Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، جدیدترین نظرسنجی ها در شیلی نشان می دهد که میزان محبوبیت سباستین پینرا رئیس جمهوری این کشور به پایین ترین میزان از آغاز دوران ریاست جمهوری وی رسیده است که همچنین پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۹۰ برای یک رئیس جمهور در کشور شیلی محسوب می‌شود.

نتایج دو نظرسنجی جدید توسط مرکز "پولسو سیودادانو" و موسسه "کادم پلاسا پوبلیما" نشان می دهد که میزان تایید عملکرد پینرا و محبوبیت وی فقط ۱۰ درصد بوده و ۸۲ درصد مخالف عملکرد رئیس جمهوری شیلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این دو نظرسنجی اعلام کردند که مدیریت ضعیف سباستین پینرا در حل و فصل بحران های مالی و سیاسی، فقدان شخصیت هدایت کشور و ناکامی وی در برآورده کردن نیازهای مردم از جمله دلایل رای منفی دادن به وی بوده است.

ناآرامی های اخیر شیلی از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو آغاز و به تدریج به مخالفت با وضعیت اقتصادی در کشور منتهی شد که پیامد آن غارتگری، آتش‌افروزی و درگیری‌های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس بوده است.
معترضان به دستمزدهای پایین، هزینه‌های بالای بخش آموزش و بهداشت و شکاف عمیق بین فقیر و غنی در کشوری اعتراض دارند که از نظر سیاسی و اقتصادی تحت سلطه چند خانواده قدیمی و نخبه است. این بدترین بحران سیاسی شیلی در سه دهه اخیر است.

براساس گزارش ها اعتراض‌های ضد دولتی در این کشور ۲۶ کشته و بیش از ۱۳ هزار زخمی برجا گذاشته است. این تظاهرات در سیستم حمل‌ونقل عمومی سانتیاگو (پایتخت شیلی) اختلال ایجاد کرده و بخش خصوصی این کشور متحمل میلیاردها دلار ضرر شده است.

قانونگذاران شیلی به تازگی توافق کرده‌اند تا آوریل(فروردین-اردیبهشت آینده)، همه‌پرسی در مورد بازنویسی قانون اساسی این کشور برگزار شود. ۶۷ درصد از مردم شیلی معتقدند برگزاری این همه‌پرسی گامی مثبت در راستای تغییرات است.

برچسب‌ها اعتراض های خیابانی سباستین پینرا سانتیاگو پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در شیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض های خیابانی سانتیاگو اعتراض های خیابانی سانتیاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: به این ترتیب میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد. وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم. رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و لیبل‌دار شده خریداری کنند چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه نیاز کشور به حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم. قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند. وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است. کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • محبوبیت مقاومت نزد مردم غزه 
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید