Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@20:35:59 GMT

الحشد الشعبی حمله داعش را در نینوا دفع کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۷۷۴۲

به گزارش سایت رسمی الحشد الشعبی عراق، هیات الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای، تاکید کرد نیروهای تیپ ۴۴ وابسته به فرماندهی عملیات نینوا موفق شدند جلوی حمله عناصر داعش به شهرستان الحضر در جنوب موصل را بگیرند.

داعشی ها نیمه شب گذشته به الحضر حمله کردند.

نیروهای الحشد در آوریل (فروردین/اردیبهشت) ۲۰۱۷ توانستند شهرستان الحضر را از کنترل داعش خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحشد الشعبی عراق روز گذشته (دوشنبه) نیز هشدار داد که گروه های تروریستی داعش طی روزهای اخیر با سوءاستفاده از اوضاع امنیتی و سیاسی کشور حملاتی در برخی از استان های عراق از جمله دیاله انجام داده اند و با توجه به شرایط کنونی کشور، احتمال بازگشت آن ها به عراق وجود دارد.

طبق اعلام نیروهای الحشد،  تحرکات و فعالیت های  دشمن در استان های موصل، صلاح الدین، الانبار، دیالی، کرکوک و اطراف بغداد افزایش یافته است و تروریست ها سعی دارند روستاها و شهرهایی که پیشتر تحت نفوذشان بود را پس بگیرند.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) از پیروزی کامل بر گروهک تروریستی داعش خبر داد، اما نیروهای عراقی طی دو سال گذشته همچنان در برخی مناطق، درگیری‌ های پراکنده ‌ای با باقی مانده این گروهک تروریستی داشته اند.

تحرکات داعشی ها با هدف برهم زدن امنیت و ثبات عراق، در حالی طی هفته های اخیر افزایش یافته است که جریان هایی در شهرهای مرکزی و جنوبی تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردم این مناطق را به خشونت کشیدند.

سلسله تظاهرات و تجمعاتی که از اوایل اکتبر گذشته با مطالبات عمدتا معیشتی در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شروع شده، این هفته به استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق منجر شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت در حومه مسکو که بیش از یکصد قربانی برجا گذاشته است، تاکید کرد که تصمیم آمریکا در مقصر اعلام کردن داعش عجولانه بود و حالا آنها در چاله‌ای که خودشان کندند، گرفتار شده‌اند.

زاخارووا اظهار داشت: به نظرم اینکه ظرف ۲۴ ساعت نخست پس از حمله و حتی زمانی که هنوز آتش شعله‌ور بود، آمریکایی‌ها جار و جنجال به‌راه انداخته و اوکراین را مبرا کردند، به نوعی مدرکی بر دست داشتن آنها (اوکراین در این حمله) است. نمی‌توانم این جار و جنجال را طور دیگری تفسیر کنم زیرا این حرکت اساساً مدرک جرم است.

وی تاکید کرد: مساله قابل توجه دیگر، قیل و قال آمریکا و مسئول دانستن قطعی داعش در این حمله بود. مسلماً سرعت آنها در چنین نتیجه‌گیری سرراستی، تعجب برانگیز است. آنها فقط چند ساعت لازم داشتند تا میکروفن به دست گرفته، نورافکن‌ها را روشن کرده و رسانه‌ها را فراخوانده و درباره مقصر این حمله تروریستی خونین و هولناک، نتیجه‌گیری کنند!

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: معتقدم که آنها با این کار خودشان را گوشه رینگ گرفتار کردند زیرا به محض قیل‌وقال آنها درباره داعش، همه آنهایی که در حوزه روابط بین‌الملل فعالیت می‌کنند و کارشناس و پژوهشگر سیاسی هستند، بلافاصله واقعیت داعش را به یاد آورده و به یاد دیگران هم انداختند! شما (آمریکا و انگلیس) پشت داعش و تمام تشکیلات شبه‌داعش هستید. شما آنها را به وجود آوردید!

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، تاکنون ۱۳۹ نفر کشته و ۱۸۲ تن زخمی شده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

کد خبر 6063538

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • وحشت از حمله داعش به المپیک پاریس