Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تجویز برخی از دارو‌ها از سوی پزشکان آمریکایی در یک بازه زمانی منجر به افزایش خودکشی در این کشور شده است.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد همزمان با کاهش تجویز داروی اعتیاد آور "ایپوئید" از سوی پزشکان آمریکایی به دلیل اپیدمی سوء مصرف و اوردوز این نوع از داروها، پزشکان داروهای دیگری را جایگزین آنها کردند که بر اساس تحقیقات منجر به افزایش آمار خودکشی در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مطالعه که در مجله Clinical Toxicology منتشر شده، داروهای موسوم به " گاباپنتین و باکلوفن" از سوی پزشکان به جای داروی اعتیاد آور " ایپوئید " تجویز می‌شوند.

بر اساس گزارش محققان، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بیمارانی را که به دلیل دردهای طولانی مدت و مزمن قرص‌های "گاباپنتین " و بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ قرص‌های "باکلوفن " را مصرف کردند مورد بررسی قرار گرفتند.

در سال ۲۰۱۷ میزان مرگ و میر شهروندان آمریکایی به دلیل مصرف بیش از حد داروهای اعتیاد آور " ایپوئید " باعث شد تا پزشکان به داروهای دیگر روی بیاورند.

داروی "گاباپنتین" یک داروی ضد صَرع است که برای درمان دردهای شدید و همچنین میگرن، بیماری‌های روحی و فیبرومیالژیا تجویز می‌شود. آمارها نشان می‌دهند بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ تجویز این دارو در آمریکا ۶۴ درصد افزایش یافته و به ۶۴ میلیون نفر رسید.

مصرف این نوع از دارو به بیماران حس آرامش داده و حتی می‌تواند باعث شود تا بیماران احساسی شبیه مواد مخدر "ماری جوانا " را تجربه کنند. در همین حال مصرف قرص " باکلوفن " داروی آرامش بخش بوده و برای گرفتگی عضلات، اسپاسم تجویز می‌شوند.

مصرف مکرر این دارو می‌تواند اعتیاد آور بوده و مصرف بیش از حد آن به افسردگی، تشنج و مشکلات قلبی منجر شود. به گفته محققان مصرف این دارو در آمریکا رو به افزایش است. نکته قابل تامل آن است که عوارض جانبی این ۲ قرص می‌تواند فکر کردن به خودکشی را تقویت کند.

نتایج تحقیقات انجام شده نشان داد که مصرف این نوع از داروها در افزایش ۳۰ درصدی نرخ خودکشی بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۶ در آمریکا نقش داشته است.

در این بازه زمانی که مصرف این نوع از قرص‌ها مورد مطالعه قرار گرفته، اقدام به خودکشی در میان بیمارانی که قرص "گاباپنتین" و قرص " باکلوفن " را مصرف می‌کردند به ترتیب ۸۰.۵ درصد و ۴۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته یکی از محققان دانشگاه پیتسبورگ، "در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش مصرف این داروها از سوی بزرگسالان در آمریکا هستیم که می‌تواند به دلیل کناره گیری از قرص‌های اعتیاد آور برای کاهش درد استفاده شود. "

منبع: خبرگزاری میزان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خودکشی پزشکان آمریکایی داروهای اعتیادآور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،محققان دانشگاه آلاباما با همکاری پژوهشگرانی از موسسه تحقیقاتی سنت‌پاو وسیبر‌بن، ماد‌ه‌ای در مقیاس میکرومتری از جنس پروتئین ساختند که می‌تواند رهایش نانوذرات را در محل سلول‌های سرطانی انجام داده و با این کار تومور را از بین ببرد. این میکروماده روی مدل‌های جوندگان مبتلا به سرطان روده بزرگ آزمایش شده و نتایج آن امیدوارکننده بوده است.

این تیم با کمک خودآرایی، پروتئین‌ها را تبدیل به ساختارهای میکرومقیاس کردند که توانایی حمل پپتیدها را به صورت طولانی مدت دارند.

این فناوری که به صورت پتنتی به ثبت رسیده است، برای تولید گرانول‌های زیستی به کار گرفته می‌شود. این گرانول‌ها، عملکردی شبیه به سیستم غدد درون‌ریز انسان دادند. از نظر آرایش مولکولی، این ساختار از برهمکنش یونی فلز روی (Zn) با یک دامنه غنی از هیستیدین تشکیل شده است. هیستیدین یک اسید آمینه مهم در بدن انسان است.

این میکروماده‌ جدیدی که دانشمندان ایجاد کرده‌اند از زنجیره‌های پلی پپتیدی تشکیل شده است، زنجیره‌هایی که به عنوان نانوذرات زیست‌فعال و کاربردی در دسترسی هستند و می‌توانند محتویات خود را برای از بین بردن سلول‌های سرطانی رهاسازی کنند.

این گروه تحقیقاتی برای بررسی عملکرد این ساختار مولکولی آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دینامیک ترشح  آن را، هم در شرایط آزمایشگاهی و هم در داخل بدن مطالعه کردند. در یک مدل حیوانی مبتلا به سرطان کولورکتال CXCR۴+، این سامانه در تجویز زیرپوستی، تجمع پروتئینی بالایی را در بافت تومور نشان داد.

آنتونیو ویلاوره، استاد گروه ژنتیک و میکروبیولوژی دانشگاه آلاباما می‌گوید: « این نکته حائز اهمیت است که این تجمع نسبت به زمانی که پروتئین در خون تزریق می‌شود، کارآمدتر است. این فناوری یک روش جدید برای اطمینان از سطح بالای دارو در محل مورد نظر و اثربخشی بالینی بهتر است، بنابراین از تجویز مکرر داخل وریدی جلوگیری می‌کند و با این کار عوارض جانبی دارو به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد