Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-20@16:00:07 GMT

اختلال یادگیری کودکان ناشی از چیست ؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۶۳۹۶

صراط:

لیلا شقاقی کارشناس روانشناسی درباره اختلال یادگیری در کودکان اظهار کرد: بسیاری از کودکان ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است، هوش کم و بیش عادی دارند، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی کرده و به خوبی با سایرین ارتباط برقرار می‌کنند و در خانه نیز کارهایی را که والدین به آنها می سپارند، به خوبی انجام می دهند، از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند دچار اختلال در یادگیری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران او در ادامه افزود: این کودکان زمانی که به مدرسه می‌روند و می‌خواهند خواندن و نوشتن را بیاموزند دچار مشکلات جدی می‌شوند. این کودکان به تدریج درمی‌یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می‌کنند، کم کم بیزاری نسبت به درس و مدرسه در آنها به وجود می‌آید. والدین آنها که اغلب از دلایل ناتوانی یادگیری آنها بی خبر هستند، مشکل را بیشتر می‌کنند و با فشارهایی که به کودک وارد می‌آورند، دشواری را چند برابر می کنند. زمانی که پیشرفت درسی فرد بر اساس آزمون‌های استاندارد فردی در خواندن، حساب کردن، نوشتن یا بیان به طور چشمگیری پایین تر از سطح مورد انتظار سنی، درسی، و یا هوشی وی باشد.

بیشتر بخوانید: داروی تقویت حافظه‌ای که موجب سقط جنین می‌شود/ چرا برخی افراد همیشه گرسنه‌اند؟

شقاقی بیان کرد: این نوع دانش آموز در تشخیص کلمه ، روان خوانی ، درک مطلب دچار مشکلاتی می شوند که پس از ارزیابی دقیق باید مورد درمان قرار بگیرند. اختلال در نوشتن نیز وجود دارد که مهارت های نگارش پایین تر از حد مورد انتظار است.

او گفت: زبان فارسی با دشواری های خود مشکلات آموزشی را برای این نوع دانش آموزان ایجاد می کند. همچنین آیتم های حافظه دیداری و شنیداری ، توالی دیداری و شنیداری، دقت و تمرکز، حساسیت شنیداری، نارسا نویسی ، وارونه یا قرینه نویسی ارزیابی و در صورت لزوم درمان تجویز می شود .

شقاقی تصریح کرد: اختلال در یادگیری ریاضی، مهارتهای حرکتی درشت و ظریف ، مهارتهای کلامی ، مهارتهای شناختی ، ادارک فضایی، حل مسئله ، مفاهیم پایه ریاضی، برتری طرفی مغز باید کاملا ارزیابی و در صورت لزوم درمان انجام شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: روانشناسی کودکان اختلال یادگیری در کودکان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر روبات‌هایی که بهتر فوتبال بازی می‌کنند!

به گزارش همشهری آنلاین، در روند توسعه این روبات‌ها، دو تکنیک مهم هوش مصنوعی با یکدیگر ترکیب شده است: یادگیری تقویتی که باعث می‌شود روبات‌ها با هدف دریافت پاداش پس از انتخاب صحیح خود، از طریق آزمون‌وخطا مهارت کسب کنند و یادگیری عمیق (تلاش برای تقلید از مغز انسان)، برای تجزیه‌وتحلیل الگوها.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد

به گفته سازندگان، روبات‌هایی که با یادگیری تقویتی عمیق آموزش داده شده‌اند، می‌توانند ۱۸۱ درصد سریع‌تر بازی کنند، ۳۰۲ درصد سریع‌تر بچرخند و ۳۴ درصد محکم‌تر به توپ ضربه بزنند. همچنین پس از افتادن بر روی زمین، ۶۳ درصد سریع‌تر از جای خود بلند می‌شوند.

کد خبر 845714 برچسب‌ها فوتبال هوش‌ مصنوعی تکنولوژی (فناوری) ربات - روبات

دیگر خبرها

  • تصاویر روبات‌هایی که بهتر فوتبال بازی می‌کنند!
  • عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست چگونه درمان می‌شود؟
  • مهلت ارسال مقاله به کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان اعلام شد
  • ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان باید به‌موقع مورد بررسی قرار بگیرد
  • رسانه عبری: حزب‌الله استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود