Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان عصر سه شنبه در جشن روز جهانی معلولان در سرسرای امیران نو اهواز با حضور جمعی از مسئولان استانی و بیش از ۶۰۰ نفر از معلولان و خانواده‌های آن‌ها گفت: ۷۵ هزار معلول در بهزیستی خوزستان ثبت نام کرده‌اند که حدود ۵۰ هزار نفر از آن‌ها مستمری یا به عبارتی حق نگهداری در منزل دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هدف سازمان ملل از نام گذاری ۱۲ آذر (سوم دسامبر) به عنوان روز جهانی معلولان در سال ۱۹۹۲ آن بود تا حقوق مادی و معنوی معلولان توسط سازمان‌های مردم نهاد، نهاد‌های دولتی و معلولان پیگیری شده و راهکار‌های مناسب در رفع موانع و آسیب‌هایی که در مسیر تردد معلولان وجود دارد فراهم شود.

صدیق راد با اشاره به شعار امسال با عنوان «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» اظهار داشت: به صورت میانگین ۱۵ درصد جمعیت هر کشوری را معلولان تشکیل می‌دهند که این درصد سهم بزرگی از ظرفیت‌های جامعه را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: سازمان بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری از معلولیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات موثری را در دستور کار داشته و برنامه‌های حمایتی نیز همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون در ۳۲ مرکز شبانه روزی توانبخشی زیر نظر بهزیستی خوزستان بالغ بر۲هزار معلول نگهداری می‌شوند، همچنین ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و یک هزار دانشجوی معلول نیز از کمک هزینه تحصیلی استفاده می‌کنند.

غلامرضا صدیق راد با اشاره به افزایش مستمری معلولان ضایعه نخاعی اذعان داشت: مستمری یا حق پرستاری این معلولان ۵ میلیون و ۵۴۰ میلیون ریال در ماه افزایش یافته است.

او با ابراز امیدواری درباره تلاش صورت گرفته در بحث مناسب سازی محیط تردد معلولان اظهار کرد: کمیته‌های مناسب سازی به صورت مستمر در حال برگزاری بوده و هفدهمین جلسه نیز با حضور مدیران کل دستگاه‌های دولتی در استانداری خوزستان برگزار شد و تمام دستگاه‌ها مکلف شدند این موضوع را رعایت و در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهند.

صدیق راد همچنین در نشست با کارکنان معلول اداره کل بهزیستی گفت: روح انسان هر چه قوی‌تر باشد، جسم هم تقویت خواهد شد و بسیاری از معلولان با روحیه قوی، معلولیت را محدودیت ندانسته و بر مشکلات و محدویت‌های جسمی خود به خوبی غلبه کرده و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی خوش درخشیده اند.

او با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان افزود:توانمند سازی معلولان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر نیز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

صدیق راد بیان کرد: بخشی از این اقدامات شامل تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۶، افزایش تعداد مستمری بگیران معلول از ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر به ۵۰ هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۹۷، و افزایش حق پرستاری از معلولان از میانگین ۲ میلیون ریال به مبلغ ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال است.

انتهای پیام/گ

واریز مستمری ماهانه به حساب مددجویان بهزیستی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیش از ۳۳ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر زنجان 

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: خدمات هلال‌احمر این استان برای مسافران زنجانی در طرح‌های مختلف نوروزی به ۳۴ هزار و ۱۷۲ نفر رسید.

حکمت‌اله هاشمی امروز (پنج‌شنبه ۹ فرودین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ارائه خدمات در قالب طرح نوروزی هلال‌احمر با شعار هم‌راه‌تان هستیم از ۲۴ اسفند سال گذشته در حوزه‌های خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان آغاز شده و روند ارائه خدمات در این استان تا ۱۷ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: خدمات امدادی در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، داوطلبانه و درمانگاه، داروخانه و توان‌بخشی هلال‌احمر استان زنجان جریان دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان هفتمین روز از فروردین سال جاری تیم‌های عملیاتی در قالب ۴۹ تیم ۱۳۲ نفره به هموطنان متاثر از حوادث خدمات ارائه داده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه نجات‌گران در این عملیات‌ها موفق به انتقال چهار مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی پنج نفر و رهاسازی ۶ نفر گرفتار در داخل خودرو کردند، یادآور شد: در ۳۳ عملیات امدادرسانی ۲۶ دستگاه آمبولانس و ست نجات هیدرولیک به‌کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با حضور ۴۹۷ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان ۱۵ هزار و ۷۳۸ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره‌مند شدند.

هاشمی، پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه را از طرح‌های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب برشمرد.

وی از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و تاکید کرد: توسط ۱۱۷ مربی داوطلب آموزشی ۱۳۳۱ مسافر نوروزی در ۱۳ روز گذشته از اجرای طرح نوروزی از آموزش‌ها کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توان‌بخشی در شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می‌دهند، گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته ۱۰ هزار و ۲۷۰ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره‌مند شده‌اند.

هاشمی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز ۴۸۱۰ نفر از هموطنان توسط ۱۰۹۰ داوطلب در هفت پست ثابت در قالب طرح‌های مروجان سلامت، نیابت، غربال‌گری سلامت و پویش هلال رحمت با مشارکت و فعالیت داوطلبان بهره‌مند شده‌اند.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس برقرار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیش از ۳۳ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر زنجان 
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر