Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@16:10:53 GMT

معضلی به نام دلالی کارگر

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۷۶۱۱

معضلی به نام دلالی کارگر

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه با انتقاد از فعالیت شرکت‌های تامین نیروی کار، گفت: بسیاری از کارگران تحت پوشش این شرکت‌ها وضعیت معیشتی نامناسبی دارند.

اولیا علی‌بیگی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه شرکت‌های تامین نیروی انسانی به معضلی برای کارگران تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از این شرکت‌ها بدون اینکه سرمایه‌گذاری خاصی انجام دهند، درآمدزایی می‌کنند و فعالیت این شرکت‌ها درست مانند دلالی نیروی کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه از اجحافی که این شرکت‌ها در حق نیروی کار می‌کنند هم یاد کرد و افزود: غالب این شرکت‌ها بلحاظ زمانی بیش از آنچه که در قانون کار آمده از کارگر کار می‌کشند و گاهی حتی حداقل دستمزد قانون کار را نیز به آن‌ها پرداخت نمی‌کنند و کارگران این شرکت‌ها از بسیاری حقوق و مزایا محرومند.

به گفته علی‌بیگی این امر باعث شده بسیاری از کارگران تحت پوشش این شرکت‌ها وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسبی داشته باشند و اگر بگوییم بسیاری از آن‌ها و خانواده‌هایشان دچار سوتغذیه هستند مبالغه نکرده‌ایم.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای حذف شرکت‌های واسطه تامین نیروی کار انجام شده، تاکید کرد: خوشبختانه در دولت قبل استفاده از این شرکت‌ها برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ممنوع شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه معتقد است، هم اکنون عمده این شرکت‌ها در در بخش‌های شبه‌دولتی، نهاد‌ها و بنیاد‌ها فعالیت دارند.

علی‌بیگی تنها راهکار مقابله با این شرکت‌ها را همکاری جدی دولت و مجلس برای حذف آن‌ها و تامین نیروی کار به صورت مستقیم دانست و عنوان کرد: این امر خواسته جدی تشکل‌های کارگری است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارگر دلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ انتظاری افزود: به منظور اجرای قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع، از ابتدای اردیبهشت مقدار سوخت اختصاص یافته به تاسیسات گاز مایع بر اساس ایجاد تراکنش فروش گاز مایع به مشتری خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با اشاره به این که در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع گاز مایع وجود ندارد اضافه کرد: در حال حاضر سهمیه ماهیانه خانوار‌های فاقد گاز طبیعی ۴۴ کیلوگرم گاز مایع است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته ندارد.

انتظاری بیان کرد: با تعامل و همکاری که بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با تاسیسات گاز مایع استان وجود دارد، علاوه بر تامین و توزیع مطلوب گاز مایع به مصرف کنندگان، قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع هم به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی برگزارشد
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟
  • علی پروین بهترین گزینه را برای پرسپولیس انتخاب کرد | درویش: با حرف ایشان قرارداد بستیم
  • درویش: اوسمار انتخاب علی پروین بود!