Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی، عادل آذر در مراسم گرامیداشت روز حسابدار با بیان اینکه دیوان محاسبات در چارچوب ارزشی شعار نظارت مستمر، پیشگیرانه و هدایت‌کننده را دنبال می‌کند، گفت: آرزوی ما کاهش پرونده‌های تخلف در دیوان محاسبات است.

وی ادامه داد: بحث پیگشیری را در آموزش و هدایت‌گری را در مشاوره دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما به مدیران اعتماد داریم و قاطبه مدیران افراد باشرفی هستند و برخی از این تخلفات به دلیل عدم اشرافیت مدیران به قوانین است و قصدی در انجام این تخلفات وجود ندارد.

آذر با بیان اینکه حسابداران نقش بسیار مهمی در نظام نظارتی کشور دارند، گفت: ما به کنتر‌ل‌های داخلی معتقد هستیم و اگر حسابدار و حسابرس ما مهارت حرفه‌ای، اخلاقی و بررسی را داشته باشد می‌توانیم به انضباط مالی حسابرس و پاسخگویی برسیم.

رئیس دیوان محسابات کشور با اشاره به ارتباط سیستمی بین واحدهای حسابرسی و حسابداری در داخل دستگاه‌ها اظهار داشت: قانون دیوان محاسبات می‌گوید یک حسابدار داخلی می‌تواند گزارش تخلف و جرم را مستقیم به رئیس دیوان ارائه دهد و رئیس دیوان مکلف است به هیات مستشاری ارجاع دهد بنابراین در این میان حلقه دادسرایی را نداریم و این اهمیت نقش حسابرس داخلی را نشان می‌دهد.

آذر با اشاره به اهمیت آی تی پایه بودن عملکرد شرکت‌ها اظهار داشت: در حال حاضر فقط 10 درصد از اسناد را می‌توانیم به صورت الکترونیکی از شرکت‌های حسابداری دریافت کنیم و درخواست من این است که شرکت‌ها به سمت توسعه فناوری حرکت کنند چرا که در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام شده و امروز در داخل دیوان محاسبات تمام رسیدگی‌ها از صفر تا صد آی‌تی پایه است.

وی همچنین درباره تعیین قیمت تمام شده حسابرسی در کشور گفت: 120 سال است که در این حوزه وقت گذاشتیم و این موضوع را پگیری می‌کنیم اما پیشرفت قابل توجهی در آن نداریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آی تی دیوان محاسبات سرمایه قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب در جلسه شورای معاونین این نهاد نظارتی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را مقتدرانه توصیف کرد و اظهار داشت: پس از اقدام قاطعانه نیرو‌های مسلح کشورمان دنیا وارد یک مرحله خاص و جدید شده و امروز چشم امید تمام ملت‌های آزاده به ایران است. در این حوزه هم، بار سنگینی روی دوش نیرو‌های مسلح ما نیز قرار دارد، بر همین اساس همه باید کمک کنند تا بنیه دفاعی کشور بیش از پیش تقویت شود و یکی از راهکار‌های این مهم نیز تحقق منابع مرتبط با این موضوع است. دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن شعار سال تاکید کرد و افزود: دیوان محاسبات می‌تواند با تنظیم گری، هدایت و ارائه راهکار به مجموعه‌های مختلف نقش آفرینی ویژه‌ای در حوزه تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشد. وی بیان کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌ها تبدیل به بنگاه‌دار در کشور شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا نقش مردم در اقتصاد و جهش تولید کمرنگ شود بر همین اساس باید با واگذاری واقعی بنگاه‌ها به مردم، یک گام اساسی در جهت تحقق شعار سال برداشت. رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه شفافیت در حوزه‌های مختلف باید افزایش یابد افزود: یکی از دلایلی که بخش خصوصی رغبتی برای مشارکت در بسیاری از بخش‌ها از خود نشان نمی‌دهد به خاطر واقعی نبودن قیمت‌ها است، در این حوزه نیز دستگاه‌های متولی باید اقدامات لازم را برای واقعی شدن قیمت‌ها انجام دهند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • پیشنهاد دیوان محاسبات در مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی لحاظ شد
  • تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • تأکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده دارو و تجهیزات
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • لجام گسیختگی در ثبت سفارش، مشکل اساسی حوزه دارو
  • تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده دارو و تجهیزات
  • قیمت نهایی بلیت هواپیما چه زمانی مشخص می‌شود؟
  • قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییری نمی‌کند