Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:36:08 GMT

هزینه تاکسی‌ها بعد از گرانی بنزین افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۱۰۶۱

هزینه تاکسی‌ها بعد از گرانی بنزین افزایش یافت

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  در ارتباط با ورود تاکسی‌های خارجی به کشور اظهار داشت: بعید می‌دانم این تاکسی‌ها تا پایان سال وارد و مورد استفاده قرار گیرد چرا که تا پایان سال سه ماه بیشتر فرصت داریم و اگر اصل این موضوع در دولت تصویب نهایی شود دو سال مجوز ورود تاکسی‌های خارجی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این مجوز احتمالا تنها برای سال 99 و 1400 است گفت: برنامه‌ای برای واردات اتوبوس‌های نو نداریم. مجوزی در این راستا اعلام نشده و تولید کنندگان داخلی می‌توانند این اقدام را انجام دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به تغییر قیمت بنزین گفت: 400 لیتر سوخت سهمیه تاکسی‌ها است که تغییر قیمت بنزین سبب شده تا در ماه هزینه‌ تاکسی‌ها از این مسئله 200 هزار تومان بیشتر شود.

پورسیدآقایی گفت: باید همین میزان تغییر برای رانندگان تاکسی جبران شود که البته فعلا سیاست شورای شهر و شهرداری این است که نرخ کرایه‌ها تغییر نکند.

وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال راهکاری باشیم که بتوانیم این 200 هزار تومان رابه نحوی برای رانندگان تاکسی جبران کنیم.

 محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی گفت:‌ این افزایش نرخ کرایه‌ها برای رانندگان تاکسی بحق است؛ چراکه راننده گناهی نکرده که بخواهد از جیب خودش هزینه‌ها را بدهد، البته تاکسیرانان سهمیه سوخت دریافت می‌کنند و سازمان تاکسیرانی باید بررسی‌های لازم را انجام دهد که اگر سهمیه بیشتری نیاز است، برای آنها درخواست شود.

وی گفت: ما در شورای شهر آمادگی داریم که لایحه شهرداری را در مورد تغییر نرخ کرایه‌های تاکسی تصویب کنیم، البته دو سه ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده و احتمال می‌دهم لایحه‌ای برای امسال به دست ما نرسد.

علیخانی گفت: افزایش قیمت سوخت و تغییر نکردن نرخ کرایه‌ها ظلم در حق رانندگان تاکسی است و شهرداری و دولت باید مشکل آنها را پیگیری کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هزینه تاکسی ها گرانی بنزین شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید