Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید قبادی دانا در نشست با معلولان نخبه با ابراز امیدواری از اینکه در روز جهانی معلولان حقوق افراد دارای معلولیت پیگیری شود، گفت: خوشبختانه تصویب آیین نامه های مربوط به قانون حمایت از افراد دارای معلولیت نیازمند پیگیری بود  که وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تلاشهای ارزشمندی را به منظور تصویب آیین نامه های مذکور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای اولین بار در بحث تخصیص اعتبار قانون حمایت از افراد دارای معلولیت هم  دچار مشکل بودیم که خوشبختانه با پیگیریهای ایشان تخصیص اعتبار مربوط به مهر و آبان انجام شد.

وی افزود: همچنین در اجرای ماده ۲۷ نیز با توجه به اعتبار تخصیص یافته برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که در دهک صفر، یک و دو سه درآمدی بودند  ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ خانوار را شامل میشوند مبلغ ۳۶۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان هر سه ماه یکبار علاوه بر مستمری به آنان پرداخت خواهد شد  که در مهر، آبان و آذر ماه این مبلغ به آنان پرداخت شده است.

قبادی دانا تصریح کرد: در ارتباط با یارانه مراکز شبانه روزی که نزدیک به ۴۷ هزار نفر از قبیل سالمندان، معلولان ذهنی، معلولان دارای ضایعه نخاعی و جسمی و حرکتی را شامل می شود و حدود  ۸ هزار پشت نوبتی این  مراکز را داشتیم، خوشبختانه با پیگیری های انجام شده از طریق سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبار لازم، آنان نیز می توانند یارانه خود را دریافت کنند. یارانه ای که این مراکز در سال ۹۷ دریافت می کردند بالغ بر ۶۴۰ هزار تومان بود که در پایان سال ۹۷ به ۷۷۰ هزار تومان رسید و  در آبان ماه امسال این رقم به ۹۲۰ هزار تومان رسیده که البته برای افراد دارای هویت و یا مجهول الهویه این رقم به ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداختها در سازمان بهزیستی متمرکز شده، همچنین دولت الکترونیک پیاده سازی شده این مبالغ بر اساس کد ملی به حساب کارت افراد یاد شده واریز می شود. همچنین همه مطالباتی که از جنس یارانه‌ای ، مستمری و امدادی است تا پایان آبان ماه تسویه شده است.

قبادی دانا افزود: در خصوص بررسی وضعیت ژنتیکی افراد دارای  معلولیت که مورد تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفت و اجرای این طرح در استانهای کشور از مهرماه آغاز شده است و همه معلولان تحت پوشش این سازمان و خانواده هایشان در طی چهار سال  بطور رایگان مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: همچنین اجرای برنامه غربالگری بینایی و شنوایی نیز با قوت در سازمان بهزیستی کشور ادامه خواهد داشت.

قبادی دانا افزود: در ارتباط با توانمند سازی و موضوع اشتغال نیز، آیین نامه ای که برای ماده ۱۲ و ۱۳ مصوب شد فرصت خوبی را برای کارفرمایان ایجاد می کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اقدامات این سازمان در حوزه مسکن معلولان نیز یادآور شد: در حوزه مسکن معلولان قرار بود که در سال ۹۸ هفت هزار و ۵۰۰ واحد تسهیل شود که تا امروز ۹ هزار واحد مسکونی واگذار شد که از تعهدات خود جلوتر هستیم و امیدواریم این رقم تا  پایان سال به ۱۸ هزار واحد مسکونی برسد.

 وی افزود: در خصوص فراهم کردن تسهیلات برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هم در حال مذاکره با بنیاد مستضعفان و .. هستیم.

وی حمایت از تشکل های مردم نهاد و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های آنان را یکی از محوری ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: جامعه معلولان جسمی و حرکتی ۳۹ درصد از جامعه معلولان را به خود اختصاص داده، همچنین جامعه معلولانی که دچار کم بینایی و نابینایی هستند نیز ۱۱ درصد از جامعه معلولان را شامل می شود. ناشنوایان و کم شنوایان نیز ۱۳ درصد از جامع معلولان کشور را به خود اختصاص داده است.  جامعه معلولان ذهنی حدود ۲۴ درصد و جامعه معلولانی که مشکل صوت و گفتاری دارند نیز حدود ۵ درصد جامعه معلولان کشور  را تشکیل می‌دهند، بنابراین تلاش می کنیم مطالبات همه این عزیزان را در محورهای پیشگیری، توانمند سازی و جنبههای حمایتی به موازات هم پیش ببریم.

قبادی دانا با اشاره به  کل اعتباری که در سال ۹۷ به افراد دارای معلولیت پرداخت شده بود، گفت: کل مبلغی که در سال ۹۷ برای مددجویان در کل کشور  برروی کارت آنان شارژ شد ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال ۹۸ و با توجه به شرایط اقتصادی کشور به ۲ هزار و ۷۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که سر جمع هزار و ۶۰ میلیارد تومان به این مبالغ اضافه شد. همچنین سهم سازمان بهزیستی و کمیته امداد از محل مبلغ پرداختی برای هدفمندی یارانه ها در گذشته یک به سه بود که این سهم به یک به دو ارتقا پیدا کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست سه ساعت و نیم نمایندگان نخبه جامعه معلولان کشور به بیان مسایل و چالشهای این بخش پرداختند. موضوع بازنشستگی پیش از موعد جامعه معلولان، بحث پیگیری ساخت مسکن معلولان، موضوعات بیمه‌ای و درمانی معلولان، هزینه‌های توانبخشی، بخشودگی مالیات معلولان، مهارت‌آموزی، فروش محصولات تولید معلولان از جمله محورهایی بود که به بحث گذاشته شد.

کد خبر 4787777 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور معلولان شهرداری تهران آلودگی هوا شورای شهر تهران شهر تهران اغتشاشات ایران وزارت آموزش و پرورش آتش نشانی محسن هاشمی قوه قضاییه معلولان نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی سیدابراهیم رئیسی محمد علی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام شبانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دبیرخانه این شورا اعلام کرد: با توجه به این که در برخی رسانه‌ها از پایگاه خبری تحلیلی "نورنیوز" به عنوان رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یاد می‌شود، دکتر رضا سراج معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شعام اعلام کرد:

شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه شورا دارای اُرگان رسانه‌ای نبوده و کلیه اخبار و اطلاعیه‌های آن از طریق رسانه ملی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود. ضمن اینکه با هیچ کدام از رسانه‌ها، دارای ارتباط اختصاصی و ویژه نیز نمی‌باشد.

کد خبر 844769 منبع: ایرنا برچسب‌ها رسانه - خبرگزاری خبر ویژه شورای امنیت ملی

دیگر خبرها

  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • پیام شبانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان