Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:29:48 GMT

افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری ایدز ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۹۱۴

افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری ایدز ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سید راشد جزایری ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی ایدز، اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا به ایدز ۴۰ هزار و ۵۷۳ نفر است در حالی که استپس مطالعه سال ۹۵ بیانگر ۶۰ هزار یا به عبارتی ۱۰۰ هزار نفر است و دلیل اختلاف ۲۰ هزار نفری این است که باید ۹۰ درصد بیماران شناسایی و به درمان وصل شوند و در حال حاضر در استان ۹۸ درصد را درمان می کنیم و شکست درمانی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در شناسایی بیماران چند ضعف داریم، گفت: عدم آموزش کافی، عدم انگ زدایی است اما در موضوع  ابزار و وسایل آن آمادگی وجود دارد و اکنون تمامی مراکز خدمات جامع سلامت استان  از افراد آزمایش می گیرند.

وی بیان کرد: راه اندازی کلینیک موبایل سیار و اتوبوس ایدز به همراه مشاور، پرستار و ماما در شهرها از مهمترین اقدامات برای شناسایی و پیشگیری است.

 رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این مشاوره ها پنج شرط شامل رضایت آگاهانه و داوطلبانه صورت می گیرد.

وی تعداد مبتلایان به ایدز در استان را ۱۸۵ مورد عنوان کرد.

وی ادامه داد: در مدیریت رخداد لردگان ماه ها تیم مشاور و مراقبت در استان کاملا محرمانه اقدامات را انجام داد و یک چهارم موارد برای تست مراجعه کرده و به درمان وصل شدند.

 رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: زمانی که با افزایش مبتلایان مواجه شدیم مردم ترسیدند و فاز انکار و خشم شکل گرفت و تعدادی نیز به واسطه قومی بودن و هم استانی با احساس دلسوزی لطمه بزرگی به کار زدند.

افزایش اطلاعات جامعه در خصوص بیماری ایدز مورد توجه بیشتر قرار گیرد

متخصص بیماری های عفونی نیز در این همایش گفت: اتفاقات استان زنگ خطری برای مردم و مسئولان شد تا ایدز جدی گرفته شود.

علی رحمانی بیان کرد: از هر رخداد بدی می توان برداشت های خوبی داشت تا بی توجهی به ایدز کنار گذاشته شود و سایر دستگاهها درگیر شوند.

وی بیان کرد: باید جامعه آگاه شود و بعد روی آزمایش، تشخیص و درمان کار کرد.

وی ادامه داد: بیمارانی که حمایت نمی شوند بسیار درمانشان سخت تر است و یکی از مشکلات عمده در درمان عدم همکاری بیمار است.

این متخصص ادامه داد: اینکه بیماری چگونه مبتلا شده به پزشک هم مربوط نمی شود و پزشک و پرستار کار خود را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: پرداختن به اینکه فرد از چه راهی به بیماری مبتلا شدند انگ های اجتماعی را بیشتر کرده و بیمار را آزرده می کند.

کد خبر 4787724

منبع: مهر

کلیدواژه: ایدز شهرکرد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی هفته بسیج بسیج ایلام گرگان راهپیمایی قزوین بیرجند خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی شهرکرد مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی وافزایش فعالیت ناقلان بیماری، مبارزه با انگل‌های خارجی دام یک ضرورت است .
ابوالحسن سیدین افزود: یکی از اصول مراقبت وبهداشت دام مبارزه وریشه کنی انگل‌های خارجی دام‌ها است که با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت حشرات به ویژه انگل‌ها سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وسبب ایجاد خسارات فراوان مستقیم و غیرمستقیم به دامداران وصنعت دامپروری می‌شود 
وی گفت: انگل‌های خارجی می‌تواند سبب انتقال وبروز بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو، بابزیوز، تیلریوز، لمپی اسکین وتب سه روزه شده و خسارات اقتصادی وبهداشتی فراوانی به همراه آورد 
سیدین افزود: همه ساله دامپزشکی نسبت به تامین بخشی از سموم ضد انگل خارجی مورد نیاز اقدام می‌کند وهمچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی دامداران را از خطرات ناشی از انگل‌های خارجی وراه‌های مبارزه با آن آگاه می‌سازد.

دیگر خبرها

  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص