Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@16:08:10 GMT

ضربه سنگین قاچاق کالا به تولید ملی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۳۹۵۴

ضربه سنگین قاچاق کالا به تولید ملی

خبرگزاری میزان- کریمی گفت:واردات بی رویه و قاچاق کالا ضربه سنگینی را به بخش های تولید کشور وارد کرده است. تاریخ انتشار: 20:30 - 12 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۳۶۵۲ رضا کریمی کارشناس حوزه اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان؛ با اشاره به رونق اقتصادی اظهار کرد: افزایش رونق اقتصادی نیازمند حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و نقش دولت در احیا این بخش بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: واردات بی رویه و قاچاق کالا به دلیل عدم پرداخت مالیات و هزینه گمرک با قیمت کمتری به دست مصرف کنندگان می‌رسد، این دو عامل اصلی در خروج تولیدکنندگان داخلی ازچرخه اقتصادی است.
وی افزود: دولت باید از واردات کالا‌های خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، جلوگیری و ضمن بها دادن به تولیدات داخلی زمینه اشتغال نیروی انسانی را در کشور ایجاد کند.
کریمی بیان کرد: تجربه بسیاری از کشور‌های پیشرفته در آغاز صنعتی شدن حکایت از حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای افزایش کیفیت و تولید کالا‌های صادراتی دارد.
این کارشناس حوزه اقتصادی بیان کرد: رونق تولید نیازمند افزایش تولید در مقیاس بزرگ است از این رو ضمن کاهش هزینه ها، شرایط را برای رقابتی کردن کالا در بازار فراهم می‌کند.
به گفته وی، وضع تعرفه بر کالا‌های وارداتی در ابتدای راه می‌تواند در پویایی اقتصاد کشور تاثیر گذار باشد.
کریمی ابراز کرد: نیروی کار متخصص و منابع اولیه در کشور می‌تواند کشور را به سمت کاهش خام فروشی سوق دهد. بیشتر بخوانید: هدایت نقدینگی به بازار بورس موجب رونق تولید می‌شود انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رونق اقتصادی اخبار اقتصادی رونق تولید قاچاق کالا افزایش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، پروتئین یکی از نیازهای بدن انسان بوده که بخشی از آن به وسیله انواع گوشت سفید و قرمز تأمین می‌شود. در چند سال اخیر به ویژه از اردیبهشت سال گذشته نابه‌سامانی بازار گوشت قرمز نمود پیدا کرد. اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بود که در جراحی اقتصادی دولت سیزدهم تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین نهاده‌های دامی حذف شد. البته کارشناسان این بازار تاکید دارند سیاست‌های غلط دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ زمینه وضعیت بازار امروز را به وجود آورد.

سال گذشته قرار بود برای تأمین نیاز بازار کشور دام پایه پروار وارد کشور شود که بنا بر سیاست‌های تعریف شده در نهادهای متولی این امر عملیاتی نشد و در عوض دام آماده ذبح و گوشت قرمز وارد کشور شد. در ادامه گزارشی آماری از وضعیت تولید دام سنگین می‌آید.

تولید دام پایه پروار در زمستان ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌های کشور بود؛ ضمن اینکه تعداد ۳۸۸ هزار رأس گوساله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام متولد شد.

جزئیات بیشتر درباره وضعیت دام سنگین کشور را در اینجا بخوانید.

کد خبر 6082310 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان