Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا احسانی روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای اطلاع رسانی استان همدان بیان کرد: با توجه به اتفاق های رخ داده در حوزه کاغذ، بسیاری از رسانه ها به علت کاهش شمارگان، باید طبق قانون تعطیل شوند اما اداره‌کل ارشاد با آنها تعامل کرده است.

احسانی اضافه کرد: این اداره کل درصدد ادامه حیات رسانه ها است تا به شمارگان پیش بینی شده در قانون برسند؛ چرا که تعطیلی رسانه ها علاوه بر ضربه به بدنه مطبوعات استان و کشور، موجب بیکار شدن چندین تن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به دغدغه برخی مطبوعات برای دریافت مطالبات خود در حوزه آگهی ها، اظهار داشت: دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید از طریق سامانه تعریف شده واحد توزیع آگهی، گزارش‌های خبری و تبلیغی خود را منعکس کنند تا این آگهی‌ها به صورت عادلانه بین تمامی رسانه‌ها توزیع شود و هر اقدامی خارج از این چارچوب تخلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شده است گفت: ساز و کار شفاف سازی در فرایند گردش اطلاعات و فعالیت تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان باید در این شورا ترسیم شود.

وی اضافه کرد: قرار دادن اطلاعات در اختیار رسانه ها، مردم و مطبوعات برای روشن شدن افکار عمومی نیازمند پاسخگو بودن دستگاه ها به مطبوعات و اصحاب رسانه است چراکه خبرنگاران نقش اساسی در حوزه مدیریت افکار عمونی، اطلاع رسانی و گردش اطلاعات در بخش های مختلف دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تاکید کرد: عملکرد حاکمیت، نظام و دولت در حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید به اطلاع عموم رسانده شود بنابراین پاسخگو بودن به افکار عمومی جزو اولویت های ترسیم شده، سیاست ها و برنامه های شورای اطلاع رسانی همدان است.

احسانی ادامه داد: نحوه پاسخگویی نیز باید ترسیم شود تا دستگاه ها و نهادهای مسئول در مقابل کارهایی که انجام می دهند به مردم پاسخگو باشند.

وی نقش آفرینی در مدیریت افکار عمومی همدان در چارچوب سیاست ها کلی کشور و تبیین خط مشی اطلاع رسانی از عملکرد و دستاورد های حوزه های مختلف استان را از وظایف این شورا برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: ترسیم جهت گیری اطلاع رسانی و مطبوعاتی استان در راستای پاسخگویی به افکار عمومی، انعکاس شفاف عملکردها و تشکیل اتاق فکر متناسب با ماموریت ها و وظایف شورای اطلاع رسانی، در اولویت برنامه های این شورا رده بندی می شود.

احسانی اضافه کرد: اگر وظایف این شورا به خوبی انجام شود گردش اطلاعات به صورت شفاف صورت می گیرد بنابراین از ترویج اخبار کذب و شایعه که بر روی افکار عمومی تاثیر گذاشته و تبعات آن بر روی سیستم اداری استان و کشور برمی گردد، جلوگیری می شود. 

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت سهمیه بندی سوخت و نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، شفاف سازی خدمات و اطلاع رسانی دقیق و بی کم و کاست در این حوزه ها ضروری است.

برچسب‌ها روابط عمومی و اطلاع رسانی همدان رسانه های خبری فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط عمومی و اطلاع رسانی همدان رسانه های خبری فرهنگ و ارشاد اسلامی روابط عمومی و اطلاع رسانی همدان رسانه های خبری فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران تلاش دارند بیت‌حانون و شرق جبالیا را تخلیه کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی جنایت جدیدی را در شمال این باریکه مرتکب شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه بیان کرد: در جنایتی جدید علیه ملت ما اشغالگران تلاش دارند شهر «بیت حانون» و منطقه شرقی «جبالیا» را تخلیه کنند. ارتش اشغالگر شب گذشته عملیاتی نظامی را انجام داد و مدرسه «مهدیه الشوا» را که صدها آواره را در خود جای داده است محاصره کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه تصریح کرد: ارتش اشغالگر یک مرکز تحقیقات میدانی را در پشت این مدرسه ایجاد کرده و با تهدید سلاح از همگان خواسته است که از این مدرسه خارج شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران تمامی خانواده‌های حاضر در بیت‌حانون را به کوچ مجبور کردند و شماری از جوانان را بازداشت کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد: همچنان تا این لحظه جنگ‌افزارها نزدیک منطقه ابو صفیه در شرق جبالیا و بیت‌حانون حضور دارند.

کد خبر 6080187

دیگر خبرها

  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • اشغالگران تلاش دارند بیت‌حانون و شرق جبالیا را تخلیه کنند
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران