Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:35:43 GMT

میزان بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۴۵۴۰

میزان بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ظرف شبانه روز گذشته در سراسیاب یوسفی ۳۳، لنده ۳۲، لیکک ۲۶.۱، قلعه دختر ۲۶، قلعه رئیسی ۲۳، جاورده ۲۳، چرام ۲۰، سوق ۲۰، لوداب ۲۰، موشمی زیلایی ۱۹، بوستان ۱۵، دهدشت ۱۴.۸، دوگنبدان ۱۱، باشت ۶.۵، تنگ سرخ ۶، گنجه ای ۵.۵، امام زاده جعفر ۴.۵، یاسوج ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲، سی سخت ۳ و کاکان منصورخانی ۲ میلیمتر باران باریده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه بارشی تا اواخر امروز در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خواهد داشت.

ولی بهره مند افزود: به دلیل مدت زمان کوتاه فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده ای و کوهستانی را خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی صبح امروز سه شنبه است و همچنین با توجه به برودت هوا شرایط برای بارش برف در نواحی شهری مهیا می شود. 

بهره مند بیان کرد: سامانه بسیار فعالی نیز روز جمعه صبح این هفته وارد استان می شود و بارش برف و باران در تمامی مناطق استان را در پی خواهد داشت.

میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۵ میلیمتر کاهش یافته است.

 میزان بارش سال زراعی اخیر (۹۸-۹۹) ۸۰.۵ بوده و میزان بارش مدت مشابه آن (سال گذشته) ۳۵۵.۶ میلیمتر بوده است.

میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۸۸.۸ میلیمتر بوده و تفاوت سال زراعی جاری از میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۸.۳ - بوده است.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
 این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

برچسب‌ها هواشناسی بارندگی کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی بارندگی کهگیلویه وبویراحمد یاسوج هواشناسی بارندگی کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در راستای دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و اجلاسیه ۴۲۴ شهید شهرستان کهگیلویه، یادواره نخستین شهید مدافع وطن پس از انقلاب در بقعه امامزاده پهلوان برگزار شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این مراسم با اشاره به اینکه شهید برفی‌پور اولین شهید مدافع وطن کهگیلویه بعد از پیروزی انقلاب بوده است، گفت: پیش از این در یادواره‌هایی از قبیل یادواره ۴۸ شهید ارتش که با حضور مسئولان کشوری در گلزار شهدای دهدشت برگزار شده بود یاد و خاطره و رشادت این شهید گرامی داشته شد. سرهنگ علی اصغر پوربهشت افزود: ششم اردیبهشت امسال اجلاسیه شهدای ارتش در گچساارن برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه شهدا به یادواره نیاز ندارند، ادامه داد: هر یادواره برای یادآوری آرمان‌های شهداو بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت به خود ما است. فرماندار کهگیلویه هم در این آیین معنوی اقدام تنبیهی سپاه پاسداران را اقدامی مهم در دفاع از کیان میهن اسلامی خواند و گفت: هدف استکبار جنگ با اندیشه‌های انقلاب اسلامی است. حمزه محقق‌زاده افزود: دشمن اهداف اقتصادی را با تحریم تحمیل می‌کند پشت سر این تحریم، اما اندیشه‌ای است که به سمت فرهنگ اصیل ما تهاجم می‌کند. وی ادامه داد: شهیدان در راه خدا جنگیدند درجه بالایی نزد پروردگار دارند از همه داشته‌های خود گذشتند تا امروز سرافراز باشیم.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • ۸۰ میلیمتر بارش باران طی چند ساعت لارستان ثبت شد
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور