Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:00:14 GMT

هدف ما خروج از برجام نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۳۶۳۵

هدف ما خروج از برجام نیست

عراقچی در خصوص برجام ضمن تشریح وضعیت پیش آمده گفت: هدف ما خروج از برجام نیست بلکه ما پس از یکسال صبر و مشاهده عدم انجام تعهدات از سوی کشورهای اروپایی، تصمیم به کاهش تعهدات گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و توشی میتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن امروز (۱۲ آذر) با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار ابتدا موتگی وزیر امور خارجه ژاپن با اظهار خرسندی از دیدار با معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان گفت: ما نگران شرایط در خاورمیانه هستیم و باید با تلاش‌های دیپلماتیک تنش‌ها را کاهش دهیم.

وزیر امور خارجه ژاپن ضمن تاکید مجدد بر حمایت این کشور از برجام خواستار خویشتن داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از تنش بیشتر شد.

در این دیدار عراقچی هم با ابلاغ سلام محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در خصوص شرایط منطقه گفت: منطقه خاورمیانه در شرایط حساسی است و همکاری برای کاهش تنش‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز و ضروری است.

عراقچی در خصوص برجام ضمن تشریح وضعیت پیش آمده گفت: هدف ما خروج از برجام نیست بلکه ما پس از یکسال صبر و مشاهده عدم انجام تعهدات از سوی کشورهای اروپایی، تصمیم به کاهش تعهدات گرفتیم و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها و برخورداری ایران از مزایای این توافق به تعهدات برجام باز می‌گردیم.


در این دیدار طرفین در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله شرایط در خلیج فارس و خاورمیانه و سایر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مسجد انتخابات مجلس مسجد نماز جمعه سید عباس عراقچی برجام عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین

در اولین دیدار کاری رئیس جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمد و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به وی خیرمقدم گفت و افزود: دولت و مردم پاکستان چشم انتظار سفر جنابعالی بودو ما مفتخر به میزبانی از شما هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: جهان اسلام قدردان نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای حل چالش‌های مشترک است.

وی تاکید کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین ستایش برانگیز است.

سناتور اسحاق دار همچنین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را نیز تبریک گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد، از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضایی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

دیگر خبرها

  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان