Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:42:32 GMT

پوشش ۹۳ درصدی دانش آموزان در مدارس خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۷۹۲۱

پوشش ۹۳ درصدی دانش آموزان در مدارس خراسان شمالی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: میانگین نرخ پوشش تحصیلی استان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان ۹۳ درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی عباس سعیدی در جلسه‌ هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی و نهادها جهت مشارکت در جذب دانش آموزان بازمانده تحصیل اظهار کرد: باید شرایط تحصیل و آموزش برای همگان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۳.۹۸ درصد در دوره متوسطه اول ۹۹.۹۰ درصد و متوسطه دوم ۳۶.۷۹ درصد می‌باشد که میانگین این سه مقطع ۹۳ درصد است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جذب دانش آموزان بازمانده  از تحصیل یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در استانداری که به همت امور بانوان و معاونت آموزش ابتدایی در حال اجراست که تا به حال کارهایی خوبی انجام‌گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌ها اجرای سرویس مدارس به‌صورت مرکزی که استانداری اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیون ریال در نظر گرفته است.

سعیدی گفت: این جلسه با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌ها و نهاد برگزار تا بتوانیم پوشش تحصیلی در استان را به حداکثر برسانیم.

بازگشت ۲۹۶ نفر به چرخه تحصیل

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان نیز در این جلسه افزود: شناسایی، جذب، نگهداشت و آموزش  مراحل جذب بازماندگان از تحصیل می‌باشد.

بدخشان خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۳.۹۸ درصد است که ۲۹۶ نفر به چرخه آموزش جذب شده‌اند و ۱۸ هزار و ۸۶۷ دانش‌آموز امسال در پایه اول حضور پیدا کردند.

تغذیه رایگان به ۸ هزار دانش‌آموز

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی اظهار کرد: در ۴ دهستان گیفان ، شیرین سو، حصارچه و راستقان برای ۸ هزار دانش‌آموز تغذیه رایگان ارسال‌شده است.

محمد اکبرزاده اظهار کرد: ۲۰۰ میلیون ریال برای دانش آموزان دیرآموز در نظر گرفته شده است که با همکاری معاونت آموزش ابتدایی این اعتبار برای دانش آموزان دیرآموز هزینه خواهد شد.

وی در پایان افزود: تابه‌حال ۱۵ هزار بسته لوازم‌التحریر و ۱۰۰ هزار بسته غذایی بین مردم نیازمند توزیع‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش خراسان شمالی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد