Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:59:24 GMT

پوتین ادامه گسترش ناتو را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۵۲۳۵

پوتین ادامه گسترش ناتو را محکوم کرد

ولادیمیر پوتین اظهار کرد که اقدامات ناتو که در نزدیکی خاک روسیه انجام می‌شوند «تهدید بالقوه امنیت» مسکو به حساب می‌آیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه در شهر سوچی اعلام کرد که مسکو چندین بار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را دعوت کرده است تا با یکدیگر علیه تهدیدات واقعی همچون تروریسم مبارزه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که نشست سران ناتو امروز (سه‌شنبه) و فردا (چهارشنبه) به مناسبت هفتادمین سالگرد این پیمان در لندن در حال برگزاری است، پوتین بیان کرد که نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه یک تهدید برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهوری روسیه که در کنفرانسی درباره تحولات نیروی دریایی ملی و صنعت دفاعی این کشور شرکت کرده بود، همچنین اظهار کرد: امروز ما مجبور هستیم اقداماتی را انجام دهیم چراکه گسترش ناتو و زیرساخت‌های نظامی‌اش در نزدیکی مرزهای روسیه یک تهدید بالقوه برای امنیت کشور ما به حساب می‌آیند.

وی یادآور شد که ناتو که در ابتدا توسط 12 کشور تاسیس شد، اکنون 29 عضو دارد و هزینه‌های نظامی این کشورها 70 درصد مخارج نظامی جهانی هستند.

پوتین در ادامه تاکید کرد که جماهیر شوروی دیگر وجود ندارد همانطور که سازمان پیمان ورشو که در واکنش به شکل‌گیری ناتو تاسیس شده بود، نیز وجود ندارد ولی پیمان آتلانتیک شمالی هنوز پابرجاست و در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه مسکو چندین بار آمادگی خود را برای همکاری با ناتو اعلام کرده است، گفت: ما گام‌های زیادی را به سوی این پیمان برداشته‌ایم و سعی کردیم تا یک برنامه سازنده‌ای را پیشنهاد کنیم.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین اظهار کرد: چندین رویداد مشترک اتفاق افتاد ولی همکاری ما پس از سال 2008 پایان یافت چراکه ناتو بدون در نظر گرفتن منافع کشور ما ، به طور نادرست و حتی بی رحمانه علیه روسیه عمل کرد. در همین راستا روسیه تجهیز کردن نیروهای مسلح خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناتو پوتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

دبیر کل ناتو در جریان حضوری مشترک با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در لهستان اعلام کرد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در دیگر کشورهای عضو ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، به گفته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، این ائتلاف نظامی هیچ برنامه ای برای استقرار تسلیحات هسته ای در دیگر کشورهای عضو ندارد.

استولتنبرگ در جریان حضور مشترک با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در مقابل سربازان انگلیسی مستقر در لهستان، گفت: هیچ برنامه ای برای گسترش ترتیبات فعلی اشتراک هسته ای وجود ندارد.

روز دوشنبه، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا آماده است. هم دودا و هم مشاور امنیتی او قبلاً چنین ملاحظاتی را بیان کرده بودند. در لهستان، رئیس جمهور فرمانده کل ارتش است.

"آندری دودا"، رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه "فکت" که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: "اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته ای در خاک ما به عنوان بخشی از اشتراک هسته ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما آماده این کار هستیم.

لهستان به عنوان عضو ناتو یکی از مهم ترین حامیان اوکراین است و هم مرز با کالینینگراد روسیه و هم متحد روسیه بلاروس است.

دودا در بخش دیگری از سخنانش گفت، موضوع استقرار احتمالی سلاح هسته‌ای در لهستان مدتی است بین لهستان و ایالات متحده مورد بحث قرار گرفته است. وی افزود: "من قبلاً چندین بار به این موضوع پرداخته ام."

جاروسلاو کاچینسکی، معاون سابق نخست‌وزیر لهستان هم پیش از این در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اوکراین، درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورش اظهار نظر مثبتی کرده بود. وی در این باره گفته بود: اگر آمریکایی‌ها از ما بخواهند که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در لهستان ذخیره کنیم، ما برای آن آماده خواهیم بود. این امر بازدارندگی علیه مسکو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب