Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:09:23 GMT

مردم به خاطر نظام خودشان پای صندوق های رای می آیند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۶۶۱

مردم به خاطر نظام خودشان پای صندوق های رای می آیند

مرتضی آقا تهرانی روز سه شنبه در حاشیه ثبت نام در انتخابات برای حوزه انتخابیه تهران, ری, شمیرانات, اسلامشهر و پردیس افزود: اگر چه من مسئول ممکن است اشتباهاتی داشته باشم اما اصل نظام که برای خود مردم است.

وی اعلام کرد: معتقدم کسی حتی اگر مسلمان هم نیست و فقط ایرانی باشد, باید به خاطر کشورمان نشان پای کار باشد تا به مسئولان فشار بیاوریم که خوب عمل کنند و اگر اشتباهی مرتکب شدند ظرفیت نقد لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقا تهرانی اظهار داشت: در فرصت هایی مانند این روزها و بزنگاه ها باید وارد شویم تا خودمان بتوانیم نظام را اداره کنیم.

این داوطلب انتخابات مجلس گفت : مجلس باید دو کار قانونگذاری و نظارت را به درستی انجام دهد و به کار و عملکرد وزار نظارت خوب داشته باشد.

وی تصریح کرد: نباید اوضاع به گونه ای بشود که مردم مدام فریاد بزنند و شرایط خراب شود و اشرار وارد میدان شوند.

آقا تهرانی اضافه کرد: اکنون واقعا فرزندان خوب ما که واقعا مشکل دارند مانده اند در حالی که این نماینده مردم است که باید بیاید و حق ملت را فریاد بزند و وزیر را زیر سوال ببرد و اگر نشد تغییرش بدهد.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: نماینده باید پای کار بایستد و نترسد و به همین مردمی که از آنان رای می گیرد دل بدهد; همین افراد به گردن ما حق دارند و باید هوای آنان را داشت.

وی بیان کرد: کار مجلس نظارت درست است و اگر این عملیاتی نشود همین دادها و بیدادها و سرو صداها را خواهیم داشت.

آقاتهرانی اظهار داشت: برخی ها از این وضعیت سوءاستفاده می کنند, همه که دوست نیستند و دست به کارهایی می زنند که هیچ کس نمی تواند توجیه کند.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: خود مجلس باید بتواند در ابتدا بر خودش نظارت کند و اجازه ندهد که هر کسی هر کاری که دلش خواست انجام دهد.

وی تاکید کرد: اگر هم کسی تخلفی انجام داد باید زودتر برخورد کند تا بقیه اجرای عدالت در آن را مشاهده کنند.

آقا تهرانی تصریح کرد: مردم به نمایندگان اعتماد دارند که رای آنها را قبول می کنند اما اگر بنا باشد تخلفی انجام دهند ان اعتماد سلب می شود.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: قاعدتا مورد حمایت جبهه پایداری هستم البته این جبهه اصولی دارد ولی من از طرف آن داوطلب نشده ام.

وی افزود: می خواهم وارد جریان رقابت های انتخاباتی شوم تا از این مردم که اینقدر اذیت شده اند دفاع کنم.

آقاتهرانی یادآور شد: مردم در مورد همه مسائل اذیت شده اند و دولت باید بهتر عمل می کرد.

وی اظهارداشت: پیش از این چنین احساس مسئولیتی در قبال مردم کردم اما رای کافی را کسب نکردم.

این داوطلب ثبت نام انتخابات مجلس گفت: این بار به عنوان یک انسان عادی و نه از طرف جبهه پایداری برای شرکت در انتخابات آمده ام.

وی خاطر نشان کرد: دوست دارم افراد خوبی وارد میدان شوند, بسیاری از جوانان مخصوصا تماس گرفته ام که به میدان بیایند و کمکشان می کنیم که به مردم و نظام خدمت کنند.

آقاتهرانی در حالی که پاکت حق روضه خوانی را نشان می داد, ادامه داد: با شفافیت مالی تمامی نمایندگان و مسئولان ۱۰۰ درصد موافقم; پولی که هم اکنون خرجی من از محل پول روضه خوانی است.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات گفت: از نظر مالی به جایی بند نیستم و هزینه تبلیغات را هم ندارم دوره های قبل نیز اقلام تبلیعاتی چاپ نکردم.

وی اضافه کرد: قاعدتا اگر مشکلی نداشته باشم صلاحیتم مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرد.

آقا تهرانی اعلام کرد: اعضای شورای نگهبان افرادی نیستند که به خاطر پول و مال دنیا کسی را رد کنند.

برچسب‌ها فرمانداری تهران انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری تهران انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمانداری تهران انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام، تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟

روزنامه هم میهن نوشت: لیست مورد ائتلاف قالیباف و حداد عادل، با ائتلاف‌شکنی غیررسمی جبهه پایداری و دولت شکست خورد و این آغاز اختلافاتی است که در سال ۱۴۰۳ خودش را نشان خواهد داد.

این تنش در جریان انتخابات دور دوم مجلس در تهران و همچنین انتخاب هیئت رئیسه مجلس دوباره بروز خواهد کرد و در ماه‌های پایانی سال و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری به اوج خواهد رسید. آینده بسیاری از این جریانات و گروه‌ها درجریان انتخابات رؤسای قوای مجریه و مقننه روشن خواهد شد و همین عاملی تنش‌زاست.

از سوی دیگر با تداوم بحران‌های خارجی و اقتصادی، بعید است که نظام سیاسی تاب و تحمل چنین تنشی را داشته باشد و همین می‌تواند باعث شود که سرنوشت برخی گروه‌های سیاسی تعیین‌تکلیف شده تا دست از ایجاد تنش بردارند. از همین رو، سال ۱۴۰۳ می‌تواند در عرصه سیاست داخلی نیز سالی سرنوشت‌ساز باشد.

عرصه خارجی تحولات نظام بین‌الملل:

در حال حاضر دو جنگ مهم اوکراین-روسیه و فلسطین-اسرائیل بر روابط بین‌الملل تأثیر عمیقی گذاشته و انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر (آبان‌ماه) در آمریکا، توجهات را به خود جلب کرده است. چه جنگ‌های مذکور و چه انتخابات آمریکا، هر دو بر تحولات آینده حاکم بر ایران تأثیرگذار خواهد بود:

الف) جنگ‌ها: جنگ روسیه و اوکراین یک نقطه‌عطف در مناسبات بین‌الملل محسوب می‌شود. این جنگ به ۳۰ سال همکاری پس از فروپاشی شوروی میان قدرت‌های بزرگ پایان داد و دنیا را وارد دوران جدیدی کرد؛ جنگی که برای روسیه و اروپا بسیار حیثیتی است. آنها شکست در آن را یک تهدید وجودی برای خود تصور می‌کنند و هیچ‌کدام نمی‌خواهند بازنده جنگ باشند. به‌دلیل ارتباط نزدیک ایران و روسیه، برنده و بازنده این جنگ بر مناسبات داخلی ایران خواه‌ناخواه اثرگذار است.

اگر روسیه پیروز جنگ شود، جریانات قدرتمند حاکم از آن منتفع خواهند شد و اگر اروپا پیروز شود، ممکن است اقتدار جریان حاکم لطمه ببیند. این امر خصوصاً از این جهت قابل تحلیل است که جمهوری اسلامی ایران به روسیه پهپاد داده و اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال تحویل موشک‌های بالستیک به این کشور نیز شنیده می‌شود؛ امری که برای اروپا قابل تحمل نیست و حتماً به آن واکنش نشان خواهد داد و در صورت پیروزی بر جنگ تلاش خواهد کرد این‌گونه مبادلات نظامی ایران با روسیه را بیش از پیش کنترل کند؛ موضوعی که می‌تواند پای تحریم‌های شدیدتر علیه ایران را باز کند و اقتصاد نحیف ایران را بیش از پیش دچار بحران کند.

در سوی دیگر، جنگ نابرابری که هم‌اکنون میان رژیم اسرائیل و ساکنان غزه در جریان است و جنایت اسرائیل در فلسطین، بر مناسبات داخلی و خارجی در ایران نیز اثر می‌گذارد. ایران به‌عنوان مهم‌ترین کشور حامی محور مقاومت، ارتباط مستقیمی با این جنگ دارد؛ آنچنان که حتی سفارتخانه آن در سوریه مورد تهاجم رژیم اسرائیل قرار گرفته است. افزایش این تنش‌ها احتمال درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل را افزایش داده است. نحوه‌ی پایان این جنگ و احتمال درگیری اسرائیل با حزب‌الله و ایران، بر اقتدار منطقه‌ای ایران اثرگذار خواهد بود و تضعیف یا تقویت این اقتدار منطقه‌ای، در داخل و خصوصاً در میان نیرو‌های وفادار به جریان حاکم، اثرگذار خواهد بود و ممکن است منجر به افزایش اختلافات داخلی شود. در همین راستا، حمله ایران به اسرائیل، اتفاقی بسیار مهم است که می‌تواند بر تحولات سیاسی و اقتصادی سال جاری و سال‌های آتی تأثیر مستقیم داشته باشد. به‌طور مثال، در صورت افزایش این تنش‌ها و حمله اسرائیل به خاک ایران، بسیاری از تحولات سال‌های آتی متأثر از واکنش‌های ایران خواهد شد.

ب) انتخابات آمریکا: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و شکست او در انتخابات ۲۰۲۰، بر مناسبات میان ایران و دنیا اثرگذار بود. خروج او از برجام و سخت‌گیری علیه ایران برای فروش نفت تا سال ۲۰۲۰ و آسان‌گیری دولت بایدن در فروش نفت تاکنون، کاملاً بر اقتصاد ایران اثرگذار بوده است. تأثیر انتخابات آمریکا بر مناسبات داخلی در ایران به‌حدی است که برخی معتقدند در صورتی که ترامپ در سال ۲۰۲۰ انتخاب می‌شد، روند انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالاً به سمت دیگری می‌رفت و شاید تأییدصلاحیت‌ها شکل دیگری می‌گرفت.

فارغ از این تحلیل‌ها، شکی نیست که نتیجه انتخابات آمریکا، بر اقتصاد و سیاست در ایران اثرگذار خواهد بود. ترامپ رویکرد تهاجمی‌تری نسبت به ایران دارد و پیروزی او می‌تواند فشار تحریم‌ها را بر ایران بیشتر کند و در عرصه سیاسی و رسانه‌ای نیز مخالفان جمهوری اسلامی را تقویت کند. پیروزی ترامپ حتی می‌تواند منجر به پایان جنگ روسیه و اوکراین و پیروزی روسیه در این جنگ شود؛ امری که به‌شکل تناقض‌آمیزی می‌تواند به نفع جناح حاکم در ایران شود.

احتمالا تا پایان سال جاری، نتیجه جنگ‌های روسیه و اوکراین و همچنین اسرائیل و فلسطین روشن شود و تنش میان ایران و اسرائیل به نقطه مشخصی برسد. با مشخص شدن برنده انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، احتمالاً مناسبات بین‌المللی کاملاً شکلی متفاوت به‌خود بگیرد و ایران هم از این امر متأثر شود.

براساس آنچه گفته شد، جنگ روسیه و اوکراین، جنگ غزه و تنش‌اش میان ایران و اسرائیل، انتخابات آمریکا، بحران‌های اقتصادی و شکاف در میان جریانات حاکم، ۵ عاملی هستند که هر یک می‌توانند سال ۱۴۰۳ را تبدیل به سالی سرنوشت‌ساز کنند. در این میان به‌نظر می‌رسد مسئله سیاست داخلی متغیری وابسته به مناسبات خارجی و شرایط اقتصادی باشد؛ در نتیجه احتمالاً همه تحولات بین‌المللی و اقتصادی، بر سیاست داخلی تأثیرگذار باشد.

این در حالی است که آغاز تغییر نیز از سیاست داخلی است و با تغییر سیاست داخلی، مناسبات بین‌المللی ایران و همچنین شرایط اقتصادی، می‌تواند بهتر یا بدتر شود؛ موضوعی که خودش را در انتخابات ۱۴۰۴ نشان خواهد داد. به‌عبارت بهتر، انتخابات ۱۴۰۴ نقطه‌ای است که در آن تأثیر هر ۵ عامل فوق‌الذکر مشاهده می‌شود و از این جهت آن را باید جدی تلقی کرد.

tags # اصولگرایان ، انتخابات مجلس سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • نظام، تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • انتخابات دوره هفتم نظام صنفی رایانه‌ای ، رو به بهبود یا افول؟