Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل راه آهن خراسان سه‌شنبه ۱۲ آذر گفت: طی آبان ماه امسال چهار هزار و ۵۲۲ مسافر و زائر خارجی با قطار به مشهد وارد شدند در حالی که در این مدت ۲ هزار و ۸۹۱ مسافر با استفاده از ناوگان ریلی مشهد (استان خراسان رضوی) را ترک کردند.

مصطفی نصیری ورگ افزود: این آمار در ماه‌های دیگر سال نیز به همین مقدار و نسبت است که نشان می‌دهد مشهد در برنامه سفر این گردشگران مقصد نهایی است، یعنی تور  و سفرهایی زیارتی اتباع خارجی با قطار بیشتر از مبدا تهران و قم یا شهرهای دیگر آغاز شده و به مشهد ختم می‌شود و سپس این افراد از طریق فرودگاه مشهد عازم کشور خود می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آبان ماه سال جاری هفت هزار و ۴۱۳ مسافر و زائر خارجی با قطارهای مسافربری مشهد جابه جا شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است و بیشتر این مسافران و زائران از کشورهای عراق، پاکستان، هندوستان و کشورهای حاشیه‌خلیج فارس بوده‌اند.

شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه ۸۸ رام قطار مسافربری در مسیر ۳۰ شهر و مرکز استان و ۱۰ رام قطار باری به مقاصد تجاری مختلف به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.  

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

تراکم ریل در این استان نسبت به مساحت آن ۲ برابر میانگین کشور است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد دارند.

کد خبر 467358 برچسب‌ها سفر - قطار سفر - گردشگری استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر قطار سفر گردشگری استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی امروز در نشست خبری  گفت: روز گذشته  ۸ فروردین ماه بیش از ۴۶۲ هزار نفر به مشهد تشرف داشته‌اند و  همچنین از ۱۵ اسفند تا پایان ۸ فروردین ماه ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر به مشهد وارد شده‌اند.   حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در خصوص ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی خراسان رضوی و مشهد تصریح کرد: سطح اشغال واحد‌های اقامتی در روز گذشته در سطح استان ۵۱ درصد و در مشهد ۶۳ درصد بوده است. وی افزود:‌  از ۱۵ اسفند ماه تا امروز میانگین سطح اشغال واحد‌های اقامتی در سطح استان ۳۹ درصد و در مشهد ۴۱ درصد بوده است. تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی که برای اقامت ۱۰ روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود تاثیرگذار بود و در حال حاضر ۱۵ درصد از ظرفیت‌های اقامت رسمی مشهد را به خود اختصاص داده است.   وی بیان کرد: امسال علاوه بر تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین،  تعطیلات ۲۲ تا ۲۴ فروردین را هم در پیش داریم که ما برای بازگشت زائران در هر دو زمان اوج سفرها  برنامه‌ریزی کرده‌ایم.        

دیگر خبرها

  • شمار مسافران خراسان رضوی به هشت میلیون نفر رسید
  • ورود مسافران نوروزی به مشهد نزدیک به ۸ میلیون نفر رسید
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی / نوروز با طعم برنامه‌های فرهنگی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • قطارهای نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافته است