Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استمرار معافیت مالیاتی هنرمندان، انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران با انتشار نامه‌ای از اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد قدردانی کرده و خواستار اقدام مشابه در خصوص قانون کسر ۱۰ درصد از بلیت‌فروشی کنسرت‌ها در کلانشهرهای کشور شد.

متن نامه که به امضای رییس انجمن صنفی هنرمندان ایران رسیده، به این شرح است:

«جناب آقای صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و آرزوی توفیق

اقدام منطقی شما در مخالفت با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان، برخاسته از نگاه واقع‌بینانه به اقتصاد نحیف و کسب و کارهای حیطه هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی‌گیری و به ثمر رساندن این خواسته که با همراهی و تایید ریاست سازمان برنامه و بودجه همراه بود، امکانی را فراهم آورد تا کسب و کارها و صنوف هنری بتوانند در چنین وضعیت معیشتی لرزان و ناپایدار، دوام آورند، کمر خم نکنند و به سمت ورشکستگی سوق نیابند. این گونه می‌توان امیدوار بود که مدیران ارشد به گاه و همزمان با خواسته عمومی هنرمندان، حرکت کرده، با رایزنی‌های خود گرهی از کار فروبسته آنان بگشایند و جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیرند.

ضمن ارج نهادن به این اقدام به موقع، همچنان خواستار پی‌گیری حذف قانون «کسر ۱۰ درصد از فروش بلیت‌ برای کنسرت‌های موسیقی» هستیم. قانونی که متاسفانه و به رغم تبعات مخرب آن بویژه در حوزه موسیقی هنری و اعتراض یکصدای نهادهای صنفی و هزاران هنرمند موسیقی، همچنان برقرار است.»

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر حذف معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، نهم آذر ماه امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌هایی جداگانه به معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شد.

پس از آن بود که اعلام شد، طبق دستور رییس سازمان برنامه و بودجه، فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال آینده مشمول معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی شدند./ایسنا

بیشتر بخوانید

نامه صالحی به سه مقام دولتی درباره حذف معافیت مالیاتی هنرمندان

لغو معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر جفاست

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

اعظم روانشاد شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان دورود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع افزود: هدف از برگزاری این طرح شنیدن دغدغه‌ها و نظرات هنرمندان و تاثیرپذیری برای برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در سال جاری مهم‌ترین طرح فرهنگی، طرح شهید آوینی است که با محوریت تقویت حلقه‌های میانی هنرمندان و انجمن‌ها و با هدف تمرکززدایی از مرکز استان صورت خواهد گرفت.

تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی از رویکردهای این اداره است

روانشاد تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی را از رویکردهای این اداره عنوان کرد و افزود: با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند اتفاق‌های خوبی در زمینه فرهنگ و هنر استان روی دهد.

نقش مهم هنرمندان در تحقق شعار سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شعار سال و نقش مهم هنرمندان در تحقق این شعار اشاره کرد و افزود: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باید باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

برگزاری جشنواره سرنانوازان در محل آبشار بیشه

وی به برگزاری نخستین جشنواره "سرنانوازان" در محل آبشار بیشه در شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: این برنامه در تاریخ ۲۶ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دورود درباره مسائل و مشکلات موجود در زمینه فعالیت فرهنگی، هنری خود در فضای صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی