Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی‌ گفت: دستگاه قضایی بر افزایش نرخ کالاها نظارت کافی و لازم داشته باشد.

علی اکبر گروسی در نشست فصلی روساء و دادستانهای حوزه های قضایی استان، ضمن تقدیر و تشکر از حضور و هوشمندی ارزشمند مردم همیشه در صحنه در محکوم و خنثی نمودن فتنه اخیر دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقدیر و تشکر از حضور مسئولان، خصوصاً بسیجان در صحنه و روساء و دادستانهای حوزه های قضایی در خنثی نمودن این فتنه گفت:  امروز مردم ما شایسته بهترین خدمت هستند و باید با سرعت و انسجام بیشتر به مردم استان خدمت کنیم و دین خود را ادا نماییم، چرا که امروز هیچ امری واجبتر از این نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروسی افزود: افزایش قیمت بنزین موجب فشار زیاد بر مردم است و دولت در مرتبه اول باید رفاه مردم را تامین کند و دستگاه قضایی نیز می بایست بر امور اقتصادی، خصوصاً افزایش نرخ کالاها نظارت کافی و لازم داشته باشد.

وی ادامه داد: وحدت و انسجام دستگاهها بسیار مهم است و ما مسئولان باید با وحدت کامل به خدمت رسانی و حل مشکلات معیشتی مردم بپردازیم و در جهت تامین آسایش مردم از هیچ اقدامی فروگذار نباشیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حوزه نظارت و قضاوت نیز باید در گشایش مشکلات تولید کمک کنیم و یک نگاه اجتماعی و مصلحتی به اجرای حکم در خصوص واحدهای تولیدی داشته باشیم و نگذاریم مشکلات بیشتری برای فعالان تولید و اقتصاد پیش آید.

این مقام قضایی بابیان اینکه آسیبها در حوزه کاری دستگاه قضایی زیاد است و دست اندرکاران دستگاه قضایی باید بسیار مراقبت کنند تا دچار این آسیب ها نشوند، گفت: با خود کنترلی می توان نتایج خوبی گرفت و مدیران حوزه های قضایی در شهرستانها اولویت خود را پیشگیری از هر نوع آسیب در حوزه کاری خود و زیرمجموعه خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان کرد: هجمه هایی علیه دستگاه قضایی در بین مردم دیده می شود که این هجمه ها معمولاً از سوی افرادی انتشار می یابد که از اجرای عدالت در دستگاه قضایی متضرر شده اند و یا کسانی که دانش حقوقی کافی در امور حقوقی ندارند. 

وی اظهار کرد: باید تلاش کرد با اطلاع رسانی مطلوب به مردم و نیز افزایش دانش حقوقی مردم در مقابل این هجمه ها ایستاد، البته این نوع شایعات و هجمه ها نمی تواند مانع اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم در دستگاه قضایی شود.

گروسی در ادامه گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، در حوزه های قضایی باید تحت نظارت مسئولین قضایی استان باشند این دفاتر کمک شایانی به دستگاه قضایی کرده اند ولی باید مراقب بود تبدیل به بنگاه اقتصادی نشوند.

در این جلسه حبیبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، با اشاره به قانون انتخابات از روسای حوزه های قضایی و دادستانها خواست تا اقدامات لازم را در جهت نظارت به نحوه اجرای انتخابات در استان انجام دهند و وظایف محوله را وفق قانون که در هیات اجرایی انتخابات است با دقت انجام داده همچنین همکاری لازم را با فرمانداری ها و هیاتهای اجرایی داشته باشند. 

همچنین حبیبی در ادامه صحبت خود برخی وظایف عمومی دادستانهای استان را یادآور و از آنها خواست به عنوان مدعی العموم در اجرای عدالت واحقاق حقوق مردم با تلاش مضاعف اقدام نمایند وبر عملکرد سایر ارگانهای دولتی هم نظارت قانونی داشته باشند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نظارت بر قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در راستای کنترل بحث ترافیک، دوربین‌های نظارتی سطح شهر افزایش پیدا می‌کند.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اولویت شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به دو بخش تقویت حمل‌ونقل عمومی و حل مشکل ترافیک تقسیم می‌شود که به عقیده من در هر دو حوزه اقدامات خوب و رو به جلویی انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا در حوزه نوسازی نیز نسبت به خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام شده است و در این راستا افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری به ۱۰۲ دستگاه انجام گرفت.

عضو شورای شهر زنجان گفت: از این تعداد ۴۱ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۲۰ درصد اعتبارات آن از شهرداری و ۸۰ درصد نیز از محل اعتبارات یارانه‌ای دولت تأمین شد.

نجفی با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی بحث کنترل ترافیک نیز نسبت به جاگذاری دوربین‌های نظارتی اقدام شده است، گفت: در همین راستا هشت دستگاه دوربین در اختیار پلیس راهور شهر زنجان گذاشته شده است که به زودی مجوز فعالیت این دوربین‌ها از راهور ناجا اخذ و به ثبت تخلفات رانندگی و کنترل ترافیک شهری کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی و ترافیکی در اغلب نقاط شهر فعال هستند، گفت: سرورهای نصب شده، قابلیت ثبت و ضبط ۲۴ ساعته وقایع رخ داده در محل‌های دارای دوربین را دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دوربین‌ها چند منظوره هستند، افزود: برای مثال دوربینی داریم که هم در حوزه ترافیک و هم نظارت فعال است.

نجفی با بیان اینکه عملیات جاگذاری فونداسیون دوربین نظارتی خیابان کارگر نیز در روزهای اخیر گفت: دو دوربین نظارتی نیز برای مسائل نظارتی نصب خواهد شد اما در مواقع لزوم
دو منظوره استفاده می‌شود و می‌توان برای اعمال قانون در تخلفات رانندگی نیز بهره برد.

کد خبر 747190

دیگر خبرها

  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود
  • در حوزه امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است