Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@03:56:25 GMT

واکنش ایران به واگذاری سمت موگرینی به بورل

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۱۶۵۴

واکنش ایران به واگذاری سمت موگرینی به بورل

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توییتی به کناره‌گیری فدریکا موگرینی از سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در توییتی نوشت: در عین حال که از موضع میانه‌رو و معقول فدریکا موگرینی در خصوص ایران قدردانم و نائل شدن جوزف بورل به سمت جدید را تبریک می‌گویم، امیدوارم که شاهد تحولاتی در روابطمان با اتحادیه و تثبیت چندجانبه‌گرایی و قانون در حیطه بین‌المللی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجه و امور امنیتی اتحادیه اروپا روز یکشنبه پس از پایان دوره فعالیتش با این اتحادیه خداحافظی کرد.

موگرینی در توییتی نوشت: «دوره خدمت من پس از پنج سال فشرده به پایان می‌رسد. از همه کسانی که در تبدیل اتحادیه اروپا به شریکی قابل اعتماد، ستون چند جانبه‌گرایی و مدافع سرسخت حقوق بشر تلاش کردند، متشکرم.»

وی با اشاره به واگذار کردن این سمت به جوزف بورل به‌عنوان جانشین آینده‌اش، برای او بهترین‌ها را آرزو کرد.

موگرینی در تاریخ یک نوامبر ۲۰۱۴ در رأس سیاست خارجه و امور امنیتی اتحادیه اروپا قرار گرفت. وی پیش از برعهده گرفتن این سمت، وزیر امور خارجه ایتالیا بود.

جوزپ بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا، دوم ژوئیه گذشته از سوی رهبران اروپایی به عنوان مسؤول آینده دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا و نایب رئیس اورسولا در لاین، رئیس کمیسیون اروپا معرفی شد. انتصاب بورل به عنوان جانشین فدریکا موگرینی پیش‌تر به تصویب پارلمان اروپا رسیده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موگرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بار‌ها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیز‌هایی است که قابل تحریم باشد. بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

 

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشور‌های عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

دیگر خبرها

  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • بورل: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارم | ما باید روی ترمز بزنیم و دنده را عوض کنیم
  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • بورل : خاورمیانه در لبه پرتگاه است