Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: قرار گرفتن شرکت‌های گیاهان دارویی در ذیل «صنایع خلاق»، فکری سنجیده بود که موجب رونق بیشتر در این زیست بوم شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست «آشنایی با خدمات برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق و دستگاه‌های اجرایی همکار» با اشاره به حضور فعال شرکت‌های حوزه گیاهان دارویی در این زیست بوم گفت: در حال حاضر در کشور بیش از ۲۷۰۰ فرآورده مختلف مبتنی بر گیاهان دارویی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های این صنعت در کشور، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی (who) بر سلامت مبتنی بر طب ملل تاکید دارد و با توجه به گسترش روز افزون اقبال عمومی به صنایع و فرآورده‌های سالم مبتنی بر گیاهان دارویی در جهان، صنعت گیاهان دارویی در کشور ما نیز شاهد رشد چشمگیری بوده است. انواع عطرها، اسانها‌ها، فراورده‌های دارویی،؛ و ده‌ها محصول مختلف گیاه پایه در این حوزه وجود دارد که تجارتی با گردش مالی چند صد میلیارد دلاری را در سطح جهانی شکل داده است و بر اساس پیش بینی‌های بانک جهانی در آینده، صنایع حوزه گیاهان دارویی شاهد رشد چند برابری خواهد بود.

محمد حسن عصاره ضمن تاکید بر پتانسیل‌های طبیعی گسترده ایران در بخش گیاهان دارویی افزود: ایران از جمله کانون‌های اصلی گیاهان اندامیک در جهان است، گیاهانی در کشور وجود دارد که مهد سرزمینی آن‌ها ایران است و متاسفانه هنوز به شکل فرآورده خام صادر می‌شود. در برخی موارد ترکیبات گیاهانی که در کشور وجود دارد، به شکل فرآورده ثانویه از خارج از کشور وارد می‌شود، دستگاه‌های مختلفی با این صنعت در ارتباط هستند و ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی وظیفه هماهنگی بین بخشی را به عنوان یکی از محور‌های اصلی فعالیت خود قلمداد می‌کند.

عصاره با اشاره به حضور فعال شرکت‌های فعال در بخش گیاهان دارویی در زیست بوم شرکت‌های خلاق افزود: قرار گرفتن این شرکت‌ها در ذیل «صنایع خلاق»، فکری سنجیده بود که علاوه بر ایجاد رونق بیشتر در زیست بوم، توانست منشاء خدمات قابل توجهی برای شرکت‌های حوزه گیاهان دارویی باشد.

وی در پایان گفت: در سال ۱۳۸۷ نزدیک به ۱۳۴ فرآورده مبتنی بر گیاهان دارویی در کشور وجود داشت و اکنون این آمار به ۲۷۰۰ فرآورده طبیعی و نیز فرآورده طب سنتی رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گیاهان دارویی شرکت های خلاق زیست بوم نوآوری طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: حدود ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جهرم به کشت گیاهان دارویی که به صورت آبی و دیم است اختصاص دارد.
حسن زمانی افزود: آویشن، مرزنجوش، رزماری، شیرین بیان و نعنا فلفلی گیاهان دارویی است که در این شهرستان کشت و محصول تولیدی پس از فرآوری به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.
وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار ١٠ هکتار از زمین‌های این شهرستان به کشت زیره اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود سه تن زیره سبز برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: این سازمان با برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان در زمینه کشت گیاهان دارویی از جمله زیره ، گشاورزان  را به کشت این گیاه  تشویق می کند.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور