Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناوشکن البرز، زیردریایی غدیر ۹۴۵ و ۲ فروند شناور تاکتیکی طرح ولایت طی مراسمی و با حضور فرمانده نداجا و استاندارهرمزگان به ناوگان نیروی دریایی در بندرعباس ملحق شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « فریدون همتی »، استاندار هرمزگان در این مراسم با تبریک و گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی، عنوان کرد: موفقیت‌های روز افزون نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف با تلاش جهادگونه این نیرو شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تحولات شگرف و بزرگ و پیشرفت های چشمگیری در نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رخ داده و هر روز بر میزان آن افزوده می شود.

 

استاندار هرمزگان تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که ناوشکن بزرگ البرز با تکیه بر توانمندی داخلی و توام با ایمان کارکنان نیروی دریایی، نوسازی و به روز رسانی شده است.

 

همتی با بیان اینکه نیروی دریایی در راستای خودکفایی در تامین تجهیزات نظامی و دفاعی گام های بزرگی برداشته است، خاطرنشان کرد: در این عرصه شاهد هستیم که این نیرو با استفاده از دانش و تکنولوژی روز و تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی، تجهیزات بزرگ نظامی همچون ناوشکن و زیردریایی و انواع شناورها را ساخته و همچنین بازسازی و نوسازی می کند.

 

وی گفت: نیروی دریایی در عرصه تامین و ساخت تجهیزات نوین نظامی و دفاعی می درخشد و همچنین اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی را به منصه ظهور رسانده است.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات انتخابات مجلس انتخابات مجلس انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد یادواره شهدا مسجد ناوشکن البرز الحاق نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی

همزمان با تکمیل فرآیند‌های کریدور شمال _ جنوب و همچنین  افزایش فرآیند‌های صادراتی به کشور‌های همسایه برنامه ریزی برای حمل کالا‌های یخچالی در حوزه دریایی و بندری در دستور کار قرار گرفته است.

این درحالی است که در طی چند ماه گذشته حمل کالا‌های یخچالی با توجه به محدویت‌های که در شناور‌ها و ناوگان حمل ونقلی وجود داشت امکان پذیر نبود، اما با توجه به برنامه ریزی‌های که در حوزه تامین ناوگان دریایی به ویژه ناوگان حمل کالای صادراتی صورت گرفته امکان حمل کالا به کشور‌های حاشیه دریای خزر فراهم شده است.

همچنین  با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به کاهش هزینه حمل دریایی نسبت به حمل زمینی تا رقم ۴۰ درصد، امکان صادرات محصولات کشاورزی و باغی از شهر‌های شمالی توسط ناوگان کشتیرانی فراهم شده است.

در همین رابطه چندی پیش کامبیز جهانبانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: ۳۰ درصد از کل حجم صادرات  به کشور‌های حاشیه دریای خزر محصولات کشاورزی، باغی و گلخانه‌ای تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در این میان تنها ۸ درصد از این محصولات از طریق دریا حمل شده است در حالی‌که از حجم ۵۳۱ هزار تن آن تا ۹۰ درصد نیازمند زیرساخت حمل یخچالی است که در حمل و نقل دریایی در دسترس‌تر و ارزان‌تر است.

وی میزان حمل محصولات یاد شده به صورت یخچالی را حدود ۲۵۰۰ تُن اعلام کرد که تنها نیم درصد از کل حجم بار صادراتی است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به ۳۰ شناور فعال و ۱۲۰ هزار تُن ظرفیت حمل بار این شرکت، تصریح کرد: با حمایت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون تعداد ۲۸۰ دستگاه کانتینر یخچالی به این ظرفیت افزوده شده است همچنین تمام شناور‌های کشتیرانی دریای خزر امکان حمل کانتینر یخچالی را دارند و نیز نخستین شناور اختصاصی حمل کانتینر یخچالی که ظرفیت کامل آن به حمل این نوع کانتینر تغییر یافته است فعالیت خود را از آغاز کرد 

به گفته وی در صورت استقبال صادرکنندگان شرکت کشتیرانی دریای خزر قادر است تعداد کانتینر‌های یخچالی را طی برنامه‌ای ۶ ماهه تا یکساله به ۵۰۰ دستگاه افزایش داده و در طول سال تا ۳ هزار دستگاه کانتینر یا ۶۵ هزارتُن را جابه‌جا کند.

براساس این گزارش با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی دریا محور و افزایش میزان حمل بار از طریق دریا  ورود این میزان شناور می‌تواند زمینه ساز بهبود حمل کالای صادراتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • استقبال از پرچم رضوی در عرشه ناوشکن دنا
  • نجات هفت خدمه لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم
  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • جابجایی بیش از دو میلیون مسافر دریایی در هرمزگان
  • بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی
  • ممنوعیت فعالیت‌های دریایی از امشب در مازندران  
  • توقف تردد در مسیر جزیره قشم و هرمز
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر