Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، این روزها یک جمله مدام درباره جایگاه مجلس تکرار می‌شود، «مجلس دیگر در راس امور نیست». جمله‌ای که نه تنها چهره های سیاسی آن را بیان کرده و بر روی آن تاکید می‌وررند بله، برخی نمایندگان مجلس نیز از این موضوع را بر زبان آورده و ابراز نگرانی می کنند. 

اما چه عواملی باعث شده که مجلس شورای اسلامی در راس امور نباشد و جایگاه خود را از دست بدهد؟ این سوالی است که خبرگزاری خبرآنلاین از مخاطبان خود پرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصر اصلی شورای نگهبان است؟

برخی از کاربران در نظرات خود شورای نگهبان را مقصر اصلی ضعف مجلس دانسته و از نظارت استصوابی انتقاد کردند. مثلا فردی به نام علی نوشته است:« نمایندگانی که انتخاب شورای نگهبان هستند.»

حسام هم با اشاره به تعدد شکل‌گیری نهادهای موازی با مجلس در این باره نوشت:« وجود افراد بسیار ضعیف در مجلس که الفبای قانون‌گذاری را هم نمی‌دانند. نظارت ضعیف روی دولت و البته نظارت استصوابی که اجازه ورود افراد توانمند را به مجلس نمی‌دهد و نیز تعدد نهادهای قانونگذاری.»

یکی دیگر از کاربران نوشته بود:« دخالت های شورای نگهبان و مجمع تشخیص در مصوبات مجلس - حضور افراد سفارشی در لیستها و رد صلاحیتها - لابی های گسترده در مواقع تصمیم سازی - وام دار بودن اکثر نمایندگان به مراکز قدرت و بعضا سرمایه گذارنی که باعث پیروزی انها شده اند.» یا فرد دیگری نوشت:« مقصر شورای نگهبان است.»

نماینده مردم و بله قربان گو شدن

در این میان، برخی از کاربران از کردار و رفتار نمایندگان غافل نمانده و عملکرد ضعیف وکلای مردم را یکی از عوامل ضعف مجلس معرفی کردند. در همین رابطه کاربری نوشت:« با وعده میان ولی بعد آدم پشت پرده می شوند»؛ دیگری هم در پاسخ به او نوشته است:« و بله قربان گو !!!!!!»

علی کاربر دیگری است که اعتقاد دارد، فاصله گرفتن نماینده از وظایف ذاتی اش یکی از عواملی است که سبب شده تا مجلس از رأس امور بودن خارج شود. وی نوشت:« به دلایل زیرمجلس شورای اسلامی در راس امورنیست: ۱ فاصله گرفتن از وظایف ذاتی نمایندگی، ۲ بیراهه رفتن بعضی از نمایندگان از اهداف تعریف شده نمایندگی، ۳ فعالیت های اقتصادی نمایندگان برای جبران هزینه های میلیاردی اولیه گرفتن رای از مردم، ۴ بی تجربگی کاری بعضی از نمایندگان برای تصمیم گیری های کلان که اکثریت که دارای منافع مادی هستند در مجلس پیروز می دانند و به هدف اقتصادی‌شان می‌رسند که دودش به چشم می رود. اقشار ضعیف زیان می بینند که نبود این نماینده از بودنش سودتر است و هزاران موارد دیگر که خلاف وعده های توخالی به مردم میدند برای رای با توجه شرح اندک فوق نتیجه مجلس تشریفاتی می شود. در راس امور نخواهد ماند.»

کاربر دیگری هم با اشاره به سریال کیف انگلیسی و هزینه میلیاردی نمایندگان برای رسیدن به ساختمان هرمی شکل بهارستان نوشت:« یاد سریال کیف انگلیسی افتادم. به نظر می رسد برخی از نمایندهای فعلی با همون دید وارد مجلس شدند البته کیف انگلیسی در کار نیست ولی چطور ممکن است در یک شهرستان کوچک برخی هزینه میلیاردی کنند تا نماینده مجلس بشوند.»

شما می توانید مشروح نظرات کاربران خبرآنلاین را در {اینجا} بخوانید

۲۷۲۱۵

کد خبر 1326658

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خبرآنلاین مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان نظارت استصوابی علیرضا بیرانوند سهمیه بندی بنزین باشگاه استقلال بنزین انتخابات مجلس یازدهم عراق ایالات متحده آمریکا استان البرز تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی، که از حامیان لایحه عفاف و حجاب است، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهادهای امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898218

دیگر خبرها

  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • نماینده‌ای داشتیم که به مهسا امینی فقط فحش نمی‌داد
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد