Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:04:46 GMT

جشنواره گردشگری معلولان در یزد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۶۷۴۷

جشنواره گردشگری معلولان در یزد آغاز شد

نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان با عنوان« یزد شهر دوستدار معلول» تا ۲۰ آذر ماه  ادامه دارد و هدف اصلی آن  معرفی یزد به عنوان شهر دوستدار معلول و تبدیل آن به شهر در دسترس پذیر است که در آن ۷۰ نفر از نمایندگان معلولان انجمن ضایع نخاعی کشور حضور دارند.

بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری و تورکویر نوردی از جمله برنامه های جشنواره یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد در مراسم افتتاحیه این جشنواره با اشاره به روز جهانی معلولان (۱۲ آذرماه) افزود: رویکرد شورای اسلامی و شهرداری یزد در توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی خصوصا معلولان ستودنی است.

محمدعلی طالبی اظهارداشت: فعالیت‌هایی‌ که در حوزه مناسب سازی محیط شهری و گردشگری معلولان صورت گرفته است  نشان دهنده توجه و اهتمام شهرداری برای رسیدن به استانداردهای جهانی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت‌های ارزنده در حوزه مسائل اجتماعی می تواند کمک شایانی در رونق هرچه بهتر گردشگری استان کمک کند بنابراین با کمک دستگاه‌های مختلف باید استان را برای زیستن همه انسان ها در این بخش از کشورمان فراهم کرد.

استاندار یزد تصریح کرد: امیدواریم با همراهی همه قدم‌های اساسی برای رشد و توسعه استان برداشته شود .

نباید بر روی محدویت‌های معلولان سرپوش گذاشت

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد گفت: اگر اقدامی در مناسب سازی محیط شهری و برگزاری جشنواره انجام شد، در سایه وحدت ، همدلی و همراهی مسوولان استان است زیرا همیشه در سایه وحدت شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف هستیم.

سپنا نیکنام با بیان اینکه توجه به معلولان از یک اتفاق و یک روز در سال باید به یک جریان تبدیل شود افزود: در این زمینه هر ماه در کمیسیون خدمات شهری به مسائل و مشکلات معلولان پرداخته می شود.

این عضو زرتشتی شورای شهر یزد  اختصاص ردیف ویژه ای در بودجه شهرداری  برای طرح‌های عمرانی برای مناسب سازی محیط شهری و پرداخت ماهانه ۱۷ میلیون تومان از سوی شورا برای حمل و نقل معلولان را از جمله اقدامات شورای شهر در حمایت از معلولان بیان کرد.

 نیکنام اضافه کرد: معلولان را به عنوان اقلیت‌های جامعه باید به حداقل حقوقشان برسانیم و نیازهای این قشر را برآورده کنیم چرا که شهری که اقدامات آن منتج به زندانی و خانه نشینی معلولان شود، شهری معلول است و مدیران آن بدون توجه به این قشر افرادی معلول هستند.

عضو شورای شهر یزد اضافه کرد: از کلمات جایگزین برای معلولان نباید استفاده کرد و نباید بر روی محدویت های واقعی این قشر  سرپوش گذاشت بلکه باید در عمل روی زخم های این قشر مرهم گذاشت و باید به راحتی واژه معلول را به کار برد ، زیرا  در کشور ما افرادی هستند که حقوق مسلم آنها رعایت نمی شود.

نیکنام افزود: شهری، مترقی و متمدن است که در آن به حقوق معلولان توجه کنند، امیدواریم با همراهی مدیران شهری بتوانیم این قشر از حقوق طبیعی خود برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی بیش از پیش زیرساخت های تبدیل یزد به شهر دوستدار معلول فراهم شود.

 رفع محدویت‌ها زمینه جذب گردشگر

همچنین شهردار یزد افزود: امیدواریم که این جشنواره  بهانه ای شود معلولان از اماکن دیدنی شهر  دیدن کنند و دیگر گردشگران با توجه به شرایطی که فراهم شده است مقصد خود را یزد انتخاب کنند.

جمال الدین عزیزی بُندرآبادی افزود: باید در برنامه‌ریزی شهری به همه اقشار جامعه توجه داشت و محدودیت هایی  که در شهر وجود دارد رفع کرد تا زمینه جذب گردشگر به آن به عنوان یک شهر تاریخی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره حرکتی خوبی خواهد بود تا مناسب سازی در شهر را بیشتر دنبال کنیم و شاهد حضور بیشتر معلولان در سطح جامعه باشیم.

هم اکنون در سامانه ارمغان آمار معلولان استان یزد ۳۰ هزار و ۳۸۲ نفر ثبت شده است،  ارمغان، سامانه‌ای است که برای این قشر راه اندازی شد، اداره های بهزیستی موظف به ثبت آمار این افراد و خدمات ارائه شده به آنها در این سامانه هستند.

در حال حاضر ۷۳ مرکز روزانه توانبخشی در استان به افراد دارای معلولیت خدمات توانبخشی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی و حرفه ای ارائه می کنند.

برچسب‌ها جشنواره ملی یزد معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره ملی یزد معلولان جشنواره ملی یزد معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستای گردشگری رهورد با حضور مهندس صفائی فرماندار، بخشداران بخش‌های ۴ گانه شهرستان، باقری رئیس اداره ورزش و جوانان، باتقوا رئیس هیئت بازی‌های بومی محلی شهرستان، دهیار و رئیس شورای اسلامی روستای رهورد درمحل دفتر فرماندار برگزار شد.

این جشنواره در ۱۰ رشته ورزشی از بازی‌های بومی محلی، نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های محلی از روستاه‌های بخش‌های چهارگانه شهرستان ۷ اردیبهشت در مجموعه گردشگری، فرهنگی و ورزشی روستای رهورد بخش باجگیران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود