Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@07:19:16 GMT

مجلس باید همیشه در راس امور باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۱۳۴۱

مجلس باید همیشه در راس امور باشد

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام علی عماد در هفتمین همایش تاریخ مجلس اظهار کرد: مجلس نماد پربارترین محصول انقلاب مشروطه است که برای شکل گیری آن عمیق‌ترین کارها و دلسوزی‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های کتابخانه مجلس گفت: کتابخانه مجلس براساس ماموریت و اساس نامه خود منابع مرتبط با نهاد قانونگزاری را گردآوری می‌کند و در ضمن این کار موظف به تهیه مجموعه‌ای از مطالعات در موارد مرتبط با قانون‌گزاری و تاریخ پارلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عماد با بیان این که تاکنون شش همایش بررسی تاریخ مجلس برگزار شده است گفت: امروز هفتمین دوره این همایش برگزار شد کتابخانه مجلس براساس ماموریت پژوهشی خود در سه سال اخیر گروه‌های پژوهشی مرتبط با ماموریت خود را تشکیل داده است در مجلس سه نهاد پژوهشی، مرکز پژوهش‌ها، کتابخانه مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی وجود دارد. ماموریت مرکز پژوهش‌ها مطالعه نظری و کاربردی میدانی مرتبط با قانون‌گزاری است ماموریت کتابخانه مجلس مطالعات تاریخی درباره تاریخ پارلمان و بخش‌های پارلمانی و ماموریت مرکز تحقیقات مرتبط با حوزه مطالعات اسلامی است.

رئیس کتابخانه مجلس با اشاره به فرمایش امام مبنی بر این که مجلس در راس امور است گفت: همه باید از حامیان و حفاظان این شعار بزرگ باشیم که دایما مجلس در راس امور باشد و در راس امور بماند و انشالله این طور خواهد بود.

عماد همچنین با اشاره به تهیه طرح تدوین دانشنامه قانون‌گزاری ایران با استانداردهای موجود جهت پشتیبانی از پژوهش‌های حوزه پارلمانی گفت: طرح تاسیس رشته مطالعات قانون‌گزاری به عنوان رشته مطالعات حقوقی با گرایش مطالعات پارلمانی در بخش حقوق عمومی از مقطع کارشناسی ارشد را پیگیری می‌کنیم این طرح را پردیس فارابی دانشگاه تهران با کمک کارشناسانی از کتابخانه و مرکز تحقیقات مورد پیگیری قرار می‌دهد که رئیس مجلس هم از آن پشتیبانی کرده است.

وی در پایان گفت: مجلس به دنبال آن است که متن و حاشیه مذاکرات و اسناد کمیسیون‌ها را به صورت مدون جمع آوری کند و ظرفیت نمایندگان و اسناد تاریخی موجود استفاده نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عماد مجلس راس امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت معاون رئیس جمهور برای درگذشت دکتر پرویز داوودی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،متن پیام تسلیت معاون رئیس جمهور در امور مجلس به این شرح است:

بسمه تعالی
کلُّ نَفسٍ ذائقةُ الموت و إنّما تُوَفَّوْنَ أُجورَکم یومَ القیامة

درگذشت استاد ارجمند دانشگاه شهید بهشتی، اقتصاددان عدالت‌گرا، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم، رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر پرویز داودی را به خانواده‌ی گرامی، جامعه دانشگاهی، دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

این عالم وارسته، انقلابی و ولایی و مدیر متدین و جهادی، عمر با برکت خود را وقف خدمت به مردم و نظام اسلامی کرد و صادقانه و دلسوزانه برای تحول در حوزه اقتصاد و ارائه راهکارهایی برای تحقق اقتصاد اسلامی تلاش کرد و با این باور که «إنّ خیرَالزّاد التقوی» است ایمان، اخلاص و پارسایی را توشه و ذخیره‌ی آخرت خود قرار داد.
 امید که این عزیز سفر کرده در بهشت برین با اولیاء، ابرار و مقربان درگاه الهی محشور شود و نعمتهای جاودان پاداش اعمال صالحش گردد. 
فرَوحٌ و ریحانٌ و جنتُ نعیمٍ

سید محمد حسینی
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده
  • اهدای قرآن نفیس به خط نسخ مغربی به کتابخانه رضوی
  • ماموریت‌ فناورانه نخبگان در اقتصاد ایران
  • پیام تسلیت معاون رئیس جمهور برای درگذشت دکتر پرویز داوودی