Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورا‌های حل اختلاف شهرستان سلماس گفت: با میانجی گری اعضای شعبه دوازدهم شورا‌های حل اختلاف سلماس و حل و فصل اختلافات کارخانه نساجی این شهرستان از تعطیلی کارخانه و بیکاری بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران کارخانه جلوگیری به عمل آمد. تاریخ انتشار: 14:40 - 12 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۳۵۲۸ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، الهوردیان رئیس دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف شهرستان سلماس گفت: در پی اختلافات تعدادی از شرکای کارخانه نساجی شهرستان سلماس، پرونده‌ای با خواسته اولیه سه میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان به دادگستری این شهرستان واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف پرونده مذکور جهت برقراری صلح و سازش به شعبه دوازدهم شورای حل اختلاف سلماس ارجاع شد که پس از برگزاری چندین جلسه متوالی با حضور طرفین دعوا و اعضای شورای حل اختلاف در محل کارخانه و شعبه شورا و مذاکرات متعدد با شرکای کارخانه، نهایتا این پرونده با تلاش و مساعی اعضای شورا به توافق و صلح و سازش ختم شد.

این مقام قضایی در شهرستان سلماس با اشاره به اینکه یکی از شرکای شرکت علاوه بر مطالبه سهم خود به مبلغ فوق الذکر به عنوان سود اندوخته، ۴۰ درصد از کل کارکرد کارخانه را نیز از سایر شرکای خود مطالبه می‌نمود و این امر باعث تشدید اختلافات شده بود.
رئیس دادگستری شهرستان سلماس در ادامه اظهار کرد: با پیشنهادات و وساطت اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان توافق به پرداخت سهم و سود حاصله از کارکرد کارخانه شد و با توافق طرفین بر مبلغ یازده میلیارد تومان این پرونده به صلح و سازش منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: در پی صلح و سازش ایجاد شده فی مابین شرکای کارخانه نساجی شهرستان سلماس با تلاش اعضای شعبه دوازدهم شورای حل اختلاف این شهرستان، عواقب ناشی از تشدید این اختلاف از جمله احتمال تعطیلی کارخانه، بیکاری بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران شرکت و متعاقب آن تشکیل پرونده‌های متعدد حقوقی و کیفری بین طرفین دعوی و نیز سیل پرونده‌های مطروحه در اداره کار ناشی از بیکاری کارگران، منتفی شد.   بیشتر بخوانید: ۱۸ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورا های حل اختلاف کارخانه نساجی شورای حل اختلاف صلح و سازش شهرستان سلماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: از همه ارگان‌ها و ادارات استان درخواست داریم تا مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورا نشده و قانون در همه اقدامات در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی، امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور رأی در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر ارگان‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.

وی ادامه داد: اخیراً مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و اگر تصمیم قانونی بود باید دیگر ارگان‌ها همکاری داشته باشند و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده باید اصلاح شده و رأی کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده نباید شکسته شود.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت و اظهار داشت: با همت جوانان ایران این پیروزی بزرگ را شاهد هستیم که به جامعه ورزش و مردم خوب کشورمان تبریک می‌گوئیم و این افتخار آفرینی را مباهات می‌دانیم.

وی افزود: همچنین ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گوئیم، ارتش وظیفه پاسداری از کشور را بر عهده دارد و نه تنها در بخش مرزی بلکه در صحنه‌های مختلف همچون بحران‌هایی مثل سیل و زلزله نیز به کمک مردم آمده و افتخارات بزرگی را برای کشور داشته است.

کد خبر 745586

دیگر خبرها

  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور
  • واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود