Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار ناحیه تاریخی یزد از اختصاص اتوبوس‌های ویژه تردد معلولین در بافت تاریخی یزد خبر داد.

سید محمود کشفی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از یزد، بابیان اینکه در بحث روان‌سازی معابر و شبکه‌ها برای تردد معلولین در بافت تاریخی یزد اقدامات مؤثری انجام‌گرفته است، گفت: ایجاد رمپ‌های متعدد در معابر عمومی، پیاده‌روها، معابر خاص شهری مانند امیرچقماق، مسیرهای گردشگری، مسجد جامع و کوچه و معابر بافت تاریخی سعی کردیم به شکلی عمل شود که برای تردد با مشکلی روبه‌رو نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ناحیه تاریخی یزد خاطرنشان کرد: سیاست بر این است که کمتر تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها را در بافت تاریخی داشته باشیم، به همین علت برنامه‌ریزی خاصی برای معلولین شده که بتوانند با آسودگی بیشتر و بهتری تردد داشته و از مناظر زیبای تاریخی یزد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اگرچه معلولین نسبت به‌کل جامعه در اقلیت هستند اما برای ما بسیار مهم و قابل‌احترام هستند و هر کاری که لازم برای رفع مشکلات و مسائل آن‌ها در شهر یزد انجام خواهیم داد.

این مسئول با اشاره به اختصاص اتوبوس‌های ویژه معلولین در بافت‌های تاریخی، افزود: تعداد زیادی اتوبوس خاص برای حمل‌ونقل معلولین توسط شهرداری یزد تدارک دیده که این اتوبوس‌ها نیز در بافت‌های تاریخی برای گردشگری معلولین وجود دارد و آن‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/90013

منبع: فارس

کلیدواژه: بافت تاریخی یزد فارس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛   رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان با اشاره به پایش کامل بافت تاریخی زواره از سیل اخیر گفت: با ورود سامانه بارشی در روز سه‌شنبه به استان اصفهان، شهرستان اردستان بارش فراوانی را تجربه کرد به‌گونه‌ای که میزان بارش در زواره در کمتر از یک روز به ۲۷ میلی‌متر رسید
نرگس بهشاد ادامه داد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی زواره، این حجم سنگین بارندگی در کوچه‌ها و معابر زواره روان و باعث وقوع سیل و آب‌گرفتگی در بخش‌هایی از این شهر شد.


به گفته وی بررسی‌ها حاکی است تنها دو مورد تخریب در بافت تاریخی زواره اتفاق افتاد که خوشبختانه این خانه‌ها بدون ارزش تاریخی بوده است.
بارندگی روز گذشته باعث شده دریاچه وسیعی در کویر دق سرخ زواره تشکیل شده است.
شهر زواره با بیش از هشت هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان قرار دارد.
شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۷۸ محوطه باستانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

دیگر خبرها

  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است