Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نشست قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور، همزمان با روز ملی صادرات در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد. در این گردهمایی؛ حمید زادبوم ضمن تبریک بیست و سومین  سالروز ملی صارات، توسعه صادرات را مرهون تلاش‌های سربازان عرصۀ تجارت خارجی دانست و تلاش‌های مجموعه همکاران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر ایران به عنوان نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه بازرگانی خارجی را ارزشمند توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آمار صادرات غیر نفتی در 8 ماهه منتهی به اول آذرماه سال‌جاری و افزایش وزنی صادرات، بیان کرد: مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی بر اساس تغییرات نرخ ارز و اصلاحات قیمت‌گذاری کالاهای اساسی بوده که طبیعتاٌ بازگشت ارز صادرکنندگان و رفع تعهدات ارزی ایشان را تسهیل کرده است، در صورتی که اگر ارزش صادرات را بر اساس قیمت‌ها و نرخ‌های قبلی محاسبه کنیم، شاهد رشد ارزش صادرات خواهیم بود.

معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران،  با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور در مورد مشکلات مربوط به صادرات نفت و ناملایمات ایجاد شده به علت تحریم‌های ناجوانمردانه که معیشت اقشار متوسط و ضعیف جامعه را تحت الشعاع قرار داده است؛ اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای ناشی از صادرات غیرنفتی را در راستای جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از منابع غیر نفتی ارزیابی کرد.

زادبوم در پایان در خصوص به امتیازات اعطا شده به صادرکنندگان نمونه، خواستار توجه جدی سایر دستگاه‌ها به مقولۀ تشویق و حمایت از صادرکنندگان غیر نفتی و صادرکنندگان نمونه و پیشرو شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تجارت رشد کالاهای اساسی نرخ ارز ارزش صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات

وزیر اقتصاد گفت: هیأت دولت در جلسه امروز مصوب کرد درباره عوارض صادرات مواد خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیداحسان خاندوزی در حاشیه اولین نشست هفتگی هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: امروز مصوبه خوبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشتیم و طبق تبصره 6 بودجه 1403، دولت دو ماه فرصت داشت برای عوارض صادرات مواد خام و نیمه‌خام اعلام نظر کند.

وی افزود: هیأت دولت مصوب کرد درباره عوارض صادرات مواد خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند 1402 عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

خاندوزی گفت: در بودجه 1403 نسبت به بودجه سال 1402، 100 هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی وجود داشت و چون سیاست حمایت از تولید ایجاب می‌کند که تخفیفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، باید از طرق دیگری مثل انتشار اوراق عمل کنیم که نیازی به افزایش مالیات وجود نداشته باشد.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • خاندوزی: عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید