Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:22:18 GMT

امروز «هتل ربات» به ایستگاه فضایی می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۷۶۴۶

امروز «هتل ربات» به ایستگاه فضایی می‌رود

آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد امروز با مأموریت تجاری اسپیس‌اکس، یک هتل ربات را به خارج از ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد با مأموریت بازپرداخت تجاری اسپیس‌اکس، یک هتل ربات را به خارج از ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته ناسا، این هتل یک واحد ذخیره‌سازی محافظ برای ابزارهای مهم رباتیک خواهد بود؛ این هتل ربات امروز به فضا ارسال می‌شود.

قرار است مشکلاتی نظیر نشت گاز آمونیاک در ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد بررسی قرار بگیرد که توسط این هتل ربات به راحتی انجام خواهد شد.

بکارگیری ربات‌های ردیابی معمولاً زمانی که ابزار خارجی ذخیره نمی شود، بسیار بیشتر طول می‌کشد. پس از خارج شدن از ایستگاه، این ربات باید ۱۲ ساعت در محل صبر کنند تا بتواند بخار آب و سایر گازها را از داخل ایستگاه پاک کند.

کریس کراو، رئیس ادغام سیستم‌های ارشد ناسا گفت: این سخت افزار به طور قابل توجهی زمان و هزینه را برای خدمه ایستگاه کاهش می‌دهد تا قابلیت تشخیص نشت را با استفاده از Dextre به کار بگیرد.

پس از پرتاب، این هتل ربات توسط فضانوردان نصب می‌شود و سپس در قسمت بیرونی ایستگاه می‌ماند.

تأمین کننده بار تجاری ناسا بعد از ظهر را برای پرتاب این هتل ربات انتخاب کرده است. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: ایالات متحده ربات هتل ایستگاه فضایی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد

سازمان فضایی چین اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-۱۸ از پایگاه پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد. این فضاپیما حامل ۳ فضانورد چینی است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، سازمان فضایی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-18 فردا پنجشنبه [25 آوریل] ساعت 20:59 به وقت پکن از پایگاه پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد.

فضانوردان چینی "یه گوانگفو، لی کونگ و لی گوانگسو" مأموریت فضایی سرنشین‌دار شنزو-18 را به ایستگاه فضایی چین انجام خواهند داد. "یه گوانگفو" فرماندهی این مأموریت را برعهده خواهد داشت.

یه گوانگفو پیش از این عضو مأموریت شنزو-13 چین بوده است. لی کونگ و لی گوانگسو هر دو از گروه سوم فضانوردان چین هستند و مأموریت شنزو-18 نخستین پرواز فضایی آنها خواهد بود.

نخستین تصاویر با وضوح بالا از "ایستگاه فضایی چین" منتشر شد

قرار است آنها حدود 6 ماه در مدار باقی بمانند و در اواخر اکتبر به محل فرود دونگ‌فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین بازگردند.

خدمه شنزو-18 در طول اقامت خود در مدار، پذیرای فضاپیمای تدارکاتی تیانژو-8 و فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-19 خواهند بود.

سه فضانورد ماموریت شنزو-17 که در حال حاضر در ایستگاه فضایی کار می‌کنند، قبل از بازگشت به محل فرود دونگ‌فنگ در 30 آوریل، با خدمه شنزو-18 دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه