Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابش رئیس سازمان حمایت در مورد افزایش کرایه وانت‌بار‌ها و تاثیر آن بر افزایش قیمت کالا و خدمات گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت وانت‌بارها، کامیونت و نیسان وانت‌ها و پیکان وانت‌ها ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر مصوب کرد تا ۱۰۰ لیتر به سهمیه آن‌ها اضافه شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس تابش در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی بعد از افزایش قیمت بنزین گفت: سهم بنزین در هزینه تمام شده تاکسی ۹ درصد است و اگر این را بپذیریم با افزایش قیمت بنزین یعنی کرایه هر مسیر فقط ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد باید افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابراین اگر کرایه یک مسیر تا قبل از افزایش قیمت بنزین ۲ هزار تومان بوده است بعد از افزایش قیمت بنزین به ۲۰۸۰ تومان می‌رسد که اگر این عدد را رند کنیم کرایه آن مسیر می‌تواند ۲۱۰۰ تومان شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بیان داشت: بنابراین هر گونه افزایش قیمت بیش از ارقام مذکور تخلف است.

وی با بیان اینکه اتحادیه تاکسی‌رانی و انجمن‌های تخصصی صاحب این خدمت اعلام کرده‌اند که افزایش قیمت ندارند، گفت: اگر افزایش قیمتی در این خدمت رخ داده باشد تخلف است و باید همه کمک کنیم تا جلوی این فرصت طلبی گرفته شود.

تابش اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده افزایش قیمت کرایه تاکسی آن را از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ و همچنین تماس با سازمان‌های صنعت و معدن استان‌های و اتاق‌های اصناف اطلاع دهند و قطعا گزارش‌های واصله را رسیدگی خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد افزایش کرایه وانت‌بار‌ها و تاثیر آن بر افزایش قیمت کالا و خدمات گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت وانت‌بارها، کامیونت و نیسان وانت‌ها و پیکان وانت‌ها ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر مصوب کرد تا ۱۰۰ لیتر به سهمیه آن‌ها اضافه شود.

تابش اظهار داشت: مسلما این سهمیه به آن‌ها تخصیص می‌یابد و این افزایش بدان معناست که به اندازه نیاز آن‌ها سهمیه افزایش یافته است.

وی گفت: براین اساس هر گونه تغییر قیمت به اندازه ۹ درصد قابل قبول است و افزایش نرخ کرایه این دسته از وسایل حمل و نقل تخلف است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تابش رئیس سازمان حمایت کرایه تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد

سید کاظم عزیزی با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اظهار کرد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت مطابق این ماده قانونی، صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است و در این راستا پس از اجرای موفق این طرح در بخش ناوگان گازوئیل سوز، گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز با تاکسی‌ها آغاز شد که ۲۸ هزار تاکسی درون و برون شهری فاقد بیمه شناسایی و پس از اطلاع رسانی صورت گرفته به این گروه از ناوگان، دارندگان بیش از ۵۰۰۰ تاکسی تاکنون اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و مابقی تاکسی‌ها پس از اعمال این ماده قانونی، مشمول عدم برخورداری از سهمیه سوخت شدند.

آغاز اجرای طرح در بخش وانت بار

وی با تاکید بر الزامی بودن دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای همه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها مطابق قانون بیمه اجباری و شرط دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث جهت برخورداری از کارت سوخت و نیز سهمیه سوخت مطابق ماده ۴۸ این قانون، افزود: مقرر شده است تا گام دوم طرح در بخش ناوگان بنزین سوز برای وانت بار‌ها اجرایی شود که با توجه به احصاء صورت گرفته، بیش از ۱۰ درصد این خودرو‌ها فاقد بیمه هستند که در صورت عدم اخذ بیمه نامه طی روز‌های آتی، مورد اعمال ماده قانونی مذکور قرار خواهند گرفت.

معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با بیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر تاثیر بسزا در افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث و درنتیجه ارتقاء سطح ایمنی، انضباط و امنیت در حوزه حمل‌ونقل کشور، آثار و نتایجی در حوزه مدیریت بهینه مصرف سوخت نیز داشته است، اظهار کرد: بخشی از ناوگان فاقد بیمه اساسا در چرخه حمل‌ونقل کشور فعال نبودند، اما از سهمیه سوخت مشابه خودرو‌های فعال برخوردار می‌شدند که با اجرای این طرح، وجه تمایز بین ناوگان فعال و غیرفعال در بهره‌مندی از سهمیه سوخت حاصل شده است.

عزیزی با بیان اینکه این طرح در ادامه برای سایر وسایل نقلیه کشور اجرایی خواهد شد، به دارندگان وسایل نقلیه توصیه کرد که علاوه بر دریافت و تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث، نسبت به صحیح بودن اقلام اطلاعاتی مندرج در بیمه نامه ازجمله VIN، شماره شاسی و شماره موتور اطمینان حاصل کنند تا وسیله نقلیه از حیث دارا بودن بیمه نامه به درستی مورد شناسایی قرار گیرد.

منبع: روزگار خودرو

tags # بنزین ، حمل و نقل عمومی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • درخواست رسیدگی به وضع نابسامان رانندگان وانت نیسان
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • گلایه از افزایش ۷۰ درصدی کرایه تاکسی ون‌ها
  • کرایه‌ تاکسی و اتوبوس چقدر گران شد ؟