Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی در نخستین نشست خبری خود بعد از تصدی این سمت با اصحاب رسانه گفت: بزرگترین تولیدکننده دانش در عرصه سلامت کشور، دانشگاه شهید بهشتی است. همچنین در عرصه‌های پژوهشی و تحقیقاتی با جمعیت 5 میلیون نفر رتبه بسیار بالایی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 7 درصد از مردم ایران، 40.5 درصد مردم استان تهران و 66 درصد مردم شهر تهران در منطقه خدماتی دانشگاه شهید بهشتی هستند.

وی در ادامه گفت: 1044 مرکز بالینی پژوهشی و پایه در این دانشگاه وجود دارد. 17 هزار و 500 مجموعه کسانی هستند که پرسنل ما محسوب می‌شوند. حدود 20 بیمارستان مستقیم به این دانشگاه تعلق دارد و 25 بیمارستان خصوصی و خیریه تحت نظارت دانشگاه شهید بهشتی کار می‌کنند. 15 درصد جمعیت کارگری ایران تحت پوشش این دانشگاه هستند و 3000 مدرسه با جمعیت 900 هزار دانش‌آموز منطقه خدماتی ما محسوب می‌شوند. 130 هزار نفر شاغلین حوزه تغذیه، آرایشی و بهداشتی، 460 کارخانه مواد غذایی، 160 کارخانه بزرگ مواد غذایی، 900 مرکز درمان اعتیاد، 700 عطاری، 35 کارخانه تولیدی آرایشی و بهداشتی و مواد دارویی و 1800 داروخانه در منطقه نظارتی ما هستند.

زالی گفت: ما با شاخص‌های کاملا ناهمگون در مناطق کشور مواجه هستیم. مساحت تحت نظارت و خدمت‌رسانی دانشگاه از پایین‌ترین مناطق شهری و کشوری تا مرفه‌ترین آنها پخش شده است. این ناهمگونی، برنامه‌ریزی را دشوار می‌کند منظر دانشگاه در سطح جهانی جایگاه مناسبی دارد اما هدف ما ارتقا جایگاه بین‌المللی دانشگاه و کسب جایگاه علمی معتبر در عرصه بین‌المللی است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه شهید بهشتی سعی دارد دانشگاهی کارآفرین باشد و پیشگام نسل سوم دانشگاهی در کشور باشد. ما حرکت شتابانی به سمت تحقق یک دانشگاه نسل سوم داریم، در حقیقت آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری ذکر کردند، تحقق واقعی پیدا کند. تاکیدی که ایشان بر اخلاق، جوانان و تحقق علم‌آفرینی داشتند باید محقق شود. بنابراین بسترهایی را ایجاد کرده‌ایم تا دانشجویانی چندبعدی در دانشگاه داشته باشیم. بر این اساس چهار حوزه متفاوت سیاسی و 17 کانون فرهنگی و دانشگاهی تشکیل داده‌ایم و در 16 آذر امسال سعی می‌کنیم با جشنواره چشمگیر، اهمیت تربیت دانشجویان چندسطحی را معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 55 انجمن علمی در دانشگاه داشتیم که برای هفت سال متوالی رتبه نخست در جشنواره رازی را کسب کردند. توسعه مهارت‌های اجتماعی فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای ما مهم است. پویش‌های خودجوش دانشجویی در رابطه با انگ‌زدایی از ایدز و کمک به کودکان کار در فصل سرما داشتیم که بسیار اهمیت دارد زیرا رشد شخصیت اجتماعی دانشجویان می‌شود.

زالی گفت: گردش تخت بیمارستانی ما به 36صدم درصد رسیده است؛ آن هم با توجه به آنکه بیماران اکثرا مزمن یا شهرستانی هستند. ما برنامه‌های عمرانی بسیار جدی را شروع کرده‌ایم. پیش‌بینی می‌کنیم 1020 متر مکعب به مراکز نظام درمانی ما اضافه شود و بیمارستانی در شرق تهران با 1000 تختخواب خواهیم ساخت و  این البته در شرایط تحریم و بودجه محدود کشور است. 8600 متر مربع در حوزه بهداشت پروژه خواهیم داشت و 90 درصد پروژه‌ها تا پایان سال انجام می‌شود.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

دکتر شجاعی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ضرورت تبادل نظر و گفتگو در مورد برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی سال ۱۴۰۳، از برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌/دانشکده‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم از تاریخ ۲۹ لغایت ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ خبر داد. 
 
دکتر شجاعی با بیان اینکه این نشست به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می‌شود، گفت: مراسم افتتاحیه این نشست روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌/دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن امام علی (ع) برگزار خواهد شد. 
 
گفتنی است سخنرانی مسئولان، هم‌اندیشی معاونین، زیارت و غبارروبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س)، تشرف به مسجد مقدس جمکران، بازدید از موزه دین و دنیا و ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی شهر مقدس قم از جمله برنامه‌های این نشست سه روزه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • جوان یزدی ناجی بیماران نیازمند عضو شد
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت