Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکرچی زاده در نشست خبری امروز سه شنبه ۱۲ آذر درباره فناوری های نوین صنعت ساخت گفت: یکی از وظایف مرکز تحقیقات، راه مسکن و شهرسازی فراهم آوردن زمینه استفاده از فناوری های نوین در توسعه صنعت ساختمان است و در سال های اخیر فعالان این صنعت توانسته اند توانمندی های خوبی در عرصه فناوری های نوین ساختمانی کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاه به اهمیت صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: باید در راستای توسعه این توانمندی ها دیدگاه خود را فراتر از داخل ارتقا داده و به منطقه و حتی فرامنطقه نیز این توانمندی ها را صادر کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: با استفاده از کمک دستگاه دیپلماسی، به کشورهای همسایه خدمات فنی و مهندسی را صادر خواهیم کرد تا برای فعالان صنعت ساخت کشور عرصه مناسبی فراهم کنیم.

وی یکی دیگر از جنبه های مهم توسعه فناوریهای نوین ساختمانی در صنعت ساخت را کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها عنوان کرد و گفت: سه فاکتور حفظ محیط زیست، احداث ساختمان های پایدار و کاهش مصرف انرژی از مهمترین فاکتورهای توسعه صنعت ساختمان در کشور باید در نظر گرفته شود، به خصوص که مسائل زیست محیطی در سال های اخیر به مهمترین مسائل کشور تبدیل شده و از سوی دیگر تعهدات بین المللی کشور ما ایجاب می کند تا به کاهش مصرف انرژی در ساخت و ساز و ساختمان ها توجه کنیم.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: متأسفانه به نحو مناسبی از ظرفیت های ما در صدور خدمات فنی و مهندسی استفاده نشده است که شرایط سیاسی منطقه نیز در عدم توفیق ما در صدور خدمات فنی و مهندسی بی تأثیر نیست.

وی تصریح کرد: در همین راستا تعامل جدی با وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران در کشورهای منطقه داشته ایم تا بتوانیم صدور خدمات فنی و مهندسی را به این کشورها افزایش دهیم.

شکرچی زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل این عدم توفیق، این است که بخش خصوصی ما در زمینه تجارت بین الملل به اندازه کافی تجهیز نیست و از سرمایه و نقدینگی لازم برای سرمایه گذاری در منطقه برخوردار نشده است، این در حالی است که بازار عراق، سوریه و اقلیم کردستان برای حضور بخش خصوصی صنعت ساخت ایران کاملا آماده است اما بخش خصوصی ما برای رقابت با رقبا چندان چابک نیست.

کد خبر 4787318 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه وزارت راه و شهرسازی صادرات خدمات فنی و مهندسی کمک معیشتی خانوار قیمت دلار قیمت بنزین بنزین بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یارانه معیشت خانوار قیمت یورو طرح ملی مسکن قیمت سکه بهار آزادی وزارت راه و شهرسازی سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفر به سریلانکا در مراسم افتتاح سد اومااویا گفت: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفر به سریلانکا در مراسم افتتاح سد اومااویا گفت: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم.

وی افزود: فکر و دانش مهندسان ایرانی امروز نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد. انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای به عنوان رهبر این انقلاب و شهدای همچون سردار سلیمانی به ملت ما آموختند که ما می‌توانیم. دشمن به ما القا می‌کرد که ما نمی‌توانیم، اما ما توانستیم، خواست و اراده ملیت ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.

رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور و وزرای محترم کشور دوست سریلانکا، جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور شما کمک کند و تجربه ۴۵ ساله از استقلال و خودکفایی خود را به اشتراک بگذارد. آقای رئیس جمهور و همه مسئولان سریلانکایی، ما آمادگی داریم در طرح‌ها و پروژه‌های سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی خود در پیشرفت شما کمک کنیم.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق