Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@05:59:06 GMT

دارچین برای دیابتی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۳۹۸

محققان دریافتند دارچین می‌تواند به کاهش میزان قندخون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. در این شرایط، بدن قادر به تولید میزان کافی انسولین نیست به همین دلیل میزان قندخون افزایش می‌یابد. در صورت عدم درمان دیابت، قندخون بالا می‌تواند منجر به بیماری قلبی و سکته شود.

به گفته محققان، افزودن دارچین به رژیم غذایی موجب بهبود حساسیت انسولین و کاهش میزان ورود قند به جریان خون می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان می دهد دارچین با اختلال در آنزیم های مختلف هضم، میزان گلوکز (قند) ورودی به جریان خون را کاهش می دهد. این روند موجب کُندشدن روند تجزیه کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش می شود. زمانیکه کربوهیدرات ها تجزیه می شوند، تبدیل به قند قابل هضم می شوند، سپس وارد جریان خون شده و میزان قندخون را افزایش می دهند.

دارچین از طریق کُندکردن روند تجزیه و جذب کربوهیدرات ها به کنترل میزان قندخون کمک می کند.

نتایج تحقیق اخیر نشان می دهد این عملکرد دارچین ناشی از وجود دو آنزیم است: α-amylase لوزالمعده ای و α-glucosidase روده ای. این دو آنزیم، فعالیت انسولین را تقلید کرده و موجب می شوند جذب گلوکز از طریق سلول ها کُند شود.

به گفته محققان، دارچین می تواند قندخون در حالت ناشتا را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

محققان توصیه می کنند مصرف روزانه یک گرم دارچین می تواند به افزایش حسایست انسولین و کنترل بهتر دیابت نوع۲ کمک کند. همچنین می تواند موجب کاهش میزان کلسترول بد بدن در مدت ۴۰ روز بعد از مصرف توسط افراد دیابتی میانسال شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GN3 برچسب ها: دیابت ، دارچین ، بیماری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دیابت دارچین بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: به منظور کاهش مصرف آب و استفاده مجدد از پساب طرح برگشت پساب تصفیه خانه به سالن رنگ و خطوط تولید در شرکت پارس خودرو اجرا شد.

علیرضا رحمتی افزود: راه اندازی این شبکه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده منجر به کاهش میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی به میزان ۳۵ درصد یعنی حذف برداشت ۷۰۰ متر مکعب آب در طول شبانه روز شده است.

دیگر خبرها

  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!