Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان صبح امروز در حاشیه بازدید از بخش‌های تاریخی باغ موزه هرندی کرمان گفت: استان کرمان دارای اماکن تاریخی فراوانی است که دولت به تنهایی قادر به مرمت و احیا آن‌ها نیست و باید در این زمینه از توان بخش خصوصی بهره برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین دیدار فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز به ساماندهی بخش‌های تاریخی باغ موزه هرندی کرمان با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: این اماکن پس از ساماندهی از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

او به موقعیت قرارگیری مناسب باغ موزه هرندی کرمان اشاره کرد و افزود: وجود موزه‌های ساز و باستانشناسی در این مکان تاریخی، موجب می‌شود باغ موزه هرندی پس از ساماندهی به یکی از مهمترین مراکز تفریحی و پذیرایی برای گردشگران خارجی تبدیل شود.

انتهای پیام /ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه این حسینیه قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد ومتعلق به دوران قاجار است،گفت: طرح بازسازی این حسینیه توسط سازمان نوسازی تصویب شده بود و مقررشد تا در ده روز آتی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، بازسازی این حسینیه در سه مرحله انجام شود.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه این حسینیه جزو آثار ثبت ملی کشور است، افزود: این حسینیه توسط حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده بدون کم و کاست برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این  تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود،  گفت : در این نشست مقرر شد بازسازی این حسینیه  در سه فاز ، اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت های جزئی و تاسیاساتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی شود.

محله امامزاده یحیی با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی ، جانی دوباره خواهد گرفت

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی در محله تاریخی امام زاده یحیی، از بازسازی و احیای این محله خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت: بافت میراثی محله امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ که می‌توانست فرصت بزرگی برای توسعه و سرمایه گذاری و جذب گردشگر باشد، متأسفانه تبدیل به یکی از عوامل عقب ماندگی و آسیب‌های اجتماعی این محله شده است که با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی شهر تهران،  اتفاقات خوبی در احیای این محله خواهد افتاد.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای میان منطقه با سازمان نوسازی شهر تهران در راستای کف سازی چند معبر محله امامزاده یحیی به طور پایلوت خبر داد وافزود: ۸۵ درصد از محله امامزاده یحیی را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد  که بر اساس آمار و ارقامی که وجود دارد جمعیت ساکن در این محله رو به کاهش است به طوری که بر اساس سرشماری سال ۹۰، جمعیت امامزاده ۱۴ هزار نفر بوده و در ادامه بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت در این محله به ۱۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است و به همین اندازه اتباع در این محله سکونت داشته‌اند.

وی به روند کند نوسازی بافت فرسوده محله امامزاده یحیی اشاره کرد و گفت: از ۲۳۵۹ پارسل محله ۲۶۹ پارسل نوسازی شده است.

وحید رضا انارکی محمدی گفت: افزایش ارتفاع و تراکم بهترین راهکار برای حل مشکلات محله امامزاده یحیی محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ با قدردانی از تلاش های شبانه روزی همکاران منطقه به خصوص معاونت اجتماعی وفرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست منطقه در سامان بخشی آسیب های اجتماعی و نگهداشت شهر گفت : اقدامات بسیار خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده که نیاز به حمایت معتمدین محله دارد و این سامان بخشی نقش مهمی در کاهش مهاجرت ساکنان محله و ترغیب ایشان به ساخت وساز و احیای محله نیز دارد.

وحیدرضا انارکی محمدی از اقدامات مطلوب منطقه در این محله به احداث یک مجموعه ورزشی توپی و‌ آبی در محله امامزاده یحیی اشاره و بیان کرد:  ان‌شاءالله تا اواخر سال جاری این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف در مسیر احیا
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان