و یا صنفی از طریق شماره‌های ۱۳۵ و یا ۱۲۴ تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت، معدن و تجارت را در جریان بگذارند که بدون شک در کمترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.

سامانه ۱۳۵ مربوط به تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ مربوط به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است که مردم از طریق این سامانه می‌توانند تخلفات گرانفروشی و کم‌فروشی را به مراجع مربوطه اطلاع دهند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هیچ راننده تاکسی درون شهری و یا برون شهری حق افزایش کرایه و گرفتن وجه اضافی از مسافر را تا مشخص شدن وضعیت و مصوبه ستاد تنظیم بازار و یا کمیته های مربوطه تعیین نرخ در شورای ترافیک ندارد.

عزیز فیلی تصریح کرد: باتوجه به اینکه به جز بنزین سایر حامل های انرژی از جمله نفت و گاز، سی ان جی و ال پی جی هیچگونه افزایشی نداشته بنابراین افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی (اتوبوس، کامیون های حمل بارو..) فاقد وجاهت قانونی است.

فیلی عنوان کرد: اتاق اصناف، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی گشت های بازرسی خود را در تمامی شهرستان های ۸ گانه استان فعال و افزایش دهند.

وی خواستار مشارکت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان برای حفظ آرامش در سطح بازار از جمله در بخش حمل و نقل عمومی در مناطق مختلف استان شد و گفت: هرگونه تغییر در نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری بنزین سوز تابع کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد نیز افزایش قیمت از سوی تاکسی های بین شهری در سطح استان را ممنوع دانست و تاکید کرد: برای سهولت دسترسی مسافران به دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل عمومی مسافر استان و یا ارائه هرگونه انتقاد و پیشنهاد در نحوه خدمات‌دهی بخش، راه های ارتباطی مسافران در بنرهای نصب شده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمد نصیری راد تصریح کرد: همچنین با اقدام های کنترلی و افزایش میزان بازدیدها و نظارت های مستمر در تمامی شهرستان ها به شدت وضعیت تاکسی ها و مسافربرهای بین شهری را رصد می کنیم

خودروهای شخصی(پلاک سفید) چالش اساسی

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: خودروهای شخصی ابتدا باید در سامانه مربوطه ثبت نام  و شناسنامه دار شوند تا سهمیه بنزین حمایتی برای آنها در نظر گرفته شود.

فیلی گفت: هرگونه افزایش قیمت در زمینه حمل و نقل عمومی اعم از پلاک زرد و یا سفید به هر بهانه ای و یا کاهش سهمیه بنزین آنها در سهمیه بندی ممنوع و به هیچ وجه است قابل پذیرش نیست.

وی اظهار داشت: باید از هم اکنون با مدیریت صحیح، از افزایش قیمتها در بخش حمل نقل جاده ای بویژه در ماه های پایانی سال جلوگیری شود.

فیلی تصریح کرد: ساماندهی  خودروهای پلاک سفید به عنوان یکی از مشکلات و چالش های اساسی در این راستا باید به طور جد در دستور کار و برنامه های متولیان امر بویژه اداره کل حمل و نقل جاده ای ، اتاق اصناف ، سازمان همیاری شهرداری ها و تاکسیرانی قرار گیرد.

وی افزود: خودروها چنانچه از نرخ مصوبی که برای دریافت کرایه در نظر گرفته شود، تبعیت نکنند به تعزیرات حکومتی معرفی و بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.  


 

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد ناوگان عمومی سهمیه بندی بنزین یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد ناوگان عمومی سهمیه بندی بنزین یاسوج کهگیلویه وبویراحمد ناوگان عمومی سهمیه بندی بنزین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان انواع سیگار خارجی را در آزادراه زنجان – قزوین از یک وانت کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی گفت: پرونده قاچاق انواع سیگار خارجی به ارزش چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مظفری افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای دخانی کشف شده، متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

وی اضافه کرد: با قطعیت یافتن حکم در شعبه تجدید نظر و پیگیری شعبه اجرای احکام، جریمه تعیین شده وصول و پرونده مختومه شد.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان زنجان از تسریع در رسیدگی به پرونده های تخلف گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

وی، علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها را زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات انجام گرفته ذکر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی در چند بخش رسیدگی‌ می‌شود، گفت: رسیدگی به پرونده‌های کلان مربوط به پرونده های قاچاق کالا، ارز و خودرو است که با توجه به نوع تخلف، زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • بازرسی بیش از ۵۰ پارکینگ کرمانشاه