Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران که از عصر امروز آغاز شده است، گفت: این پدیده مصادف شده است با زمانی که سال گذشته چنین بویی در شهر تهران استشمام شد.

وی ادامه داد: این همزمانی و وجود پدیده اینورژن(وارونگی دما) می‌تواند این احتمال را قوت ببخشد که شاید به دلیل تغییرات آب و هوایی و وجود پدیده اینورژن یکسری از بوهای موجود در مناطق خارج از شهر تهران در این فصل از سال به داخل شهر آمده و از طریق شهروندان استشمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداکرمی گفت: قرار بود سازمان محیط زیست یک دستگاه سنجش میزان بو و تشخیص ترکیبات بو خریداری کند تا در چنین مواقعی به شناسایی دقیق منشأ بو کمک کند اما بر اساس آنچه که ما کسب اطلاع کردیم این اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: این را باید یادمان باشد که هر گاه بویی استشمام می‌شود 2 یا 3 منشأ قطعی می‌تواند داشته باشد که اولین آن وجود یک ماده شیمیایی در یک منطقه و رها شدن آن است، دومین موضوع سوزانده شدن شیء یا اشیاست که به واسطه سوختن آنها بو تولید می‌شود و در نهایت وجود فاضلاب که به خودی خود بو متصاعد می‌کند که در برخی از موارد که منشأ بو مواد شیمیایی است می‌تواند برای پوست و پس از استنشاق برای ریه‌ها خطرآفرین باشد.

وی گفت: البته هم بویی که سال گذشته متصاعد شد و هم بویی که امروز استشمام شده است بعید می‌رسد که خطری برای پوست و ریه شهروندان داشته باشد. 

خداکرمی بیان داشت: در حال حاضر یک ستادی در استانداری تهران فعال شده است که نمایندگان شهرداری تهران، محیط زیست و دستگاه‌های خدماتی در آن حضور دارند و در خصوص این بو و منشأ آن در حال بررسی‌های دقیق هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه فضای سبز، اظهار کرد: قطعاً مردم در سال‌های اخیر شاهد توسعه فضای سبز بوده‌اند و در همین سالها بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی برای استفاده عموم مردم ایجاد شد.

او با بیان اینکه بوستان ۴۵ هکتاری اطراف مصلی یکی از زیباترین بوستان‌های تهران خواهد بود، توضیح داد: این زمین برای ایجاد بوستان عمومی در نظر گرفته شد و شهرداری در حال انجام اقدامات لازم در آن است. فاز یک روددره فرحزاد نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیرهادی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آبیاری از محل پساب نیز ۴۰۰ درصد رشد را شاهد بودیم و از ۷ میلیون متر مکعب به ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب برسد که یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه خواهد بود.

او با اشاره به وجود تنش آبی در پایتخت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عدد قابل توجهی در شورا مصوب شد و در سطح مناطق نسبت به انتقال خطوط و آبیاری هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح جامع فضای سبز برای ایجاد فضای سبز ماندگار رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال در شورا ارائه و تصویب شود تا سند ماندگاری در این حوزه باشد و بتواند به عنوان یک الگو در شهرهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

او ادامه داد: از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان، باغاتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از لحاظ فضای سبز، توسط شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی برای تملک جهت ایجاد بوستان است. برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان به پایتخت اضافه شود؛ البته رقم آن بیش از هزار میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن از محل جریمه‌ها تأمین خواهد شد.

پیرهادی افزود: تمام این مبلغ برای تملک باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 846389 برچسب‌ها درختکاری گیاهان و درختان شهردارى تهران بوستان

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • فیلم/ آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شد
  • مراقب بیماری‌ها با منشأ اشعه رادیواکتیو باشیم