Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@09:47:36 GMT

برگزاری مراسم سنتی کشتار بوفالو در نپال

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۰۵۱۳

برگزاری مراسم سنتی کشتار بوفالو در نپال

با وجود مخالفت های فراوان جهانی، مراسم سنتی کشتار بوفالو در روستای "باریا پور" در منطقه "باری" در جنوب کشور نپال روز سه‌شنبه آغاز شد.بر اساس گزارش های منتشره، این بزرگ‌ترین مراسم کشتار حیوانات در جهان است که هر پنج سال یک بار در نپال برگزار می شود و پیش بینی می‌شود امسال پنج میلیون نفر در آن شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه "نپال تایمز" روز سه شنبه نوشت: این مراسم بخشی از آیین مذهبی موسوم به "گادی مایی" در دین هندو است و در هر دوره هزاران راس بوفالو توسط  هندوها قربانی می شود.مراسم مذهبی "گادی مایی" در ساعات اولیه روز سه شنبه در میان تمهیدات شدید امنیتی شدید در این کشور آغاز شد. این مراسم ابتدا با قربانی کردن یک گوسفند، موش، مرغ، خوک و کبوتر آغاز می شود.

در این مراسم  بیش از ۲۰۰ قصاب با شمشیر و چاقو های برنده وارد یک زمین به مساحت زمین فوتبال می شوند و اقدام به قربانی کردن هزاران راس بوفالو می کنند.

 

کشتار بوفالو

بیرندرا پراساد یاداو رییس کمیته برگزار کننده این مراسم مذهبی گفت: عملیات قربانی کردن بوفالو آغاز شده است.

هزاران هندو نپالی از چند روز پیش در محل قربانی بوفالو ها حضور یافته و اقدام به انجام دعا و سنت های مذهبی دین هندو کرده اند.

در سال ۲۰۱۴ در مجموع ۲۰۰ هزار بوفالو در این مراسم کشته شدند.

در سال ۲۰۱۵ یک معبد هندو در کشور نپال برگزاری این مراسم را ممنوع کرد و دادگاه عالی این کشور نیز از دولت نپال درخواست کرده است تا از جلوگیری این مراسم جلوگیری کند.

با این وجود، این مراسم که برای گرامیداشت خدای قدرت در دین هندو برگزار می شود، در سال جاری نیز با استقبال گسترده زائران هندو مواجه شده است .

نیروهای مرزی هند در هفته های اخیر تعداد زیادی از کامیون های حامل بوفالو را در مرزهای مشترک با نپال متوقف کردند اما با این وجود تعداد زیادی از این حیوانات برای قربانی شدن به نپال منتقل شدند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران

به گزارش همشهری آنلاین؛ کم کم به شب های قدر نزدیک می شویم. ایامی که نوای الغوث الغوث روزه داران در جای جای شهر طنین انداز می شود. بنا به گفته های محمد جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) همچون سالهای گذشته امسال هم مراسم شب های قدر (۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان) در گلزار شهدا برگزار می شود.

همچنین درهای اصلی بهشت زهرا باز خواهند بود و شهروندان می توانند این مراسم را در قطعات عمومی و کتار مزار عزیزان سفر کرده خود برگزار کنند.

کد خبر 840982 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران سازمان‌ بهشت‌ زهرا شب قدر

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران
  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر و گوشت هزاران بوفالو در کارخانه (فیلم)
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)
  • گرگیعان آیینی سنتی ویژه کودکان عرب‌ خوزستانی
  • آیین سنتی سمنوپزان در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود
  • آیین سنتی گرگیعان جشنی برای میلاد امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان
  • آغاز ثبت نام اعتکاف دهه ی آخر ماه رمضان در مساجد همدان
  • برگزاری مراسم نوروزگاه در مهاباد