Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری،پرویز منصوری  اظهار داشت : در این استان ۱۵ استخر فعال دو منظوره در بخش تامین آب کشاورزی، مبادرت به پرورش ماهی قزل‌آلا نیز کرده‌اند، که امسال برداشت از این مزارع آغاز شد.

به گفته وی، پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح و برخی از مواد مورد نیاز گیاهان را به صورت محلول به گیاه برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پرورش ماهی در استخرها در فصل کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید و بهره‌وری در بخش را دارد.

منصوری، از فعالیت ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارای پروانه بهره‌برداری خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد مزارع در حوضه سرشاخه‌های کارون است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون و زاینده رود است که سالانه با تولید ۲۴ هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.

برچسب‌ها پرورش ماهی چهارمحال وبختیاری کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی چهارمحال وبختیاری کشاورزی پرورش ماهی چهارمحال وبختیاری کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تولید مستند پرتره جهانبخش زمانی از هنرمندان پیشکسوت عرصه فیلم‌سازی این استان خبر داد و گفت: این مستند به نویسندگی و کارگردانی مجید ابراهیمیان تهیه شده است.
شهرام فرجی با بیان اینکه تولید مستند پرتره هنرمندان مؤثر و چهره‌های شناخته شده هنری و ادبی استان برای مستندسازی تاریخ هنر چهارمحال و بختیاری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، افزود: در مرحله نخست، تولید مستند پرتره جهانبخش زمانی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه فیلم‌سازی استان از فروردین سال گذشته کلید خورد که این مستند هم‌اکنون آماده پخش است.
وی گفت: پرداختن به ابعاد مختلف زندگی هنری و خانوادگی و آثار این هنرمند پیشکسوت، محور اصلی این مستند پرتره را تشکیل می‌دهد تا بتوان از نگاه وی به فراز و نشیب‌های هنر معاصر استان دست یافت و همچنین از آن برای ایجاد نوعی شناخت بصری مردم از رشته‌های هنری نیز بهره برد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجید ابراهیمیان در مقام نویسنده و کارگردان عهده‌دار تولید این اثر به سفارش این اداره کل است، افزود: وحید حسین زاده، علی اسکندری، میلاد غلامی هم به ترتیب به عنوان تصویربردار، صدابردار و تدوینگر در تولید و تهیه این مستند یک‌ساعته همکاری دارند.
فرجی یادآور شد: تولید این دست مستندات به زودی برای دیگر شخصیت‌های هنری و ادبی چهارمحال و بختیاری هم انجام خواهد شد که امید می‌رود با اجرای این طرح، بایگانی غنی و قابل استنادی از این افراد و همچنین تاریخ فرهنگی و اجتماعی استان شکل بگیرد.
جهانبخش زمانی شورابی متولد ۱۳۳۶ و دانش‌آموخته دوره فیلم‌سازی در انگلستان است. پایه‌گذاری گروه کودک و نوجوان در صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، تولید بیش از ۵۰ مجموعه تلویزیونی و فیلم‌های مستند و داستانی، همکاری در تأسیس انجمن سینمای جوان استان و کسب عناوین برتر جشنواره‌های مختلف بخشی از فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • آغاز کشت بهاره محصولات زراعی در اردل
  • تأمین 43 درصد افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب در سال 1402 
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید نفت مناطق نفت خیز جنوب
  • نقش ۴۳ درصدی شرکت نفت و گاز کارون در افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب