Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:29:58 GMT

استارتاپ‌ها به طور جدی به حوزه آب ورود کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۰۴۸

استارتاپ‌ها به طور جدی به حوزه آب ورود کنند

داوود محمدی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح استارت آپ بین المللی فناوری‌های نوین سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد،افزود: یکی از مواردی که باید بیش از پیش در کشور ما مورد توجه قرار گیرد فناوری‌های نوین و استارتاپ ها در همه شئون اقتصادی، صنعتی و تولیدی، کشاورزی خدمات است.
وی اضافه کرد: ما در زمینه تولید علم رتبه خوبی در دنیا داریم اما در تبدیل علم به ثروت به طور شایسته‌ای عمل نکرده‌ایم به خصوص در قزوین با وجود آنکه همه زیرساخت‌ها فراهم است و با دانشگاهَ های خوب و بضاعت صنعتی و کشاورزی پیشرفته جزو چند دشت اول هستیم پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی، ارتباط علم و فناوری با تولید و کشاورزی و صنعت را را حلقه مفقوده پیشرفت کشور دانست و افزود:یکی از نیازهای مهم جامعه بحران آب است و در خود قزوین تامین آب شرب که منبع اصلی آن چاه ها هستند به خاطر خشکسالی‌های اخیر که باعث کاهش سطح سفره های زیرزمینی شده به مشکل برخورده است.
محمدی با تاکید بر اینکه با همکاری کسانی که در این حوزه گام بر می‌دارند می‌توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم،گفت: باید در راستای حمایت از استارتاپ ها منابع کافی برای پژوهش تعریف و تخصیص داده شود.
این نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بهره‌گیری از علوم جدید حداقل بودجه پیش بینی شده و  تلاش می‌شود قدم های بلندتری در تدوین بودجه این بخش برداشته شود.
رییس مرکز رشد فناوری های زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و دبیر این استارتاپ ها گفت: با فراخوان این رویداد علمی ۱۴۲ ایده از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که ۳۰ ایده پس از داوری در روز سوم استارتاپ پذیرفته می‌شوند.
حمید کارتاب افزود: هدف از استارتاپ ها در کشور ایجاد فضای شور و نشاط و انگیزش است تا با تبادل فکر بین دانشجویان و ایده پردازان بتوانند بسترساز رفع چالش های جامعه باشد.
دبیر علمی استارتاپ بین المللی فناوری‌های نوین سلامت با بیان اینکه ایده های ارسال شده از سوی ۲۰ داور ارزیابی خواهد شد،افزود: همچنین این رویداد علمی و فناوری می‌تواند به فضایی برای ایده هایی تبدیل شود که پرورش داده شوند و در نهایت مورد حمایت و تجاری سازی قرار گیرند.
در بین ۱۴۲ ایده ارسال شده به این استارتاپ هشت مورد از آنها توسط دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در ایران انجام شده است.

استارتاپ ها در معنای عام به کسب و کارهای نوپا و خلاقانه که از قبل مشابه آن وجود نداشته، اطلاق می شود.

برچسب‌ها استارتاپ استان قزوین منابع آبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استارتاپ استان قزوین منابع آبی استارتاپ استان قزوین منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بیوتلنت، رویدادی برای جستجوی استعدادهای علمی، نمایش و تجلیل از خلاقیت دانشمندان، محققان و نوآوران مشتاق است.

در این رویداد از شرکت‌کنندگان دعوت می‌شود تا تحقیقات پیشگامانه، پروژه‌های رؤیایی و ایده های نوآورانه خود را که پتانسیل شکل دادن به آینده علم و فناوری را دارند، ارائه دهند.

این رویداد به نوآوری در زمینه‌های مختلف، از پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی گرفته تا هوش مصنوعی و فراتر از آن، توجه ویژه‌ای دارد. شرکت‌کنندگان تشویق می‌شوند تا راه‌حل‌های پیشرفته و مفاهیم آینده‌نگر را ارائه دهند.

دومین دوره برگزاری این رویداد با محوریت حوزه سلول درمانی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود و «سلول‌درمانی»، «ژن‌درمانی»، «مهندسی بافت»، «زیست مواد» و «تجهیزات آزمایشگاهی و مواد مصرفی بازساختی» از موضوعات اولویت‌دار در این رویداد به شمار می‌روند.

کد خبر 6085282 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود