Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس "نیو ساوت ولز" استرالیا با کمک هوش مصنوعی به مقابله با معضل استفاده از گوشی در هنگام رانندگی برخاسته است.

پایگاه خبری "بلومبرگ" در گزارشی نوشت، پلیس استرالیا برای غلبه بر این چالش دوربین‌هایی را در سطح شهر نصب کرده‌اند که با تکیه بر هوش مصنوعی و به صورت خودکار استفاده راننده از گوشی را تشخیص داده و ثبت می‌کند؛ تصاویر ثبت شده سپس توسط اپراتور‌ها بازبینی می‌شود تا احتمال خطا به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نسخه‌های اولیه این فناوری به وسیله تکنولوژی تشخیص اتوماتیک (ANPR) تاثیر شگرفی در کمک به شناسایی و جلوگیری از ارتکاب جرم داشته است؛ این دستگاه در هر ۳۰ ثانیه یک راننده متخلف در بزرگراه شش خطه را شناسایی می‌کند؛ این کار با استفاده از توانایی بزرگ‌نمایی (زوم) روی رانندگان در حال عبور میسر می‌شود.

این دوربین‌ها علاوه بر سطح شهر، به‌زودی روی ماشین‌های پلیس هم نصب خواهند شد.

رانندگان متخلفی که توسط این دوربین‌ها شکار شوند باید خود را برای پرداخت ۲۳۳ دلار آمریکا و در برخی موارد دریافت ۵ نمره منفی آماده کنند! در صورتی که تخلف در محدوده مدارس روی داده باشد این جریمه به ۴۵۷ دلار و ۱۰ نمره منفی افزایش پیدا می‌کند.

پلیس استرالیا می‌گوید: افسران پلیس در حال حاضر از روش‌های مختلفی برای شناسایی رانندگان متخلف استفاده می‌کنند؛ نظارت مستقیم کنار جاده‌ای توسط مامورین آموزش دیده، روش اولیه تشخیص است؛ با این حال، دوربین‌های دوربرد با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته‌اند و دوربین‌های تعبیه شده روی کلاه ایمنی پلیس‌های موتور سیکلت سوار همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقامات استرالیا اطمینان دارند که این امر منجر به حوادث کمتری خواهد شد؛ "برنارد کارلتون"، رئیس دولت نیو ساوت ولز اظهار داشت که الگوسازی مستقل نشان داده این امر می‌تواند از ۱۰۰ تصادف شدید و تلفات جدی در فاصله ۵ سال جلوگیری کند.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی پلیس استرالیا هوش مصنوعی تخلف رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری

سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران گفت: به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین و به دلیل برگزاری رژه نیرو‌های مسلح بلوار آزادی ساری حد فاصل میدان امام تا چهار راه ابن شهر آشوب ساروی از ساعت ۶ صبح تا پایان مراسم برای تردد وسایل نقلیه بسته است.

او افزود: رانندگان مسیر‌های جام جم، نهضت، بلوار عسگری محمدیان، کمربندی شمالی و شهبند را برای تردد انتخاب کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران از رانندگان درخواست کرد با همکاران پلیس در مسیر مستقر هستند داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • شناسایی بیش از ۲ هزار نیروی کار خارجی غیر مجاز در البرز
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • ۲ هزار و ۴۹۲ نیروی کار غیرمجاز خارجی در البرز شناسایی شدند
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • اذعان افسران صهیونیست به استفاده از «فناوری هوش مصنوعی» در کشتار فلسطینی‌ها در غزه
  • محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان