Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در احیاء و مرمت بناهای تاریخی استان بهره گرفته شود.

دکتر "جعفر رودری" صبح امروز 12 آذرماه در حاشیه بازدید از بخش های تاریخی باغ موزه هرندی کرمان اظهار کرد: استان کرمان دارای اماکن تاریخی فراوانی است که دولت به تنهایی قادر به مرمت و احیا آنها نیست و باید در این زمینه ازت وان بخش خصوصی بهره برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این دیدار "فریدون فعالی" مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز به ساماندهی بخش های تاریخی باغ موزه هرندی کرمان با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: این اماکن پس از ساماندهی از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

وی به موقعیت قرارگیری مناسب باغ موزه هرندی کرمان اشاره کرد و افزود: وجود موزه های ساز و باستانشناسی در این مکان تاریخی، موجب می شود باغ موزه هرندی پس از ساماندهی به یکی از مهمترین مراکز تفریحی و پذیرایی برای گردشگران خارجی تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باغ موزه هرندی میراث فرهنگی کرمان استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ کهن شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی و گلی کشور از یادگار‌های عصر ساسانی در اسفراین خراسان شمالی است که این روز‌ها نه تنها کاوش‌های باستان شناسی‌اش متوقف شده بلکه بخشی از دیوارش نیز به دلیل مرمت‌های غیراصولی در اثر بارندگی‌های اخیر فرو ریخته است.
رحمانی مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس گفت: به زودی مرمت این با شروع می‌شود.
شهر تاریخی بلقیس اسفراین پس از ارگ بم، بزرگترین بنای خشتی ایران است.

{$sepehr_media_11036795_600_350 }

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی