Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فلاح روز سه شنبه در نشستی با مدیران و دست اندرکاران مراکز و موسسات توانبخشی زیر مجموعه اداره بهزیستی شهرستان افزود: اختصاص باغ موقوفه خیری محله حسن آباد برای معلولان اقدام مثبتی است که می‌تواند با همکاری و کمک خیرین به محلی برای این قشر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: معلولان عمدتا با شرایطی که دارند شاید نتوانند از فضاهای تفریحی مانند پارک‌ها آن چنان که باید بهره ببرند و مجهز شدن مکان یادشده به امکانات تفریحی و آموزشی و نیز ایجاد روشنایی در آن می تواند محل مناسبی را برای ایجاد نشاط روحی و روانی در معلولان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار میبد در ادامه با قدردانی از زحمات و فعالیت‌های روحیه مددکاران در کمک به همنوعان خود تصریح کرد: باید با سعی و تلاش در ارتباط با استادان دانشگاه‌ها ، خیرین ، روحانیان و عموم مردم  و نیز تبیین فعالیت‌ها و وضعیت معلولان ، کمک به مراکز و موسسات توانبخشی بهزیستی را در جامعه فرهنگ سازی کرد.

وی در ارتباط با مناسب سازی مکان‌های عمومی شهرستان یادآورشد : مناسب‌سازی موضوع مهمی است و لزوم پرداختن به آن هنوز آن طور که باید مورد پذیرش واقع نشده  و باید بهزیستی با انجام رسالت خود به تفهیم و روشنگری در ارتباط با نیاز توانخواهان به داشتن شهری بدون مانع بپردازد.

همچنین سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد با تشریح فعالیت‌های مراکز و موسسات توانبخشی این نهاد به خدمات‌دهی سه مددکار به یک هزار و ۲۰۰ معلول که در این اداره پرونده دارند و نیز ارائه خدمات درمانی و توانبخشی ، آموزشی و... به بیش از ۴۰۰ معلول اشاره کرد.

وی از جمله مشکلات معلولان شهرستان را اشتغال و مناسب سازی معابر عمومی شمرد.

متولیان مراکز و موسسات زیرمجموعه بهزیستی با تشریح فعالیت‌ها و مکان‌های فیزیکی و امکانات زیرمجموعه خود به پرداخت یارانه جهت واریز حقوق‌های معوقه مددکاران ، مناسب سازی محدوده مراکز و موسسات جهت تسهیل رفت و آمد آنها ، اختصاص نوبت هایی از سالن‌های ورزشی به معلولان ، سد معبر ، لزوم  انجام مناسب سازی به گونه‌ای جهادی و بسیجی وار و ... اشاره کردند.  

سه هزار و ۵۰۰ نفر معلول جسمی حرکتی ،ذهنی ، نابینا، ناشنوا و روانی مزمن زیرپوشش اداره بهزیستی میبد هستند.

۱۱ مرکز توانبخشی همگام با بهزیستی خدمات‌دهی به جامعه معلولان شهرستان میبد را بر عهده دارند. 

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد

برچسب‌ها حسن اباد مددجویان بهزیستی میبد معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسن اباد مددجویان بهزیستی میبد معلولان حسن اباد مددجویان بهزیستی میبد معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مرکز يزد ، مدیرپایگاه پژوهشی میبد گفت:شهرستان میبد با بیش از  يکهزار هکتار بافت تاریخی این روز‌ها پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است.
مهناز کوچکی میبدی افزود: ۷۰۰ هکتار از هزار هکتار بافت تاریخی میبد به ثبت ملی رسیده است. 
کوچکی با اشاره به بنا‌های شاخص شهرستان میبد گفت: نارین قلعه میبد با هفت هزار سال قدمت از مهمترین قلعه‌های این شهرستان است که دژحکومتی بوده و بر روی تپه ایی در مرکز شهر و پنج طبقه ساخته شده است.
وی قلعه بارجین، قلعه مهرجرد، قلعه وزیر رکن آباد، کاروانسرای شاه عباسی، چاپارخانه، یخچال خشتی و کبوتر خانه با ۴ هزار لانه کبوتر را از بنا‌های شاخص شهرستان میبد برشمرد و گفت: علاوه بر اینها در میبد تک بنا‌های ارزشمندی همچون خانه برونی دوره ایلخانی را داریم که هرسال به ویژه در ایام نوروز مورد بازدید مسافران نوروزی قرار می‌گیرند.
مدیرپایگاه پژوهشی میبد تصریح کرد: شهرستان میبد از شهرستان‌هایی است که در استان یزد، شهر آسیاب‌های آبی شناخته می‌شود و آسیاب آبی دو سنگی، آسیاب تک سنگی، آسیاب بیده و یخدان از جمله آسیاب‌های این شهرستان است.
کوچکی میبدی افزود: شهرستان میبد به شهرموزه‌ها هم معروف است و موزه مردم شناسی، زیلو، سفال و علوم طبیعی از موزه‌های پربازدید محسوب می‌شوند. 
وی خاطرنشان کرد: از نظر صنایع دستی هم شهرستان میبد یکی از شهر‌های جهانی محسوب می‌شود که هنرصنعت زیلو به عنوان هنرصنعت جهانی در این شهر به ثبت رسیده است و در تولید سفال و سرامیک با ۳۷ کارگاه سفالگری حرف اول رادر استان می‌زند که سفال‌هایی با نقش‌های خورشید خانم، مرغ و ماهی در کارگاه‌های سفال این شهرستان تولید می‌شود که مورد استقبال مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است. 
مدیرپایگاه پژوهشی شهرستان میبد گفت:  تا امروز بیش از ۷ هزار بازدیدکننده  از کهندژ نارین قلعه داشته ایم که به همین نسبت هم دیگر بنا‌های ارزشمند تاریخی ميبد مورد بازدید مسافران نوروزی قرارگرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی به معلولین فعال است+فیلم
  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس
  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • استقبال۱۲ هزار مسافر نوروزی از تفرجگاه غربالبیز مهریز
  • بهسازی و شاداب سازی ۱۵۰۰ کلاس درس کرمانشاه در طرح شهید عجمیان
  • کشف، ضبط و معدوم سازی ۱۹ تن مواد خام دامی در نهاوند
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند