Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه ارتش که سه شنبه شب در بیروت منتشر شد به نقل از عون آمده است: ارتش از مرزهای زمینی و دریایی لبنان حفاظت می‌کند و هرگونه تحرک و فعالیت احتمالی سازمان‌های تروریستی زیر نظر دارد و مانع نفوذ آنان در لبنان می شود.

وی گفت: دفاع از تمامیت ارضی، ثبات و امنیت لبنان در داخل و در مرزهای این کشور وظیفه‌ی ذاتی ارتش است که این وظیفه و رسالت راه به دقت انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش لبنان با آن که طایفه ای است اما در جنبش اعتراضی ۴۵ روز گذشته‌ی این کشور کوشید بی طرفی خود را حفظ کند و از خشونت بپرهیزد.

در این بیانیه هم چنین آمده است که عده ای از معترضان روز گذشته راه ارتباطی منطقه ی الناعمه در جنوب بیروت را با بلوک‌های سیمانی بستند و هنگامی که نیروهای ارتش سرگرم باز کردن این مسیر بودند شماری از معترضان به طرف آنان سنگ پرتاب کردند که به زخمی شدن چندین نیروی ارتش منجر شد. با این وجود، نیروهای ارتش با هدف پراکنده کردن معترضان و باز کردن جاده، فقط تیر هوایی شلیک کردند.

در بیانیه هفته پیش ارتش نیز، فرماندهان آن بر لزوم احترام به آزادی تظاهرات در میادین عمومی و اطراف راه های ارتباطی و نیز  تامین امنیت تظاهرکنندگان تاکید کردند اما در خصوص بستن راه ها و تعرض به اموال عمومی و خصوصی هشدار دادند.

مردم لبنان از ۲۵ مهر ماه در قالب جنبش اعتراضی با تظاهرات و تجمع در شهرهای مختلف این کشور خواستار اصلاح نظام سیاسی، مبارزه با فساد، احتکار، اسراف مقام ها، بیکاری و گرانی، تشکیل دولت قوی برای نجات اقتصاد بحران زده، وضع قوانین برای پاسخگو کردن مقام‌ها و حل مشکلات معیشتی هستند.

برچسب‌ها تروریسم ارتش لبنان تظاهرات اعتراضی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم ارتش لبنان تظاهرات اعتراضی تروریسم ارتش لبنان تظاهرات اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو: اسماعیل یوسف‌باز را ترور کردیم

رژیم صهیونیستی همزمان با توحش گسترده خود در غزه که تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است، در حال انجام عملیات‌های گسترده در جنوب لبنان است. مقامات تل آویو طی این حملات به دنبال ترور کردن مقامات ارشد حزب الله لبنان هستند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای از ترور اسماعیل یوسف باز، یکی از فرماندهان حزب الله طی یک حمله هوایی در شهر عین بال در جنوب لبنان خبر داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی رژیم صهیونیستی، اسماعیل یوسف‌باز یک مقام ارشد و نظامی کهنه کار در شاخه رزمی حزب الله معرفی شده است. 

این بیانیه می‌افزاید: این مقام حزب الله طی جایگاهی که داشت، در پیشبرد و برنامه ریزی پرتاب موشک و نیز راکت‌های ضدتانک به اسراییل از مناطق ساحلی لبنان شرکت داشت. 

تاکنون مقامات حزب الله لبنان نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • پایگاه «میرون» اسرائیل زیر آتش موشک‌های حزب‌الله
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • تل‌آویو: اسماعیل یوسف‌باز را ترور کردیم
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق