Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کارستن سوندرگارد، سفیر دانمارک در روسیه، گفت این کشور پیشنهاد مسکو در مورد تعلیق استقرار موشک‌های میان‌بُرد و کوتاه‌بُرد هسته‌ای در اروپا را دریافت کرده، اما هنوز تصمیمی برای پیوستن به آن اتخاذ نکرده است.

این مقام دیپلمات گفت: «بله ما پیشنهاد را دریافت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ دلیلی وجود ندارد که پنهان کنیم موضع ما در چارچوب ناتو تدوین می‌شود. این به نفع ما برای سیاست‌های امنیتی است. این موضوع بخشی از گفت‌وگوی ما با مقامات روسیه بوده، هست و خواهد بود».

او در ادامه اشاره کرد که دانمارک ترجیح می‌دهد «گفت‌وگوی محرمانه» در موارد این چنینی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دانمارک تصمیمی درباره این پیشنهاد اتخاذ کرده یا خیر گفت «نه، ما دیدگاه خودمان را در مورد آن داریم.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از هم پاشیدن پیمان منع موشک هسته‌ای میان‌برد (INF) پیشنهادی به چندین کشور از جمله اعضای ناتو ارسال کرد که در آن مهلت قانونی برای تعلیق استقرار موشک‌های ممنوعه براساس معاهده INF در اروپا و یا مناطق دیگر تعیین شده بود. ناتو پس از تایید دریافت چنین نامه‌ای از سوی روسیه اعلام کرد چنین پیشنهادی را معتبر نمی‌داند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در ماه اکتبر در این خصوص گفت واکنش ناتو به آن «ناامیدکننده» بوده است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. آمریکا در تاریخ ۲ اوت [جمعه ۱۱ مرداد]رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیمان منع موشک های هسته ای میان برد پیمان INF ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به اقدامات تحریک آمیز لهستان برای میزبانی از تسلیحات اتمی آمریکا انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه در برنامه ریزی نظامی خود استقرار بالقوه تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را مد نظر قرار خواهد داد.

زاخارووا، در واکنش به اظهارات رئیس جمهور لهستان مبنی بر آمادگی کشورش برای استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو، گفت که به نظر می‌رسد ورشو عامدانه به دنبال جلب توجه بیشتر کسانی است که با برنامه‌ریزی نظامی در ستاد کل روسیه سر و کار دارند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که منطقی است به محض ظاهر شدن سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در لهستان، آنها بلافاصله در لیست مشروع قرار خواهند گرفت و در صورت رویارویی مستقیم مسلحانه با ناتو، آنها هدف قرار خواهند گرفت.

زاخارووا با تحریک آمیز خواندن اظهارات رییس جمهور لهستان گفت که مقامات ورشو سعی خود را برای نزدیک تر شدن به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا پنهان نمی‌کنند و فعالانه از این رویکرد در سیاست ضد روسیه خود بهره می‌گیرند.

کد خبر 6085826

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند