Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش دستگاه‌های مسئول و نظارتی میزان افزایش قیمت و نرخ کرایه تاکسی‌ها بویژه مسافربر‌های بین شهری هرچند در روز‌های نخست و پرتب و تاب طرح سهمیه بندی بنزین افزایش یافته بود، اما با مقاومت مردم، نظارت‌های مستمر و برخورد‌های قاطع کرایه‌ها تا حدودی به نرخ‌های اولا برگشته است.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد میزان شکایات و گزارش‌های مردمی در روز‌های نخست طرح سهمیه بندی بویژه در حوزه حمل و نقل تا ۳۰۰ مورد می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براتعلی صالحی اظهار داشت: در صورتی که هم اینک میزان این شکایت‌ها و درخواست‌ها انگشت شمار است و حتی در برخی روز‌ها به ۱۰ مورد نمی‌رسد.

او  دلیل اصلی آن را عزم راسخ همه دستگاه‌های مسئول و نظارتی در اعمال قانون و افزایش میزان بازرسی‌ها دانست و یادآور شد: بازرسی از سطح بازار از سوی بازرسان صنعت و معدن، اصناف و تعزیرات حکومتی روزانه و به صورت دو شیفت صبح و عصر با قوت ادامه دارد.

صالحی اظهار داشت: پس از طرح سهمیه بندی بنزین و بازدید‌های میدانی از سطح بازار در صنوف مختلف تخلفی مبنی بر افزایش قیمت کالا‌ها مشاهده نشده و یا بسیار ناچیز بوده که البته با توجه به شرایط خاص و برخی نگرانی‌ها از طرح سهمیه بندی بنزین اجازه هیچ افزایش قیمتی و یا سوء استفاده‌ای از این طرح از جمله در حوزه حمل و نقل داده نخواهد شد.

او ابراز داشت: تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان در سطح بازار مصمم است و پرونده‌های مربوط به تخلف گرانفروشی و یا کم فروشی در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: البته افزایش قیمت تا حدودی بر حوزه حمل و نقل درون شهری و بین شهری در سطح استان بویژه شهر یاسوج تاثیر گذاشته که تذکرات لازم در این زمینه به رانندگان تاکسی‌ها داده شد و ضروری است که متولیان امر و اعضای شورای ترافیک نیز با عزمی راسخ‌تر به یاری دستگاه‌های نظارتی بیایند.

صالحی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و یا افزایش قیمت در هر کالایی و یا صنفی از طریق شماره‌های ۱۳۵ و یا ۱۲۴ تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت، معدن و تجارت را در جریان بگذارند که بدون شک در کمترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.

سامانه ۱۳۵ مربوط به تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ مربوط به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است که مردم از طریق این سامانه می‌توانند تخلفات گرانفروشی و کم‌فروشی را به مراجع مربوطه اطلاع دهند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هیچ راننده تاکسی درون شهری و یا برون شهری حق افزایش کرایه و گرفتن وجه اضافی از مسافر را تا مشخص شدن وضعیت و مصوبه ستاد تنظیم بازار و یا کمیته‌های مربوطه تعیین نرخ در شورای ترافیک ندارد.

عزیز فیلی تصریح کرد: باتوجه به اینکه به جز بنزین سایر حامل‌های انرژی از جمله نفت و گاز، سی ان جی و ال پی جی هیچگونه افزایشی نداشته بنابراین افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی (اتوبوس، کامیون‌های حمل بارو..) فاقد وجاهت قانونی است.

او عنوان کرد: اتاق اصناف، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی گشت‌های بازرسی خود را در تمامی شهرستان‌های ۸ گانه استان فعال و افزایش دهند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای حفظ آرامش در سطح بازار از جمله در بخش حمل و نقل عمومی در مناطق مختلف استان شد و گفت: هرگونه تغییر در نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری بنزین سوز تابع کشور است. ساماندهی خودرو‌های پلاک سفید معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: خودرو‌های شخصی ابتدا باید در سامانه مربوطه ثبت نام و شناسنامه دار شوند تا سهمیه بنزین حمایتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

فیلی گفت: هرگونه افزایش قیمت در زمینه حمل و نقل عمومی اعم از پلاک زرد و یا سفید به هر بهانه‌ای و یا کاهش سهمیه بنزین آن‌ها در سهمیه بندی ممنوع و به هیچ وجه است قابل پذیرش نیست.

او اظهار داشت: باید از هم اکنون با مدیریت صحیح، از افزایش قیمت‌ها در بخش حمل نقل جاده‌ای بویژه در ماه‌های پایانی سال جلوگیری شود.

فیلی تصریح کرد: ساماندهی خودرو‌های پلاک سفید به عنوان یکی از مشکلات و چالش‌های اساسی در این راستا باید به طور جد در دستور کار و برنامه‌های متولیان امر بویژه اداره کل حمل و نقل جاده‌ای، اتاق اصناف، سازمان همیاری شهرداری‌ها و تاکسیرانی قرار گیرد.

او افزود: خودرو‌ها چنانچه از نرخ مصوبی که برای دریافت کرایه در نظر گرفته شود، تبعیت نکنند به تعزیرات حکومتی معرفی و بر اساس قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد نیز افزایش قیمت از سوی تاکسی‌های بین شهری در سطح استان را ممنوع دانست و تاکید کرد: برای سهولت دسترسی مسافران به دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل عمومی مسافر استان و یا ارائه هرگونه انتقاد و پیشنهاد در نحوه خدمات‌دهی بخش، راه‌های ارتباطی مسافران در بنر‌های نصب شده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمد نصیری راد تصریح کرد: همچنین با اقدام‌های کنترلی و افزایش میزان بازدید‌ها و نظارت‌های مستمر در تمامی شهرستان‌ها به شدت وضعیت تاکسی‌ها و مسافربر‌های بین شهری را رصد می‌کنیم.  انتهای پیام/غ  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش وپرورش استان با اشاره به اهمیت هفته سلامت گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که به همین مناسبت زنگ سلامت در سه هزار مدرسه و باحضور ۱۷۲ هزار دانش آموز برگزار شد.
جمالی افزود: باهدف کمک به سلامت جامعه و خانواده‌ها برنامه ها و فعالیت‌های متنوعی درسطح استان درحال اجراست و امروز تحت عنوان آموزش وپرورش به دانشگاه‌ها زنگ نمادین سلامت درمدرسه شهید پرهیزگار مادوان نواخته شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: شعار امسال هفته سلامت است.
جاودان سیرت با اشاره به اینکه خانواده یکی از ارکان مهم وتاثیر گذار درسلامت جامعه است افزود: اگر خانواده ازسلامت برخودار باشد در شاخص‌های مختلف می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم و توسعه وسلامت جامعه به خانواده وابسته است.
وی با اشاره به تشریح برنامه‌های هفته سلامت گفت: براساس روز شمار حضور در گلزار مطهر شهدا و برپایی برنامه‌های مختلف درمدارس باهدف ترویج سلامت درجامعه را دردستور کار داریم. داستار سرپرست آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد هم گفت: ۳۰ مربی بهداشت به مدت ۱۸۰۰ ساعت درهفته مسائل بهداشتی را درمدارس به دانش آموزان آموزش می‌دهند که می‌تواندسهم بسزایی درترویج فرهنگ سلامت دربین دانش آموزان وخانواده‌ها باشد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • اینفوگرافیک| افزایش قیمت کرایه ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • درخواست رسیدگی به وضع نابسامان رانندگان وانت نیسان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • جریمه ۱۶ میلیارد ریالی قاچاقچی دام در یاسوج
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل