Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با تاکید بر اینکه باید تمام هم و غم مسئولان حل مشکل اشتغال جوانان باشد، گفت: اگر این مشکل حل شود بسیاری از مسائل اجتماعی نیز حل خواهند شد.

«قاسم سلیمانی دشتکی»  در چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با تاکید بر رسیدگی به امور جوانان، اظهار کرد: امروز باید تمام هم و غم مسئولان ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری جوانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر اینکه رفع معضل بیکاری جوانان، رفع مشکلات اجتماعی را در پی دارد، گفت: باوجود شرایط سخت اقتصادی، امروز اقدامات بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان در استان انجام شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه این استان در حوزه سرمایه‌گذاری جزء ۷ استان برتر کشور است، گفت: استان ایلام در چهار ماهه نخست سال در حوزه سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این مهم که تنها در یک سال گذشته وزارت نفت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده است، تاکید کرد: ظرف دو سال گذشته در استان در حوزه های مختلف زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اشتغال روستایی و فراگیر و ... سرمایه گذاری های مهم و ارزشمندی انجام شده است.

استاندار ایلام از اقدامات مهم در دست اجرا نیز گفت و افزود: با تلاش ها و پی گیری های انجام شده پروژه های مهم دیگری چون پتروشیمی مهران با ۷۲۰ میلیون دلار فاز اول، پتروشیمی هلیلان با ۱۰۰ میلیون یورو، آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف در فاز اول با ۲ هزار میلیارد تومان و ... در آستانه اجرایی شدن هستند.

سلیمانی ادامه داد: در اثر این اقدامات مهم و ارزنده وضعیت اشتغال استان روند مثبتی به خود گرفته است بطوریکه امروز نرخ بیکاری استان تک رقمی شده است.

وی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان از  ۱۲.۷ درصد در سال ۹۶ به ۸.۷ درصد در تابستان امسال کاهش یافته است.

استاندار ایلام با اشاره به این که امروز افق پیش روی استان روشن و مثبت است، تصریح کرد: اقدامات بسیار مهمی تاکنون در راستای توسعه استان انجام شده و در حال انجام است که امیدواریم با سفر رئیس جمهور به استان این روند مثبت و شتاب بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استان گفت: دولت وظیفه دارد بستر اشتغال و زیرساخت فراهم سازد و نهادهای انقلابی و حمایتی نیز در راستای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه اول اردیبهشت‌_ در چهارمین مجمع سلامت استان ایلام با محوریت بیمارهای واگیردار اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت امید می‌رود تصمیمات اتخاذ شده منجر به افزایش سلامت جامعه و رفع دغدغه‌های حوزه سلامت شود.

وی با تاکید به اعضای مجمع سلامت و دستگاه‌های اجرایی برای توجه به بحث سلامت جامعه افزود: حوزه بهداشت و درمان ۲۵ درصد و دستگاه‌های اجرایی ۷۵ درصد در سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت جامعه وظایفی دارند که باید به نحو احسن به آن عمل کنند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در راستای حفظ سلامت جامعه، تمام دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسائل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را مشخص کند تا دستگاه‌ها مصوبات را در دستور کار قرار دهند.

حسنی با تاکید بر تعریف بسته‌های عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت افزود: موضوع آموزش، مشارکت مردم و اطلاع‌رسانی در تأمین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است چرا که برخی موضوعات تا زمانی که به یک باور و نگاه تبدیل نشود باید هزینه‌های زیادی برای آن بپردازیم، اما زمانی که در هر حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گیرد به یک فرهنگ تبدیل می‌شود و به‌طور طبیعی اثرپذیری بیشتر و نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: کیفیت نان دغدغه اصلی است و در این راستا بر شاخصه‌هایی مانند مقدار سبوس و عدم استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز و چرخه تولید نان از دپوی گندم تا تولید نان، باید نظارت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام افزود: از زمان ذخیره‌سازی گندم تا پخت نان چند مرحله طی می‌شود که باید تمام این مراحل توسط دستگاه‌های متولی نظارت دقیقی صورت گیرد.

وی از پخت نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی در هفته آینده خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی ضمن اطلاع‌رسانی آدرس نانوایی‌ها، اهمیت استفاده از این نان در سلامت انسان جامعه را فرهنگ سازی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که نشان‌دهنده فرهنگ مردم و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی است.

حسنی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد و باید فرهنگ مهارت‌آموزی نهادینه شود تا سطح مطالبه‌گری تغییر کند، افزود: دولت وظیفه دارد بستر اشتغال و زیرساخت فراهم سازد و نهادهای انقلابی و حمایتی نیز در راستای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

کد خبر 746426

دیگر خبرها

  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • همه ارگان های هرمزگان به تکالیف خود در حوزه حجاب عمل کنند
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • برنامه‌ریزی و راهبردهای استان متناسب با آمایش سرزمین است
  • برنامه‌ریزی و راهبردهای استان ایلام متناسب با آمایش سرزمینی است