Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در سمینار راهکارهای هوشمند سازی مصرف انرژی، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته IOT (اینترنت اشیا) رشد خوبی داشته است، گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه در دو سال گذشته از مرحله ایده عبور کرده‌اند و محصولات خوبی ارائه داده‌اند.

وی، توسعه بازار را گام بعدی در حوزه IOT عنوان کرد و با بیان اینکه، وزارت ارتباطات در این مرحله نمی‌تواند به‌عنوان خریدار عمل کند افزود: این وزارتخانه وظیفه تسهیل گری در این حوزه را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهرمی در ادامه با اشاره به اینکه در دنیا IOT در حوزه انرژی برآورد و کاربرد بالایی دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به دلیل نرخ پایین انرژی در ایران، سرمایه‌گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: گران کردن انرژی راه‌حل این مشکل نیست و دولت باید در این حوزه یارانه پرداخت کند.

وی مسئله دیگر در این حوزه را عدم صرفه جویی مناسب به نسبت سرمایه‌گذاری در این حوزه بیان کرد و گفت: باید در مدل‌های اقتصادی این حوزه سیاست حمایتی وجود داشته باشد.

آذری جهرمی افزود: به همین منظور مذاکرات با وزارت نیرو در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات، برآورد IOT در بخش کشاورزی در ایران را برخلاف دنیا بالا اعلام کرد و گفت: رشد IOT در بخش کشاورزی ایران به دلیل اهمیت اقتصادی و کمبود منابع آب قابل اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی پایلوت‌های IOT موفقیت‌آمیز بوده، افزود: با این رشد در کوتاه‌مدت بخش کشاورزی می‌تواند حرکت جدی داشته باشد.

آذری جهرمی، به مسئولیت پیگیری IOT توسط سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در بحث حکمرانی و سیاست‌گذاری مباحث بسیاری مطرح است که با IOT می‌توانیم به بهبود آن کمک کنیم.

وی افزود: وضعیت رشد IOT حاکی از رشد دو برابری در سال است اما این رشد کافی نیست و می‌توانیم پرش‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

 

منبع:وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر ارتباطات اینترنت اشیا توسعه بازار هوشمندسازی مصرف انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی اظهار داشت: اخبار واصله از قلع و قمع ۴ هزار اصله درخت در قلب جنگل‌های هیرکانی نور خبر می‌دهد، تکرار دومینوی تخریب به بهانه توسعه یافتگی باری دیگر دست بر روی جنگل‌های هیرکانی گذاشت.
 
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت سازمان محیط زیست در برابر گسترش تخریب‌های صورت گرفته در دامنه طبیعت، افزود: سازمان محیط زیست متولی اصلی حفظ و نگهداری محیط زیست باید پاسخگوی این موضوع در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی باشند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی توجهی صورت گرفته به ثروت ملی همچون جنگل‌های کشور تبعات گران و جبران ناپذیری را به دنبال دارد، اظهار کرد: نگاه‌ها به مسئله محیط زیست یک موضوع شعاری و کلیشه‌ای است، این مسئله باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. 
 
وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید در جهت حفظ محیط زیست باشد، تصریح کرد: در کشور‌های توسعه یافته مقوله توسعه یافتگی صرفا با حفظ و نگهداری محیط زیست تعریف می‌شود، اگر امروز به هربهانه‌ای تیشه به ریشه درختان و طبیعت بزنیم بی تردید محیط زیست را به ورطه نابودی می‌کشانیم.
 
عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات معظم له در مورد حفظ و نگهداری طبیعت، گفت: در روز درختکاری سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری پس از کاشت نهال فرمودند" اگر هر ایرانی سه درخت بکارد، کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود" نه تنها شاهد کاشت یک میلیارد درخت نیستم بلکه در چند سال اخیر شاهد قلع و قمع بلوط‌ها جنگل‌های مختار به بهانه میدان گازی در پیشانی زاگرس و مرگ هزاران اصله درخت بلوط جنگل‌های زاگرس به بهانه احداث جاده یاسوج بودیم.
 
سعیدی با تاکید بر اینکه توسعه یافتگی زمانی می‌تواند مولفه‌های توسعه پایدار را به همراه داشته باشد که به همان میزان حفظ محیط زیست را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: توجه داشته باشیم حفظ طبیعت تنها مربوط به یک نسل نیست بلکه نسل‌های بعدی هم سهمی از آن خواهند داشت که متاسفانه در مسیر توسعه یافتگی در طبیعت شاهد یک نگاه اقتصادی بدون توجه به تبعات آن به کام عده‌ای سودجو هستیم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه الزامات قانونی برای حفظ و نگهداری درختان و جنگل‌ها در مسیر توسعه یافتگی و بهره برداری پیش بینی شده است، تصریح کرد: شاهد هستیم برخی نهاد‌های اجرایی با دور زدن قانون به بهانه توسعه یافتگی کمر به قتل عام طبیعت بسته‌اند و سازمان محیط زیست در برابر این مهم سکوت اختیار کرده است، عدم نظارت جدی منجر شده تا ثروت ملی همچون درختان جنگلی شبانه قطع شوند.

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین آذری جهرمی به زاکانی
  • توصیه کنایه آمیز آذری جهرمی به رئیسی: گزارش سرمایه گذاری ها را خدمت رهبری ببرید!
  • واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات