Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@12:42:17 GMT

طرز تهیه ته چین مرغ

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۲۸۶۹

طرز تهیه ته چین مرغ

خبرگزاری آریا - در این مطلب طرز تهیه ته چین مرغ را برای شما تدارک دیده ایم.
به گزارش خبرگزاری آریا از باشگاه خبرنگاران جوان،اگر ته چین مرغ را داخل ماهیتابه رژیمی پختید روی لایه سفید یک لایه دیگر مرغ و یک لایه از برنج زعفرانی بریزید و فشار بدهید؛ و درب آن را ببندید بعد از دم کشیدن آن در تابه را باز بگذارید تا ته چین مرغ تان خشک شود و آن را برگردانید و باز این کار را انجام بدهید اگر در تابه را ببندید ته چین تان نرم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مواد لازم برای ته چین مرغ:
برنج 3 پیمانه
مرغ 2 تکه
زرده تخم مرغ 1 عدد
زعفران آب کرده به مقدار لازم
ماست 1 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
دارچین به مقدار لازم
روغن مایع نصف پیمانه
طرز تهیه ته چین مرغ:
برای تهیه ته چین مرغ ابتدا برنج را خیس کنید و مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و کمی زعفران بپزید. بعد از پخت مرغ آن‌ها را ریش ریش کنید و کنار بگذارید، آب برنج را بگذارید تا جوش بیاید و برنج را در آن بریزید در این زمان زرده تخم مرغ و ماست را خوب هم بزنید و روغن مایع و زعفران و مقداری نمک و فلفل به آن بزنید اگر دوست داشتید مقدار کمی دارچین هم بزنید خوشمزه می‌شود.
سپس برنج را آبکش کنید و نمک آن را بچشید مقداری از این مواد زعفرانی کنار بگذارید و بعد حدود 2 سوم برنج را با این مخلوط قاطی کنید اگر زردی آن کم بود باز هم زعفران به آن بزنید.
اگر از ماهیتابه‌های رژیمی استفاده می‌کنید مقدار زعفرانی بیشتر باشد، زیرا دو طرف ته چین تان سرخ شده است. اگر می‌خواهید از قابلمه استفاده کنید همان دو سوم کافی است.
قابلمه تان را چرب کنید و اجازه بدهید روغن داغ شود و بعد برنج زعفرانی را بریزید و کامل کف قابلمه را بپوشانید و بعد روی آن مرغ ریش شده را بریزید سعی کنید به یک اندازه و همه جای برنج بریزید.
روی آن برنج ساده بریزید و با کفگیر فشار بدهید تا برنج تان بعد از پخت قالبی خارج شود؛ و مقداری از مایع زعفرانی را کنار گذاشته بودید با قاشق به آرامی به دور برنجتان بریزید تا لبه‌های آن هم طلایی و سرخ شود؛ و در آن دم کنی قرار بدهید مانند برنج وقتی بخار کرد زیر آن را کم کنید و اجازه بدهید برنجتان دم بکشد اگر می‌خواهید ته دیگتان سرخ شود نزدیک کشیدن غذا کمی زیر آن را زیاد کنید تا خشک و طلایی شود.
بعد از تهیه ته چین مرغ را با احتیاط داخل ظرف برگردانید و برای تزیین از زرشک خلال پسته و بادام و یا حتی ماست چکیده استفاده کنید.
نکاتی برای طرز پخت ته چین مرغ:
اگر ته چین مرغ را داخل ماهیتابه رژیمی پختید روی لایه سفید یک لایه دیگر مرغ و یک لایه از برنج زعفرانی بریزید و فشار بدهید؛ و درب آن را ببندید بعد از دم کشیدن آن در تابه را باز بگذارید تا ته چین مرغ تان خشک شود و آن را برگردانید و باز این کار را انجام بدهید اگر در تابه را ببندید ته چین تان نرم می‌شود.
اگر با قابلمه می‌پزید باید تا لحظه آخر زیر آن روشن باشد اگر خاموش کنید باز هم ته چین مرغ نرم می‌شود.
پخت ته چین مرغ را می‌توانید در قالب و یا تابه‌های پیرکس داخل فر انجام بدهید. به این صورت که بعد از ریختن داخل ظرف تان روی آن فویل بکشید و چند سوراخ ریز روی آن بزنید. بعد از طلایی شدن زیر آن روی آن را بردارید. داخل فر زمان زیادی را برای طلایی شدن می‌برد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، با آغاز فصل زراعی سال ۱۴۰۳، کشاورزان قائم شهر با آب تخت کردن و شخم و شیار اراضی و خزانه گیری برنج خود را برای کشت این محصول استراتژیک آماده کردند.

سید مهدی حسینی برنجکار روستای دوک قائم شهر یکی از مجریان بانک نشای این شهرستان در اهمیت کار کشت مکانیزه برنج گفت: با اخذ مجوز از مدیریت کشاورزی قائم شهر و ایجاد کارگاه‌های بانک نشا، کار آماده سازی بذر برنج به صورت مکانیزه در این مجموعه انجام می‌شود.

وی افزود: با فعالیت این بانک نشا، بذر مورد نیاز ۱۲۰ هکتار از اراضی شالیزاری برای نشای مکانیزه برنج تامین می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی قائم شهر، ایجاد اشتغال، کاهش هزینه‌های تولید، تسهیل و سرعت بخشی روند کاشت و افزایش محصول برنج را از مزایای کشت مکانیزه برنج عنوان کرد.

جعفرزاده افزود: شهرستان قائم شهر بیش از ۱۰هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که با توسعه کشته مکانیزه ۶۵ درصد شالیزار‌های این شهرستان به روش نوین و با ماشین نشا کشت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی قائم شهر اظهار امیدواری کرد: با آماده شدن اراضی و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی نخستین نشای برنج، روز‌های آینده در شالیزار‌های این شهرستان آغاز خواهد شد.

پیش بینی می‌شود با تلاش ۱۵ هزار کشاورز و بهره بردار برنجکار قائم شهر امسال بیش از پنجاه هزار تن شلتوک از شالیزار‌های این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • ️کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • دانه‌هایی که با رنج بدست آمده اند را دور نریزیم + فیلم
  • نحوه پخت برنج سرخ کرده با تخم مرغ (فیلم)
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • شیراز؛ شهر غذاهای خوش‌رنگ و عطرآگین
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • طراحی لباس با الهام از نودل برنج (عکس)
  • آیا برنج دوباره گرم‌شده می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود؟
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزار‌های گیلان