Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری گفت: ۱۱ هزار بهره بردار گردوی این استان با این میزان باغ سالانه حدود ۱۵ هزار تن محصول تولید می کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان کامیاران نیز با سهم ۱۰ تولید این محصول رتبه چهارم را در تولید گردو به خود اختصاص داده است افزود: رتبه اول تولید این محصول با چهار هزار و ۶۵۰ تن در یک هزار و ۸۳۰ هکتار مربوط به سنندج و رتبه دوم نیز با سه هزار و ۶۰۴ تن در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به شهرستان سروآباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: میزان صادرات این محصول در نیمه نخست امسال یک هزار و ۱۷۲ کیلوگرم به ارزش حدود ۳۶۰ میلیون ریال و در سال گذشته نیز به میزان یک هزار و ۳۸۷ کیلوگرم به ارزش ۵۸۰ میلیون ریال بوده است.

جعفری یادآور شد: متوسط عملکرد باغات گردوی استان ۲.۵ تن در هکتار بوده که با اجرای طرح سرشاخه کاری باغات گردو علاوه بر افزایش کیفی محصول عملکرد محصول ۲ برابر شده و به پنج تن افزایش می‌رسد.

وی اضافه کرد: هر ساله در استان به دلیل حادث شدن سرماهای دیر رس بهاره و نوسانات دمایی در اوایل فصل رشدی باغات، شاهد خسارت ناشی از سرمازدگی به انواع گونه‌های باغی به ویژه گردو هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه می توان با ترویج و توسعه ارقام دیر برگ‌ده چندلر، فرنت، روند و فرانکت بر این چالش فائق امد افزود: این ارقام از ویژگی‌های شاخص دیگری همچون مغز سفید، پوست نازک، درشتی و یک‌دستی برخوردار است.

جعفری افزود: بهره برداران این استان با راهنمایی و هدایت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی ساانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هکتار از باغات گردوی خود را سرشاخه کاری می‌کنند که ۲ شهرستان بانه و سروآباد در این مهم پیشرو هستند.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایکوپرس؛ گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پژو پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با برنامه‌ریزی و هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه خود را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.   این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار ۱۴۰۳ صورت گرفته است.   به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پژو پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • شناسنامه دار شدن بیش از ۱۴ هزار هکتار از باغ‌های مازندران
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود